مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

از اردیبهشت می توانید ثبت نام خودرو انجام دهید!

از اردیبهشت می توانید ثبت نام خودرو انجام دهید! وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان اعلام ثبت نام مجدد خودروها در ماه اردیبهشت امسال گفت: برای جلوگیری از تورم و تحقق شعار افزایش تولید برنامه های زیادی داریم که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد. 

از اردیبهشت می توانید ثبت نام خودرو انجام دهید!

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان اعلام ثبت نام مجدد خودروها در ماه اردیبهشت امسال گفت: برای جلوگیری از تورم و تحقق شعار افزایش تولید برنامه های زیادی داریم که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد و به دنبال برنامه ریزی هایی که در این خصوص انجام شده است، افراد از اردیبهشت می توانید ثبت نام خودرو را انجام دهید.

سید رضا فاطمی امین عصر دیروز با موضوع اجرای شعار سال و اقدامات وزارت صمت در این زمینه گفت: خوشبختانه در هر دو حوزه، برای تولید و تورم از سال گذشته کار شروع شده و نتایج مهمی حاصل شده است. بر اساس آمار بانک مرکزی از نظر رشد اقتصادی در پاییز ۱۴۰۱، رشد بخش صنعت ۱۱٫۶ بوده است که از سال ۹۶ تاکنون یک شاخص منحصر به فرد است و در ۹ ماهه امسال این رشد به ۸ درصد رسیده است. ، بنابراین هر فصل رشد خودش را دارد.

وی بیان کرد: در بخش معدن که در سال ۱۴۰۰ رشد رو به کاهشی وجود داشت و کمتر از یک درصد بود، در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ به ۲٫۹ درصد رسیده است یعنی تقریباً ۴ درصد رشد بخش معدن را داشته ایم.وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه سرمایه گذاری اتفاقات بسیار خوبی افتاده است و در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ رشد سرمایه گذاری در ماشین آلات ۲۸ درصد افزایش یافت که از سال ۹۰ تاکنون بی نظیر است. از نظر رشد تولید اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و رشد سرمایه‌گذاری‌ها نشان از شرایط بهتر در آینده دارد.

فاطمی امین می گوید: تورم دو نوع است، یکی تورم مصرفی که توسط مردم مدیریت می شود و دیگری تورم تولیدکننده. در تابستان ۱۴۰۰ تورم در معدن حدود ۱۱۶ درصد بود. پاییز گذشته به ۲۵ درصد رسید. در بخش تولید، تورم صنایع در تابستان ۱۴۰۰ ۸۰ درصد بود، اما در پاییز سال گذشته به ۳۴ درصد رسید. کاهش قیمت مصرف کننده را تحت تاثیر قرار می دهد.

مطالعه بیشتر  سوریه واردات خودروهای ایرانی را لغو کرد !

وی افزود: نرخ تورم مصرف کننده در بخش پوشاک روند کاهشی داشته و در پایان سال گذشته کمتر از میانگین تورم کشوری بوده است. فاطمی امین گفت: بر اساس آمار منتشر شده در بخش صنعت نسبت به کل اقتصاد دو برابر رشد داشته ایم و تورم مصرف کننده در بخش ما کمتر از کل کشور است.وزیر صمت تصریح کرد: مهمترین وظیفه ما در سال جاری مدیریت تداوم این روند است تا رشد اقتصادی ۸ درصد افزایش یابد.

همچنین وی در ادامه صحبت های خود اشاره کرد به این موضوع که، دو برنامه متناسب با شعار سال داریم که یکی از آنها مهار تورم و رشد تولید است و از علاقمندان می خواهیم نظرات خود را بیان کنند تا استفاده کنیم و گزارش کار را نیز ارائه دهیم.

فاطمی امین می گوید: دهه ۹۰ از نظر اقتصادی دهه چندان خوبی نبود و میانگین رشد اقتصادی کشور یک درصد بود. بنابراین وقتی ۱۰ سال تورم بالا داریم یعنی مقداری قدرت خرید کاهش می یابد و زمانی که به پایان ۱۰ سال رسیدیم و از سال ۹۷ تا کنون ۵ سال تورم بیشتر از ۳۰ درصد نیز به آن اضافه می شود که این خاصیت فزاینده سالانه خود را نشان می دهد.

وزیر صمت در خصوص افزایش ناگهانی قیمت خودرو نیز این موضوع را مربوط به تورم ۱۰ سال گذشته دانست و افزود: در حوزه خودرو مشکلات متعددی وجود دارد که پیش از این در برنامه ای از من در این خصوص سوال شده بود و از من پرسیده شد. پاسخ دادم بله، ما مافیا داریم چهار سال است که کاهش تولید داشته ایم، تقاضا انباشته شده است و در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد افزایش تولید داشت، تولید به ۱۳۵۰ هزار دستگاه رسید، بنابراین ما با مشکل عرضه مواجه شدیم.

مطالعه بیشتر  حضور فردا موتور با سبد کامل محصولات در نمایشگاه خودرو تهران

وزیر صامت گفت: این خودرو در اردیبهشت امسال مجدداً ثبت نام می شود. خودروسازان قول ساخت دو میلیون خودرو را در سال جاری داده اند، اما انتظار داریم ۱٫۷ میلیون خودرو بسازند. وزیر خودرو همچنین گفت: دو مشکل همزمان در بازار خودرو وجود دارد که با افزایش عرضه و مالیات بر عایدی سرمایه قابل حل است. اولین مشکل ناشی از شکاف بین عرضه و تقاضا است، زیرا این شکاف به خودرو دارایی می‌دهد که ارزش پول را ذخیره می‌کند و بنابراین وقتی مردم انتظار تورم دارند، تمایل به حفظ دارایی دارند و یکی از گزینه‌های بهتر برای آن خودرو است و به همین دلیل در این بخش با تقاضای کاذب مواجه هستیم، در حالی که مسائل دیگری مانند کمبود واردات و افزایش ارزش ارز و همچنین بحث مافیایی در بازار خودرو مشکلاتی را در این بخش ایجاد کرده است.

التهاب بیشتر بازار با کارخرابی های برخی خودروسازان

وی با بیان اینکه برخی خودروسازان به ویژه مونتاژکاران بازار خودرو را بسیار تحریک کرده اند، گفت: به عنوان مثال جاهایی هستند که این خودروسازان خودرو فروخته اند و بخشی از پول را به صورت سکه دریافت کرده اند یا ثبت نامی ها را اعلام کرده و در آن زمان هم پول زیادی در حد ۸۰۰ میلیون درخواست میکردند بود و ثبت نام از ساعت هشت شروع شد و تا یک ربع به پایان رسید، بنابراین به بعلت نبود شفافیت در عرضه این صنعت را مشخص کردیم.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

نتایج قرعه کشی خودروهای خارجی امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

mortazavi

نماد متفاوت و به روز تارا در بازار ایران!!!

mortazavi

تغییرات قیمتی کوییک امروز در بازار خودرو (۲۲ مهر)

mortazavi

نظر دهید.