مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

اتوبوس شهاب ، اولین اتوبوس برقی در کشور

اتوبوس شهاب ، اولین اتوبوس برقی در کشور

مراسم رونمایی از اولین اتوبوس برقی در روز چهارشنبه مورخ ۱۲ خرداد ماه در مشهد برگزار شد . اتوبوس شهاب یک محصولی تمام ایرانی و بومی می باشد که توسط محصولی از شركت تولید اتوبوس برقی پارسان با مشارکت گروه مپنا و شرکت عقاب افشان در ایران برای اولین بار تولید شد.

این محصول با هدف از پشتیبانی تولید ، دانش ملی و هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری است . در قرارداد ، قیمت اولیه ی این محصول ۶۸ میلیارد ریال (که در مقایسه با نمونه های خارجی مبلغی به صرفه تر است) می باشد .

بنا به سخنان شهردار مشهد محمدرضا کلائی ، یکی از مهم ترین موضوعات کلان شهرها برقی سازی خودروهاست و گفت: ما تصمیمی مشترک گرفتیم و ریسک همکاری در ساخت اولین اتوبوس برقی را پذیرفتیم تا اولین شهر در کشور باشیم که اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی آن وارد می شود .

در این مراسم مدیرعامل گروه مپنا بیان کرد : یکی از چالش های بشر انرژی است ، تلاش ها بر این است که تا پایان سال ۲۰۵۰ میزان تولید کربن دی اکسید را مقدار زیادی کاهش دهیم و برای محقق شدن به این هدف باید به سمت برقی سازی برویم .

شهرداری مشهد با گروه مپنا و شرکت عقاب افشان قراردادی در این حوزه تنظیم کرد که شرح جزئی از آن بدین ترتیب است که قرار است ۱۰۰ دستگاه دیگر به ناوگان حمل و نقل درون شهری اضافه شود که ۱۰ دستگاه آن را تا آخر سال ۱۴۰۰ تحویل داده خواهد شد .

این اتوبوس دارای طول ۱۲ متر با بیشینه بار مجاز ۱۹۵۰۰ کیلوگرم است و با یک بار شارژ کامل می تواند مسافتی حدود ۲۵۰ کیلومتر را طی کند .

مطالعه بیشتر  آمار تولید خودروهای عمومی و تجاری تا پایان دی ماه

ویژگی های دیگر این اتوبوس شهاب

از ویژگی هایی که می توان برای این محصول اشاره کرد این است که دارای قابلیت شارژ سریع ، نمایشگر پیشرفته ، بازگشت انرژی ، طراحی بدنه و شاسی یکپارچه و دارای رمپ ویژه برای ویلچر است .

 

اتوبوس شهاب اکنون در خط یک BRT به صورت آزمایشی فعال شده است .

3.6/5 - (11 امتیاز)

مطالب مرتبط

کاهش قیمت خودرو چه زمانی اتفاق می افتد؟

mortazavi

بنزین گران نمی‌شود

سجاد ناجی

نهایی شدن ۹ هزار مشتری در هفتمین فروش فوق العاده ایران خودرو!

mortazavi

نظر دهید.