مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

افزایش تعرفه خودروهای مونتاژی اعلام شد.

افزایش تعرفه خودروهای مونتاژی اعلام شد. دولت تصمیم به اجرای تعرفه‌های جدید برای قطعات خودروهای مونتاژی گرفته و جزئیات کامل این تعرفه‌ها را اعلام کرده است. بر اساس این تعرفه‌ها، سطح سودهای بازرگانی برای خودروها بر اساس حجم موتور و نسبت داخلی‌سازی، افزایش یافته است؛ اما نکته حائز اهمیت این است که برای خودروهای با حجم موتور کمتر از ۱۵۰۰ سی‌سی اما با نسبت داخلی‌سازی بیشتر از ۵۰ درصد، یا تغییری نکرده یا کاهش ۵ درصدی داشته است.

افزایش تعرفه خودروهای مونتاژی اعلام شد.

دولت تصمیم به اجرای تعرفه‌های جدید برای قطعات خودروهای مونتاژی گرفته و جزئیات کامل این تعرفه‌ها را اعلام کرده است. بر اساس این تعرفه‌ها، سطح سودهای بازرگانی برای خودروها بر اساس حجم موتور و نسبت داخلی‌سازی، افزایش یافته است؛ اما نکته حائز اهمیت این است که برای خودروهای با حجم موتور کمتر از ۱۵۰۰ سی‌سی اما با نسبت داخلی‌سازی بیشتر از ۵۰ درصد، یا تغییری نکرده یا کاهش ۵ درصدی داشته است.

در ماه خرداد امسال، دولت اصلاحاتی در تعرفه‌ها (شماره ۳۵۴) ردیف تعرفه برای سود بازرگانی خودروهای وارداتی اعلام کرد و این تغییرات به وزارت صمت و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد. بر اساس این تعرفه‌ها، فهرستی از درصدهای سود بازرگانی برای خودروهای سواری وارداتی منتشر شده که این سودها در سال جاری از ۵ تا ۸۰ درصد افزایش یافته است.

اکنون نوبت به خودروهای مونتاژی رسیده است و تعرفه جدید واردات قطعات منفصل خودروهای سواری مونتاژی بر اساس حجم موتور و میزان داخلی‌سازی آن‌ها تعیین و اعلام شده است. بر اساس این تعرفه‌ها، سطوح سود بازرگانی برای خودروهای سواری با حجم موتور کمتر از ١٥٠٠ سی‌سی (با درصدهای داخلی‌سازی کمتر از ٢٠ درصد، بین ٢٠ تا ٥٠ درصد و بیشتر از ٥٠ درصد) و همچنین خودروهای با حجم موتور ١٥٠٠ تا ٢٠٠٠ سی‌سی (با درصدهای داخلی‌سازی کمتر از ٢٠ درصد و بین ٢٠ تا ٥٠ درصد) بین ١٧ تا ٣۵ درصد افزایش پیدا کرده است، به جز در یک مورد که افزایش برابر با ٥٠ درصدی را تجربه کرده است.

با توجه به اطلاعات ارائه شده، تنها سود بازرگانی برای خودروهای با حجم موتور کمتر از ١٥٠٠ سی‌سی و با میزان داخلی‌سازی ٥٠ درصد و بیشتر، تقریباً بدون تغییر باقی مانده است. برخی خودروها حتی درصدی از سود بازرگانی خود را از ٦٪ به ١٪ کاهش داده‌اند.

مطالعه بیشتر  اعلام قیمت جدید کارخانه 2 محصول کرمان موتور

اکنون، سود بازرگانی دولت از واردات قطعات منفصله خودروهای مونتاژی با حجم موتور کمتر از ۱۵۰۰ سی‌سی و عمق داخلی‌سازی کمتر از ۲۰ درصد، از ۲۸ درصد به ۵۱ درصد افزایش یافته است.

سود بازرگانی دولت برای خودروهایی که کمتر از ۱۵۰۰ سی سی با تولید داخل ۲۰ تا ۵۰ درصد و تا قبل از این ۶، ۱۱ و ۱۶ درصد حساب می شود که اکنون دولت سود بازرگانی این بخش را به ۲۸ درصد رسانده است.

همانطور که اشاره شد، در مورد خودروهای با حجم موتور کمتر از ۱۵۰۰ سی‌سی و با میزان داخلی‌سازی ٥٠ درصد و بیشتر، سود بازرگانی دولت از ١٦ درصد به ١ درصد کاهش یافته است.

در مورد خودروهای سواری با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی با مقدار داخلی سازی کمتر از ۲۰ درصد که سود بازرگانی ۱۶ درصد داشته و به ۵۱ رسیده که شامل ۳۵ درصد افزایش تعرفه می باشد و همچنین برای خودروهایی از این دسته که با عمق داخلی سازی ۲۰ تا ۵۰ درصد هم سود بازرگانی ۱، ۶ و ۱۱ درصد به ۲۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

قیمت خودروی شاهین امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۲

mortazavi

حضور ۴ خودروی جدید در بورس کالای ایران

mortazavi

نتایج قرعه کشی ایران خودرو امروز یک بهمن ۱۴۰۱

mortazavi

نظر دهید.