مدیر ارشد وب سایت ادموند دات کام در این باره گفته:

مطالعه بیشتر  دفاع رئیس شورای رقابت به فرمول قیمت گذاری خودروها

کمبود تراشه برای تولید خودروهای برقی باعث شده مشکلات زیادی به وجود بیاید چرا که این تراشه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و همین تراشه ها باعث می شود که خودروها تبدیل به یک کامپیوتر متحرک شوند!!!

ایوان دروری مدیر ارشد وب سایت Edmunds.com گفته است:

بسیاری از کمپانی های خودروسازی، محصولات خود را تولید کرده اند و در انبار نگهداری می کنند تا این قطعه تامین شود و با نصب آن بتوانند به مشتری تحویل دهند. آن زمان است که انبار نیز خالی شده و با رسیدن به دست مشتری طبیعتا تقاضا نیز کاهش پیدا میکند.

افرادی که به تازگی در سایت  cars.com مراجعه کرده اند متوجه این موضوع شده اند که خودروهایی با قیمت ۲۵ هزار دلار کاهش پیدا کرده است و نسبت به دو ماه آخر سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است.

تعداد خودروهایی که در انبار خودروها هستند و آماده تحویل می باشند تنها می تواند نیاز ۳۸ روز از مردم متقاضی را تامین کند و این در صورتی است که  ظرفیت انبارها به گونه ای هستند که می توانند نیاز مردم را تا ۶۵ الی ۷۰ روز تامین کنند. در مقابل با خالی شدن انبارها اتفاقی که می افتد بالا رفتن قیمت خودروهایی است که در انبار باقی مانده اند.

مطالعه بیشتر در مورد خودروهای ۲۰۲۱: مشخصات هیوندای سانتاکروز ۲۰۲۱ + تصاویر

پیش بینی می شود که کمبود این قطعه تا اواخر تابستان ۲۰۲۱ و یا اواخر پاییز جبران شود و البته این موضوع نیز باید مدنظر قرار بگیرد که آسیب وارد شده به تمامی کمپانی های خودروسازی نمی باشد..

مطالعه بیشتر  رکورد جدید تولیدات ایران خودرو، عبور از 500 هزار دستگاه!

این اتفاق شاید بتواند به افرادی کمک کند که همیشه از برند ماشین استفاده میکردند و الان وقت آن رسیده است که از برندهای دیگر خودروها استفاده و خریداری کنند.

با وجود ویروس کرونا و کم شدن فعالیت های خودروسازی ها دیگر مانند سابق نیز مشوق هایی برای خرید خودرو وجود ندارد و البته هستند مدل هایی که در چنین شرایطی نیز دارای تخفیف هستند.

طبق اطلاعات موجود از سایت جی‌دی پاور و ال‌ام‌سی متوسط قیمتی خودرو  و مشوق ها به این صورت است:

در ابتدا مشوق های خودرویی نزدیک به ۳٫۵۲۷ دلار بوده است.

در ماه مارس ۲۰۲۰ متوسط مشوق های قیمت خودرو ۴٫۴۱۵ دلار

در ماه مارس ۲۰۱۹ نزدیک به ۳٫۷۸۹ دلار بوده است.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ عادت بد و نادرست رانندگی

اگر بخواهیم در این رنج قیمتی مثالی بزنیم بدین شکل خواهد بود که شورولت اکویناکس را در نظر بگیرید که قیمتی بین ۳٫۵۰۰ تا ۶٫۵۰۰ دلار در نسخه های متفاوتی داشت بعد از تخفیف به قیمت ۲۱ تا ۳۸ هزار دلار رسید.

لازم به ذکر است که در بازار آمریکا نرخ متوسط بهره برای اینکه فردی بخواهد خودرویی بخرید برای دستگاه های نو ۴٫۵ درصد و برای خودروهای دست دوم ۸٫۱ درصد می باشد. اما اگر طول دوره باز پرداخت بیشتر بشود به عنوان از ۲۴ ماه به ۳۶ یا ۴۸ماه برسد طبیعتا قیمت نهایی خودرو نیز بالاتر می رود.

جدیدترین اخبار خودرویی  را می توانید در سایت خبر خودرو ۲۲ شرقی مطالعه کنید و برای اطلاع از آخرین قیمت های خودرو در بازار ایران نیز از طریق لینک قرار داده شده اقدام کنید.