مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

آغاز پیش فروش ایران خودرو بدون قرعه کشی

آغاز پیش فروش ایران خودرو بدون قرعه کشی

آغاز پیش فروش ایران خودرو بدون قرعه کشی | کیفیت ضعیف تولیدات ایرانی | کمبود قطعه برای تولید برخی خودروها

طرح پیش فروش بدون قرعه کشی محصولات ایران خودرو از روز دوشنبه آغاز خواهد شد.فعالسازی طرح در ساعت ۱۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ آغاز می شود

پایان طرح در زمان تکمیل ظرفیت می باشد . محدودیت این طرح گواهینامه – نداشتن پلاک فعال

ایران خودرو (نام تجاری: IKCO) یک شرکت خودروسازی ایرانی است که در سال ۱۳۴۱خورشیدی توسط دو برادر احمد و محمود خیامی بنیان نهاده شد. این شرکت، ابتدا ایران ناسیونال نام داشت و نخستین تولید آن، اتوبوس بود.

در سال ۱۳۴۵، با قراردادی با شرکت روتس انگلستان، ایران ناسیونال برنامه‌ریزی تولید پیکان را انجام داد و از ۲۴ اردیبهشت ۱۳۴۶ کارخانهٔ ویژهٔ آن گشایش یافت و ساخت انبوه آن کلید خورد.

از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۷ پیکان در مدل‌های کار، لوکس، جوانان، استیشن و وانت ساخته شد. انواع کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و آمبولانس نیز در این سال‌ها با همکاری دایملربنز در این شرکت تولید می‌شد.

در سال ۱۳۵۲، شرکت هدف‌گذاری کرد که به خودکفایی برسد و محصولاتی تمام ایرانی به فروش برساند.

در این راستا، چندین کارخانه و شرکت تامین‌کننده در سراسر ایران تأسیس شد.

شرکت در سال ۱۳۵۶ دارای قصد جدی برای تولید جایگزین پیکان بود که با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ و جنگ ایران و عراق، پروژه برهم زده‌شد و پس از جنگ، این شرکت با پژو فرانسه و شریک‌های خارجی برای تولید خودروهای تازه در ایران به توافق رسید.

در دههٔ ۱۳۶۰، این شرکت با توجه به آشفتگی اقتصادی ایران، تا نزدیکی تعطیلی کامل پیش رفت که با اعلام آمادگی پژو برای همکاری، ایران خودرو دچار تحولی بزرگ شد.

مطالعه بیشتر  قیمت امروز خودروها یکشنبه 5 آذرماه

پژو به شریک ایران‌خودرو در ایران تبدیل شد و ایران‌خودرو محصولات این شرکت را در شمار بسیار بالا در ایران به فروش رساند.

پژو ۴۰۵، ۲۰۶، ۲۰۷ و پارس توانستند بخش بزرگی از بازار ایران را در اختیار بگیرند که سود قابل توجهی برای شرکت فرانسوی داشت.

ایران خودرو با رنو، دیگر شرکت خودروسازی فرانسوی نیز همکاری کرد و ال۹۰، از محصولات ارزان‌قیمت این شرکت را به شکلی موفق در بازار ایران به فروش رساند.

بسیاری از کارشناسان ایرانی باور دارند که با نبود مدیریت درست، ایران خودرو از شرکتی خودکفا به یک ابزار فروش برای شرکت‌های خارجی تبدیل شده‌است.

با این وجود، این شرکت دو خودروی کاملاً اختصاصی سمند و دنا را تولید کرده‌است.سمند محصول سال ۲۰۰۲میلادی، نخستین خودروی ملی ایران نامیده شد.

طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو (بدون قرعه کشی) - تیر 1401

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

ریزش قیمت خودروهای پرطرفدار ۲۹ تیر

mortazavi

ثبت نام ایران خودرو

سجاد ناجی

بهبود خدمات تحویل خودرو در دستور کار ایران خودرو

سجاد ناجی

نظر دهید.