مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

افزایش تولید و ساخت سورن پلاس دو گانه سوز ایران خودرو تبریز

افزایش تولید و ساخت سورن پلاس دو گانه سوز ایران خودرو تبریز

افزایش تولید و ساخت سورن پلاس دو گانه سوز ایران خودرو تبریز | تولید روزانه ۳۵۰ دستگاه خودرو | رشد ۱۰۰ درصدی تولید خودرو

مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز گفت: از ابتدای امسال تا دهه سوم اردیبهشت‌ماه، با همت و تلاش بی وقفه کارکنان، با رشد صد درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۱۰ هزار خودرو تجاری‌سازی شده است.

ایکوپرس- اصغر خوش فهم افزود: روند تولید خودرو در ایران خودرو تبریز افزایشی است و میانگین تولید روزانه در این سایت ۳۵۰ دستگاه است که با بهبود وضعیت تامین، ظرفیت تولید روزانه تا ۵۰۰ دستگاه قابل افزایش است.

وی افزود: از خردادماه مطابق با اهداف کلان گروه صنعتی ایران خودرو، خودروی دارای کسری قطعه تولید نخواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو تبریز گفت: برنامه تولید این شرکت در سال جاری ۷۸ هزار دستگاه خودرو است که بیش از ۸۰ درصد سهم تولید به خودروی سورن پلاس اختصاص یافته است.

خوش فهم افزود: تولید ویژه سورن پلاس پایه گازسوز جدید در دستور کار امسال این شرکت قرار گرفته است.

سمند سورن پلاس با همان پیشرانه EF7 که روی تمامی محصولات این خانواده اعم از سمند معمولی، دنا، دنا پلاس و سورن نصب می‌شود روانه بازار خواهد شد. این پیشرانه ۴ سیلندر قادر است تا ۱۱۵ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقيقه و ۱۵۹ نيوتن متر گشتاور در ۳۵۰۰-۴۵۰۰ دور در دقيقه را تولید کند که طبق استاندارد‌های یورو ۵ ساخته‌شده است.

نیرو این پیشرانه توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی موسوم به BE3 به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

با توجه به مطابقت فنی سورن پلاس با سایر مدل‌ها، شتاب و مصرف ترکیبی سورن معمولی را می‌توانیم به این مدل نیز تعمیم دهیم؛ شتاب ۰ تا ۱۰۰، ۱۲ ثانیه‌ای و مصرف ترکیبی حدود ۹ لیتری!

مطالعه بیشتر  فعالیت های سایپا در زمان تحریم مناسب و شایسته بود

این خودرو به لحاظ ایمنی دارای: ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربند ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دنده عقب و فرمان تلسکوپی است. این خودرو دارای کیسه هوای راننده و سرنشین جلو می‌باشد (۲ کیسه هوا). در ضمن این اتومبیل سیستم ضد قفل ABS و EBD دارد و ترمز جلو آن دیسکی با سیستم خنک شونده و ترمز عقب آن از نوع کاسه‌ای است.

سورن پلاس دارای تهویه اتوماتیک، کانال تهویه برای سرنشینان عقب و رادیو پخش است. علاوه بر این مدل پلاس، دارای مه‌شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل، چراغ عقب ال ای دی، چراغ نقشه‌خوان و سیستم روشنایی ترک روز نیز می‌باشد.

وی تصریح کرد: رویکرد این شرکت افزایش تولید همراه با ارتقای کیفیت محصولات است.

گفتنی است، ظرفیت اسمی تولید شرکت ایران خودرو تبریز، سالانه ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو است که از بدو تاسیس تاکنون بیش از یک میلیون دستگاه انواع خودرو در این سایت تولید و به بازار عرضه شده است.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

راهکارهای کارشناسان برای رهایی از آشفته بازار خودرو

سجاد ناجی

افزایش قیمت ناگهانی ۴ مدل از پژو پارس

mortazavi

آغاز طرح فروش ۹۰ روزه سایپا شاهین بدون قرعه کشی

سجاد ناجی

نظر دهید.