مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی مطلب ویژه

آمار کاهش ۹۰۰ میلیونی در بازه ۸ ماهه رکورد جدیدی زد!

آمار کاهش 900 میلیونی در بازه 8 ماهه رکورد جدیدی زد! معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، گزارشی ارائه کرده که به کاهش تعداد خودروهای مورد توجه در بازار خودروی کشور اشاره دارد. این کاهش به دلیل اصلاح قیمت‌های خودروها در فروردین ماه سال جاری بعد از یک ماه و نیم تثبیت قیمت کارخانه‌ای محصولات به وجود آمده است.

آمار کاهش ۹۰۰ میلیونی در بازه ۸ ماهه رکورد جدیدی زد!

معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، گزارشی ارائه کرده که به کاهش تعداد خودروهای مورد توجه در بازار خودروی کشور اشاره دارد. این کاهش به دلیل اصلاح قیمت‌های خودروها در فروردین ماه سال جاری بعد از یک ماه و نیم تثبیت قیمت کارخانه‌ای محصولات به وجود آمده است.

با توجه به گزارش اخیری که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده است، اعلام شده که افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها در اواخر ماه اردیبهشت توسط مرجع قیمت‌گذار، زمینه‌ای برای کاهش قیمت‌ها در بازار فراهم آورده است.

گزارش معاونت حمل و نقل وزارت صمت در تحلیل بازار خودروها تأکید دارد که کاهش قابل مشاهده قیمت‌ها در بازار خودروهای کشور، همراه با افزایش قیمت‌های کارخانه‌ای محصولات خودروسازان در ماه اردیبهشت توسط شورای رقابت اتفاق افتاده است. قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی از زمان تصحیح قیمت کارخانه‌ای توسط شورای رقابت در اردیبهشت ماه سال جاری با کاهش قابل ملاحظه‌ای در بازار مواجه شده است.

ثبت نام ایرانخودرو در آذرماه 

بر اساس گزارش ارائه شده، خودروهای تولید داخلی از ابتدای سال گذشته تاکنون حدود ۵۲ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند در حالی که خودروهای مونتاژی در همین دوره حدود ۳۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. اما از ۲۱ فروردین ماه امسال (زمانی که قیمت خودروها به تصمیم شورای رقابت افزایش یافت) روند بازار خودرو به شکل متفاوتی پیش رفته است. طبق جدول قیمتی که معاونت وزارت صمت منتشر کرده است، در این بازه زمانی، قیمت خودروهای مونتاژی ۳۱٫۵ درصد و قیمت خودروهای داخلی ۲۱٫۳ درصد کاهش داشته‌اند.

مطالعه بیشتر  خریداران خودروی لندکروز حق فروش خودرو را ندارند!

چه مدل خودروهایی بیشترین کاهش قیمت را دارند؟

با توجه به گزارش وزارت صمت، قیمت ۱۸ خودروی داخلی و مونتاژی در دو دوره زمانی مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. اولین دوره شامل بازه زمانی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا به امروز و دوره دوم از زمان افزایش قیمت‌ها توسط شورای رقابت (۲۹ فروردین ماه سال جاری) تاکنون است.

به‌طبق گزارش ارائه شده، قیمت KMC T8 از کرمان موتور قبل از اعمال تغییرات قیمت‌گذاری جدید توسط خودروسازان، حدود دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بوده است. اما پس از اصلاح قیمت‌ها در اردیبهشت ماه امسال، این خودرو قیمتی حدود یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان دارد. بر اساس گزارش این وزارت، این خودرو تجربه بیشترین کاهش قیمت را نسبت به سایر خودروها داشته است.

گروه صنعتی آرین‌موتور با خودروی لاماری‌ایما نیز پس از KMC T8 بیشترین افت قیمت را داشته و در دوره زمانی مورد بررسی از دو میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان کاهش یافته است. این محاسبات نشان می‌دهد که قیمت این خودرو با کاهش ۳۶ درصدی روبرو بوده است.

همچنین، خودروی دیگنیتی پرایم از گروه خودروسازی بهمن‌موتور، از دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان کاهش یافته است که این کاهش نشان‌دهنده ۳۵ درصد کاهش قیمت است.

خودروهای داخلی تقریبا کمتر از خودروهای مونتاژی کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. بیشترین کاهش قیمت در دو خودروساز بزرگ کشور، مربوط به پژو ۲۰۷ پانورامای دنده‌ای است که قیمت آن از ۸۸۲ میلیون به ۶۵۴ میلیون تومان کاهش یافته و بدین ترتیب افت ۲۶ درصدی را تجربه کرده است.

مطالعه بیشتر  استقبال مردم از سایپا در نمایشگاه کردستان

بعد از انتشار گزارش معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت، در حساب کاربری شخصی خود در توییتر عبارت زیر را منتشر کرد: “گزارش وزارت صمت درباره تأثیر تصمیمات اتخاذ شده توسط شورای رقابت بر بازار خودرو؛ این گزارش یک گزارش جامع از معاونت حمل‌ونقل است. هدف اصلی این تصمیمات تنظیم تعادل بین عرضه و تقاضا بوده است؛ به نظر می‌رسد که این گام نخست در برابر تمامی فشارهای بازار تأثیرگذار بوده است.”

آمار کاهش 900 میلیونی در بازه 8 ماهه رکورد جدیدی زد!  معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، گزارشی ارائه کرده که به کاهش تعداد خودروهای مورد توجه در بازار خودروی کشور اشاره دارد. این کاهش به دلیل اصلاح قیمت‌های خودروها در فروردین ماه سال جاری بعد از یک ماه و نیم تثبیت قیمت کارخانه‌ای محصولات به وجود آمده است.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

قیمت خودروهای ایران در آخرین روز آبان ماه ۱۴۰۲

mortazavi

عرضه ۵۵ وانت کارا توسط بهمن موتور در بورس کالا

سجاد ناجی

بومی سازی هفت قطعه خودرویی در کشور

Sajjad Amanian

نظر دهید.