مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

آغاز ۲ مرحله فروش فوق العاده و ۱ ساله ایران خودرو

آغاز 2 مرحله فروش فوق العاده و 1 ساله ایران خودرو

آغاز ۲ مرحله فروش فوق العاده و ۱ ساله ایران خودرو | عدم تغییر بزرگ در ظاهر محصولات گذشته | بروز نشدن با امکانات روز دنیا

به اطلاع عموم متقاضيان محترم و نمايندگي هاي مجاز ميرساند شرايط فروش فوق العاده (قرعه کشی) برخي از محصولات شركت ايران خودرو با موعد تحويل (حداكثر ۳ ماهه) به شرح ذيل اعلام مي گردد. متقاضياني كه در قرعه كشي هاي قبلي خودروسازان انتخاب نشده اند، ميتوانند در اين طرح با شرايط ذيل ثبت نام نمايند.

آغاز طرح در روز شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ به مدت ۷۲ ساعت است تمامی محدودیت های قبلی اعمال می‌شود و پابرجا می باشد سایت ثبت نام در sale.iranecar.com است

دومین مرحله پیش فروش ایران خودرو ۱۴۰۱ از طریق سامانه یکپارچه خودرو اعلام شد. زمان ثبت نام ایران خودرو از روز شنبه ۲۵ تیرماه آغاز شده و در پایان روز دوشنبه ۲۷ تیرماه نیز به اتمام می‌رسد. در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو، مشتریان امکان ثبت نام برای ۸ محصول این شرکت را دارند.

پیش فروش ایران خودرو ویژه تیرماه

طرح جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو (قرعه کشی) - تیر 1401

ایران خودرو (با نام تجاری آیکو، IKCO) یک شرکت خودروسازی ایرانی است که دفتر مرکزی آن در تهران قرار دارد و در مرداد ۱۳۴۱ دو برادر به‌نام‌های احمد و محمود خیامی آن را بنیان نهادند.

این شرکت نخست ایران ناسیونال نام داشت و نخستین گروه تولیدات آن، گونه‌ای اتوبوس بود.

در سال ۱۳۴۵، با قراردادی با شرکت روتس انگلستان، ایران ناسیونال برنامه‌ریزی تولید پیکان را انجام داد و از ۲۴ اردیبهشت ۱۳۴۶ کارخانهٔ ویژهٔ آن گشایش یافت و ساخت انبوه آن کلید خورد.

از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۷ پیکان در مدل‌های کار، لوکس، جوانان، استیشن و وانت ساخته شد.

انواع کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و آمبولانس نیز در این سال‌ها با همکاری دایملربنز در این شرکت تولید می‌شد.

مطالعه بیشتر  راهکار های انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی برای رفع مشکلات

در سال ۱۳۵۲، شرکت هدف‌گذاری کرد که به خودکفایی برسد و محصولاتی تمام ایرانی به فروش برساند. در این راستا، چندین کارخانه و شرکت تامین‌کننده در سراسر ایران تأسیس شد.

شرکت در سال ۱۳۵۶ دارای قصد جدی برای تولید جایگزین پیکان بود که با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ و جنگ ایران و عراق، پروژه برهم زده‌شد و پس از جنگ، این شرکت با پژو فرانسه و شریک‌های خارجی برای تولید خودروهای تازه در ایران به توافق رسید.

در دههٔ ۱۳۶۰، این شرکت با توجه به آشفتگی اقتصادی ایران، تا نزدیکی تعطیلی کامل پیش رفت که با اعلام آمادگی پژو برای همکاری، ایران خودرو دچار تحولی بزرگ شد.

پژو به شریک ایران خودرو در ایران تبدیل شد و محصولات این شرکت را در شمار بسیار بالا در ایران به فروش رساند.

پژو ۴۰۵، ۲۰۶، ۲۰۷ و پارس توانستند بخش بزرگی از بازار ایران را در اختیار بگیرند که سود قابل توجهی برای شرکت فرانسوی داشت.

ایران خودرو با رنو، دیگر شرکت خودروسازی فرانسوی نیز همکاری کرد و ال۹۰، از محصولات ارزان‌قیمت این شرکت را به شکلی موفق در بازار ایران به فروش رساند.

بسیاری از کارشناسان ایرانی باور دارند که با نبود مدیریت درست، ایران خودرو از شرکتی خودکفا به یک ابزار فروش برای شرکت‌های خارجی تبدیل شده‌است.

با این وجود، این شرکت دو خودروی کاملاً اختصاصی سمند (۲۰۰۲) و دنا (۲۰۱۵) را تولید کرده‌است.

سمند محصول سال ۲۰۰۲، نخستین خودروی ملی ایران نامیده شد.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

اجرای قانون نصب پلاک سوم با کمک شرکت های دانش بنیان پس از ۱۷ سال

سجاد ناجی

تولید خودرو تا پایان بهمن به ۱۹ درصد می رسد!

mortazavi

ظرفیت طرح فروش فوری ایران خودرو

سجاد ناجی

نظر دهید.