مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

اصلاحیه تعرفه واردات خودرو (جدید دی ماه ۱۴۰۲)

اصلاحیه تعرفه واردات خودرو (جدید دی ماه 1402) تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص اصلاحاتی در فصل ۹۸ کتاب مقررات صادرات و واردات و کاهش سود بازرگانی انواع خودروی سواری با حجم موتور ١٠٠٠ تا ١۵۰٠ سی سی ابلاغ شده است.

اصلاحیه تعرفه واردات خودرو (جدید دی ماه ۱۴۰۲)

تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص اصلاحاتی در فصل ۹۸ کتاب مقررات صادرات و واردات و کاهش سود بازرگانی انواع خودروی سواری با حجم موتور ١٠٠٠ تا ١۵۰٠ سی سی ابلاغ شده است.

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، این تصویب نامه را در جلسه ۱۴۰۲/۱۰/۶ اعلام کرده است که براساس پیشنهاد شماره ۱۷۲۰۲۴۳ مورخ ۲۷.۹.۱۴۰۲ از وزارت صنعت، معدن و تجارت تصویب شده و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اجرایی می‌شود.

  1. عبارت “به استثنای لاستیک” از ستون شرح کالا در شماره تعرفه‌های فصل (۹۸) کتاب مقررات صادرات و واردات حذف می‌شود.
  2.  سود بازرگانی انواع خودروهای سواری با حجم موتور از (۱۰۰۰) تا (۱۵۰۰) سی سی براساس جدول پیوست شماره (۱) تصویب‌نامه که تأیید شده به مهر دفتر هیأت دولت است، تعیین می‌شود.
  3. اصلاحات تعرفه‌های قطعات منفصله خودروهای سواری، کشنده، وانت، موتورسیکلت و دوچرخه بر اساس جدول پیوست شماره (۲) تصویب‌نامه که تأیید شده به مهر دفتر هیأت دولت است، اعمال می‌شود.
  4.  اصلاحات تعرفه‌های قطعات خودروهای سواری، کشنده، وانت و موتورسیکلت بر اساس جدول پیوست شماره (۳) تصویب‌نامه که تأیید شده به مهر دفتر هیأت دولت است، اعمال می‌شود.
اصلاحیه تعرفه واردات خودرو (جدید دی ماه 1402)
اصلاحیه تعرفه واردات خودرو (جدید دی ماه ۱۴۰۲)

مطالعه مروری بر تعرفه واردات خودرو 

تعرفه واردات خودرو مربوط به مقررات و قوانین دولت واردکننده می‌باشد. این تعرفه‌ها به عنوان یکی از ابزارهای حمایتی یا کنترلی در تجارت بین‌المللی به کار می‌روند. تعرفه واردات خودروها به موارد مختلفی از جمله نوع خودرو، کشور تولید، مشخصات فنی، و حتی میزان تولید داخلی خودروها بستگی دارد.

مطالعه بیشتر  مدیران خودرو از فروش اقساطی محصولات خود می گوید! (در دی ماه 1402)

تعرفه واردات معمولاً به صورت یک درصد از ارزش کالا یا بر اساس واحد مشخصی از وزن یا حجم محاسبه می‌شود. برخی از عواملی که در تعیین تعرفه واردات خودرو تأثیرگذار هستند شامل موارد زیر می‌شوند:

۱٫ نوع خودرو: انواع مختلف خودروها مانند خودروهای مسافرتی، خودروهای شاسی بلند (SUV)، خودروهای وارداتی یا محصول داخلی ممکن است تعرفه‌های مختلفی داشته باشند.

۲٫ مشخصات فنی: مشخصات فنی خودروها مثل موتور، انتقال قدرت، اندازه و امکانات فنی دیگر نیز در تعیین تعرفه واردات تأثیرگذار است.

۳٫ کشور سازنده: خودروهای تولید شده در کشورهای خاص ممکن است تعرفه‌های واردات متفاوتی داشته باشند.

۴٫ تعهدات تجاری: برخی از کشورها ممکن است در چارچوب تعهدات تجاری با کشورهای دیگر تعرفه واردات خودروها را کاهش دهند.

۵٫ تغییرات در تصمیمات گرفته شده: تصمیمات مختلف اقتصادی در داخل یا خارج از کشور نیز ممکن است به تغییر در تعرفه واردات خودروها منجر شود.

مهم است بدانید که تعرفه‌ها ممکن است به دلیل تغییرات در شرایط بازار و برخی تصمیم گیری ها تغییر کنند. برای اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر، به منابع رسمی دولت یا سازمان‌های مرتبط با تجارت و صنعت مراجعه کنید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

فروش ویژه دو مدل از محصولات ایران خودرو (قیمت + زمان تحویل)

mortazavi

کیفیت پایین خودروهای صفر کیلومتر داخلی

سجاد ناجی

خودروهای ثبت نام شده سامانه کی به دست مشتری می رسد؟

mortazavi

نظر دهید.