مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

آرامش نسبی بازار خودرو؛ پراید ۱۰۸ میلیون تومان!!!

طبق اعلام نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، آرامش نسبی در بازار خودرو مشاهده شده است و تنها مصرف کنندگان واقعی در روزهای پایانی سال و نزدیک عید برای خرید خودرو اقدام می کنند.

نعمت الله کاشانی نسب در این مورد اظهار نظر کرد و گفت:

در ۵ الی ۶ روز گذشته آرامش نسبی بازار خودرو باعث شده که نوسانات قیمتی مشاهده نشود و در هفته های قبل بازار کاملا قفل بود و خرید و فروشی انجام نمی شد اما در حال حاضر مصرف کنندگان واقعی در آستانه نوروز وارد بازار شده اند و خرید خودروهای داخلی را انجام می دهند.

احتمال این وجود دارد که این روند ثابت مانده و بازار به سمت نوسانات شدید قیمتی حرکت کرده و دوباره متشنج شود این روال عادی ادامه خواهد داشت.

با این حال اما بازار خودروهای خارحی دچار رکود شده است و خرید و فروشی انجام نمی شود که برای سال ۱۴۰۰ نیز نمی توان وضع آن را پیش بینی کرد اما بعید است که قیمت خودروها حالت افزایشی داشته باشد.

آخرین قیمت خودرو در بازار ایران و قیمت خودروهای پرطرفدار داخلی به گفته نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو

  • پراید ۱۳۱ با قیمت ۱۰۸ تا ۱۱۰ میلیون تومان
  • سمند ۱۸۴ تا ۱۸۵ میلیون تومان
  • پژو ۴۰۵ ۱۸۴ میلیون
  • پژو پارس ۲۱۰ تا ۲۱۱ میلیون تومان
  • پژو ۲۰۶ ۱۹۲ تا ۱۹۳ میلیون تومان
  • پژو ۲۰۶ تییپ ۵ نزدیک به ۲۵۱ میلیون تومان

در بازار داخلی خرید و فروش می شوند. به دلیل نوسانات اخیر ارز شاهد این بودیم که قیمت خودروها کاهش یا افزایش بین ۲ تا ۵ میلیونی داشته است و در حال حاضر نیز بازار جذابیت خود را برای دلالان از دست داده است و دیگر صرفه ندارد تا این افراد بتوانند نسبت به خرید و نگهداری خودرو با هدف گران شدن آن، اقدام کنند. در زمانی که دلالان در بازار حضور نداشته باشند آرامش نسبی در بازار خودرو حاکم است.

مطالعه بیشتر  سیاست های اشتباه خودرویی وزیر صمت

وی در نهایت اضافه کرد که:

شرایط حال حاضر بازار رابطه مستقیمی با نوسانات نرخ دلار داشته و به طوری که اگر دلار در همین وضع باقی بماند و با کمترین میزان نوسان همراه باشد بازار خودرو روند آرام خود را داشته به کار خود ادامه می دهد.

در سایت خبرگذاری خودرویی ۲۲ شرقی از طریق این لینک قرار داده شده می توانید آخرین قیمت خودرو در بازار ایران را مشاهده کنید. همچنین دانستنی های مفید خودرو را در قالب مقالات فنی که هر راننده ای باید بداند را می توانید مطالعه کرده و اطلاعات مفیدی به دست آورید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

آیا خودروسازان قادر به افزایش تیراژ خودرو هستند؟

سجاد ناجی

ایران خودرو به فروش میرسد ! مزایده ایران خودرو

سجاد ناجی

نوسانات قیمت خودرو در بازار ۷ مرداد ۱۴۰۲

mortazavi

نظر دهید.