مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

افزایش قیمت برخی خودروها در روزهای آینده

افزایش قیمت برخی خودروها در روزهای آینده گفتنی است خودروسازان با توجه به قطعی شدن موضوع ارسال خودرو در هفته جاری، قیمت های جدید را با دستور شورای رقابت اعلام خواهند کرد.درست در اواخر اسفند ماه سال گذشته، سال 1401 تغییر قیمت کارخانه خودروسازی را تعطیل کرد و سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت اعلام کرد: امیدواریم مسئولان اعلام جزئیات دستورالعمل را در فروردین 1402 اعلام کنند. 

افزایش قیمت برخی خودروها در روزهای آینده

گفتنی است خودروسازان با توجه به قطعی شدن موضوع قیمت خودرو در هفته جاری، قیمت های جدید را با دستور شورای رقابت اعلام خواهند شد اواخر اسفند ماه سال گذشته، سال ۱۴۰۱ تغییر قیمت بسته شد و سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت اعلام کرد: امیدواریم مسئولان اعلام جزئیات دستورالعمل را در فروردین ۱۴۰۲ اعلام کنند. 

در واقع این شایعات همچنین حاکی از آن است که قیمت کارخانه خودرو در هفته جاری ثابت شده و قیمت های جدید بر اساس دستورالعمل شورای رقابت توسط خودروسازان اعلام خواهد شد .مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت در این خصوص با اشاره به افزایش قیمت کارخانه ای برخی از خودروهای داخلی در سال ۱۳۹۳، اما افزایش قیمت ممکن است برای برخی از مدل ها کمتر و برای برخی دیگر بیشتر باشد و تاکید کرد: از ۳۰ به ۷۰ می رسد. درصد قیمت خودرو به واقعیت نزدیک است اما واقعی نیست، به همین ترتیب براساس جلساتی که برگزار ش این نتیجه حاصل شد که خودروها ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته اند، اما برای برخی خودروها این رقم می تواند کمتر از ۳۰ درصد باشد و در برخی خودروها اتومبیل حتی بیش از ۷۰ درصد. افزایش میانگین قیمت می تواند ارزان باشد. اما نامشخص است.

دادجوی توکلی ادامه داد: شورای رقابت هیچ عددی را در خصوص افزایش قیمت خودرو تایید نمی کند. در واقع تمامی فرمول ها و داده ها باید تایید و منتشر شوند تا سایر جنبه های افزایش قیمت خودروهای کارخانه ای در نظر گرفته شود. شورای رقابت منتظر است تا با کمک به قیمت فروش واقعی محصولات خودرویی از درب کارخانه به افزایش تولید این محصول کمک کند و بهانه ضرر را از بین ببرد تا شاهد افزایش عرضه باشیم.

مطالعه بیشتر  مرحله جدید فروش فوری وانت مزدا

خبر مرتبط: اعلام قیمت کارخانه ای خودروهای سایپا در جدول ارائه شده در لینک…

افزایش قیمت خودرو در دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری به این شکل است که طبق فرمول کاست پلاس، کارخانه هزینه تمام شده را همراه با یک سود منصفانه اعلام می کند و همزمان با افزایش عرضه کالای موردنظر باعث تعادل در بازار و رفع دلالی خواهد شد که سبب می شود، قیمت های کاذب از بین رفته و به طور کلی قیمت ها کاهش داشته باشد.

 

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

فروش فیدلیتی در طرح جوانی جمعیت

سجاد ناجی

شروع ثبت نام برای خرید خودرو BAC X3 قیمت جدید

mortazavi

معرفی تارا برقی همزمان با برگزاری نمایشگاه مشهد خودروها ۱۴۰۲

mortazavi

نظر دهید.