مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

اعلام جدیدترین استانداردها برای واردات خودرو

اعلام جدیدترین استانداردها برای واردات خودرو در آیین‌نامه جدید واردات خودرو، علاوه بر استانداردهای خودرویی اروپا، استانداردهای کشورهای حوزه خلیج فارس، چین و اوراسیا نیز مورد قبول قرار گرفته است. احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، امروز در یک نشست خبری درباره تغییرات مرتبط با استانداردها در آیین‌نامه جدید واردات خودرو اظهار کرد: در این آیین‌نامه جدید، تغییرات مهمی در ارزیابی انطباق اعمال شده است. ممنوعیت واردات خودرو برای چندین سال به حکم آمده بود و ضوابط قبل از ممنوعیت واردات در شرایط متفاوتی مشخص شده بود. به عنوان مثال، در صنعت خودروسازی جهان، تنها چند کشور دسترسی به تکنولوژی محدود داشتند. اما اکنون این وضعیت تغییر یافته و چین به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان خودرو در جهان تبدیل شده ضمن اینکه این صنعت در ژاپن نیز بسیار توسعه یافته است.

اعلام جدیدترین استانداردها برای واردات خودرو

در آیین‌نامه جدید واردات خودرو، علاوه بر استانداردهای خودرویی اروپا، استانداردهای کشورهای حوزه خلیج فارس، چین و اوراسیا نیز مورد قبول قرار گرفته است. احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، امروز در یک نشست خبری درباره تغییرات مرتبط با استانداردها در آیین‌نامه جدید واردات خودرو اظهار کرد: در این آیین‌نامه جدید، تغییرات مهمی در ارزیابی انطباق اعمال شده است. ممنوعیت واردات خودرو برای چندین سال به حکم آمده بود و ضوابط قبل از ممنوعیت واردات در شرایط متفاوتی مشخص شده بود. به عنوان مثال، در صنعت خودروسازی جهان، تنها چند کشور دسترسی به تکنولوژی محدود داشتند. اما اکنون این وضعیت تغییر یافته و چین به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان خودرو در جهان تبدیل شده ضمن اینکه این صنعت در ژاپن نیز بسیار توسعه یافته است.

قیمت دنا 

وی افزود: در آئین‌نامه جدید، سعی شده است به جای محدود شدن به استانداردهای اروپایی که به دلیل تحریم‌ها ارائه مدارک آن‌ها مشکل است، گستره وسیعی از استانداردهایی که در دنیا به آن‌ها اعتماد دارند، را بپذیریم.

ساده افزود: اگر خودرویی می‌تواند در امارات تردد کند، باید بتواند در ایران نیز تردد کند. به عنوان مثال، در این آئین‌نامه استانداردهای خودروسازی کشورهای حوزه خلیج فارس، چین و اوراسیا نیز مورد قبول قرار گرفته‌اند. استانداردهای اروپایی نیز که از پیش قبول بوده‌اند، در این آئین‌نامه حفظ شده‌اند.

قیمت ساینا 

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران توضیح داد: در حال حاضر، هیچ گونه مسئله‌ای درباره استانداردهای خودرو وجود ندارد و مدارک بین‌المللی مورد تایید قرار گرفته است. به طور کلی، با این رویکرد، یک تغییر محسوس در واردات خودرو انجام شده است. ممکن است که افرادی که در آیین‌نامه قبلی محدودیت‌ها را تعیین کرده بودند، علاقه زیادی به واردات خودرو نداشته‌اند.

مطالعه بیشتر  قیمت ساندرو سه شنبه 23 آبان ماه

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

آغاز فروش محصولات ام وی ام به صورت نقد و اقساط

سجاد ناجی

برای واردات خودرو چه شرایطی باید داشته باشیم؟

mortazavi

نتایج مسابقات فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۳

mortazavi

نظر دهید.