مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

اعلام قیمت تیارا توسط مکث موتور

اعلام قیمت تیارا توسط مکث موتور

اعلام قیمت تیارا توسط مکث موتور | مشخص نبودن برخی بخش های خودرو | قیمت های سرسام آور برای خودروهای چینی

شرکت مکث موتور برای نخستین بار قیمت خودروی جدید تیارا را مشخص کرد.

این خودرو توسط شرکت مونتاژکننده خود در ایران با قیمت ۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

در بخش مشخصات فنی خودرو تیارا با همان قلب تپنده محبوب خودروسازان چینی یعنی ۱٫۵ لیتری توربو روبه‌رو می‌شویم که البته خوش‌بختانه با گیربکس CVT جفت‌وجور نشده و به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک از نوع AT متصل است.

پیشرانه تیارا مکث موتور قادر است حداکثر قدرت ۱۵۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متر را تولید کند و ضمن مصرف ۷٫۵ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، این کراس‌اوور خانوادگی را به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

مشخصات ماشین تیارا

در رابطه با شتاب صفرتاصد تیارا مکث موتور در منابع رسمی حرفی زده نشده است اما به نظر می‌رسد این خودرو بتواند در شرایط واقعی شتاب ۱۲ تا ۱۳ ثانیه‌ای را ثبت کند.

در سال‌های اخیر عادت کرده‌ایم خودروهای چینی را با برند و نام‌های غیراصلی در بازار کشورمان ببینیم.

تیارا مکث موتور هم از همین قاعده پیروی می‌کند و در اصل محصولی از شرکت بایک رویژیانگ (Baic-Ruixiang) چین است.

شرکت بایک رویژیانگ ابتدا با همکاری بایک موتور و گروه یینژیانگ (Yinxiang) با نام بایک یینژیانگ تأسیس شد اما در سال ۲۰۲۱ اعلام ورشکستگی کرد.

پس از این اتفاق بود که شرکت مذکور با یک‌سری اصلاحات ساختاری مجدداً اعلام حیات کرد اما این بار نام خود را به بایک رویژیانگ تغییر داد.

مطالعه بیشتر  مرحله اجرایی واردات خودرو از اول مهرماه آغاز می‌شود

تیارا مکث موتور هم در اصل بایک رویژیانگ X5 است که سال ۲۰۲۱ در چین معرفی شد و حالا به مکث موتور آمده است تا پس از پیکاپ کلوت، دومین محصول این خودروساز نوپای ایرانی باشد.

آپشن های ماشین تیارا

در لیست آپشن های ماشین تیارا به مواردی مثل کی‌لس استارتر، سقف پانوراما، درب صندوق بار برقی، مالتی‌مدیا با مانیتور ۱۰٫۲۵ اینچی لمسی و ماوس کنترلی در کنسول میانی، تهویه مطبوع الکتریکی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سنسور نور، سیستم نمایش تصویری نقاط کور، کروز کنترل، ترمز پارک برقی با اتوهلد، حالت رانندگی اسپرت، آینه میانی الکتروکرومیک، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، ۶ ایربگ و… برمی‌خوریم که لیست کامل و بی‌نقصی نیست اما می‌تواند قابل‌قبول و رقابتی باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

خودروهای گذر موقت در بازار پلاک نمی شوند

سجاد ناجی

کاهش جنجالی قیمت خودروهای وارداتی ۲۳ مرداد ۱۴۰۲

mortazavi

طرح چکی و اقساطی برای پیش فروش کشنده فوتون H4 دستی (شرایط و زمان)

mortazavi

نظر دهید.