مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

آخرین اخبار واردات خودرو | وعده آبکی برای وارد کردن خودرو خارجی

آخرین اخبار واردات خودرو | وعده آبکی برای وارد کردن خودرو خارجی یکی از روزنامه نگاران اصولگرا با گلایه از افزایش قیمت خودرو به وعده دولت برای کاهش قیمت اشاره کرد و در طنز نوشت: کوه واردات خودرو موش زایید. دولت جدید، از شش ماه پیش وعده داده بود که قیمت خودرو نه تنها گران نخواهد شد، بلکه قیمتی پایین تر از نرخ تورم نیز خواهد داشت و با توجبه به اینکه واردات خودروهای ارزان قیمت به کشور باعث می شود که کمی تعادل رعایت شود، با به پایان رسیدن ماه بهمن نیز چندان امیدواری در این زمینه وجود ندارد.  

آخرین اخبار واردات خودرو | وعده آبکی برای وارد کردن خودرو خارجی

یکی از روزنامه نگاران اصولگرا با گلایه از افزایش قیمت خودرو به وعده دولت برای کاهش قیمت اشاره کرد و در طنز نوشت: کوه واردات خودرو موش زایید. دولت جدید، از شش ماه پیش وعده داده بود که قیمت خودرو نه تنها گران نخواهد شد، بلکه قیمتی پایین تر از نرخ تورم نیز خواهد داشت و با توجبه به اینکه واردات خودروهای ارزان قیمت به کشور باعث می شود که کمی تعادل رعایت شود، با به پایان رسیدن ماه بهمن نیز چندان امیدواری در این زمینه وجود ندارد.
تعداد کمی از خودروهای خارجی وارد کشور شده که باعث شده بسیاری از منتقدین گلایه هایی را از این حوزه داشته باشند. با اینکه با تعداد محدود واردات خودرو با آنهمه وعده و عید و شعار؛ هنوز هم بر سر قیمت نهایی و نحوه عرضه همین تعداد کم نیز اختلافات زیادی وجود دارد.
به گفته این روزنامه و انتقاد این روزنامه نگار: در هفته هایی که گذشت با وارد شدن شورای رقابت و تاکید بر عرضه خودرو در سامانه یکپارچه خودرو، شاهد بودیم که بسیاری از فرصت طلبان و دلالان بازار خودرو نقشه هایشان نقش بر آب شد.
اما به دلیل درگیری بین خودروسازان، دولت، واردکنندگان، انجمن های بورس و رقبا، بازار خودرو دوباره دچار هرج و مرج شد و قیمت خودروهای داخلی به شدت گران شد. یعنی بازاری که آرام به نظر می رسید به دلیل انزوای وزارت صمت و تامین منافع گروه ها و جناح های خاص با گرانی مواجه شد و بار دیگر دود به چشم مصرف کنندگان واقعی خودرو رفت.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  طرح بهار تا بهار سایپا ویژه چک های برگشتی

مطالب مرتبط

محصول جدید ایران خودرو در راه است….

mortazavi

چگونگی خصوصی‌سازی دو خودروساز داخلی

سجاد ناجی

علل افزایش قیمت خودرو در بازار بی‌ مشتری

سجاد ناجی

نظر دهید.