مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

بالاخره بورس کالا برای عرضه خودرو متهم شد به ….

بالاخره بورس کالا برای عرضه خودرو متهم شد به ....مکاتبات 11 نماینده با شورای رقابت: بر اساس قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 و به ویژه مواد 58 و 61، این شورا

اخبار داغ خودرویی در ایران | بالاخره بورس کالا برای عرضه خودرو متهم شد به ….

مکاتبات ۱۱ نماینده با شورای رقابت: بر اساس قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ و به ویژه مواد ۵۸ و ۶۱، این شورا قرار است از اختیارات قانونی خود کوتاهی نکند و فوراً به رویه ضدرقابتی جاری پایان دهد. فروش خودرو در بورس کالا و مجازات مدیران متخلف باید در خصوص بازگشت مازاد درآمد حاصل از معاملات اخیر در بورس احتیاط لازم را به عمل آورد.

در این نامه که ۱۱ دی ماه صادر شد، آمده است: به عنوان نمایندگان شورای اسلامی، ضمن شکایت از وزارت صنعت و شرکت های خودروسازی ذیربط، اعلام می کنیم که سیستم فعلی معامله خودرو برای کالا غیرقانونی و خلاف رقابت است. دلایل زیادی از جمله اینکه:

۱- ضوابط و مقرراتی در خصوص اعلام تعیین قیمت وجود ندارد و از این رو شاهد سفته بازی و نوسانات غیرمنصفانه و کنترل نشده در قیمت معاملاتی خودرو در بورس کالا هستیم.

۲- درآمد اضافی که خودروسازان از مبادله کالا دریافت می کنند یعنی (تفاوت قیمت معامله با قیمت واقعی) نباید به تمامی آن به جیب خودروساز برود زیرا نتیجه عملکرد خودروساز نیست. این خودرو به دلیل ساختار غیر انحصاری بازار خودرو ایجاد شده است.

۳- طرح تدوین شده در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی که هم اکنون در کمیسیون در حال بررسی است، ضوابط و مقررات تفصیلی عرضه خودرو در بورس کالا تدوین شد که با آن ضمن تنظیم بازار خودرو، همچنین سفته بازی و تاثیر آن را هم در سمت عرضه و هم در سمت تقاضا حذف می کند.
اخبار داغ خودرویی در ایران: گروه خودروسازی ایران خودرو در مورد خطایی که برای قیمت هایما ۸ اس انجام داده بود، توضیحاتی را ارائه کرده است که باهم در این لینک قرار داده شده می خوانیم…
لذا با استناد به قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ و به ویژه مواد ۵۸ و ۶۱، امید است این شورا از اختیارات قانونی خود صرف نظر نکند و فوراً جلوی رویه ضدرقابتی فعلی فروش خودرو را بگیرد. در بازار سهام و تنبیه مدیران متخلف نسبت به سود باید بازدهی مازاد درآمد حاصل از آخرین معاملات در بورس اعمال شود.
بالاخره بورس کالا برای عرضه خودرو متهم شد به .... مکاتبات 11 نماینده با شورای رقابت: بر اساس قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 و به ویژه مواد 58 و 61، این شورا قرار است از اختیارات قانونی خود کوتاهی نکند و فوراً به رویه ضدرقابتی جاری پایان دهد. فروش خودرو در بورس کالا و مجازات مدیران متخلف باید در خصوص بازگشت مازاد درآمد حاصل از معاملات اخیر در بورس احتیاط لازم را به عمل آورد.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  پیش فروش 6 محصول ایران خودرو

مطالب مرتبط

نگاهی به وضعیت خودروسازان در نیمه دوم سال ۹۹

سجاد ناجی

بالا رفتن قیمت خودروهای داخلی امروز ۱۹ مهرماه

mortazavi

جدیدترین قیمت خودرو راین r3 کارخانه در اردیبهشت ۱۴۰۲

mortazavi

نظر دهید.