مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

آیا کاهش قیمت تسلا کارساز است؟

آیا کاهش قیمت تسلا کارساز است؟  تسلا نتایج سه ماهه اول خود را پس از دور کاهش قیمت ها در ماه های اخیر اعلام کرد. مدل 3 و مدل Y در مجموع بار دیگر با تولید 421371 دستگاه و تحویل 412180 دستگاه بار دیگر بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. اعداد کلی تسلا نشان دهنده افزایش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه در سال 2022 است، به طوری که این خودروساز در 12 ماه گذشته دو کارخانه گیگا جدید را آنلاین کرده است.

آیا کاهش قیمت تسلا کارساز است؟ 
تسلا نتایج سه ماهه اول خود را پس از دور کاهش قیمت ها در ماه های اخیر اعلام کرد. مدل ۳ و مدل Y در مجموع بار دیگر با تولید ۴۲۱۳۷۱ دستگاه و تحویل ۴۱۲۱۸۰ دستگاه بار دیگر بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. اعداد کلی تسلا نشان دهنده افزایش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ است، به طوری که این خودروساز در ۱۲ ماه گذشته دو کارخانه گیگا جدید را آنلاین کرده است.
این سازنده خودروهای برقی در چند ماه گذشته کاهش قیمتی را برای تعدادی از مدل‌های محبوب خود اعمال کرده بود که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا آن را بهبود تقاضا دانست.

تسلا که در سه ماه اول سال ۲۰۲۳، ۴۴۰۸۰۸ وسیله نقلیه باتری الکتریکی تولید کرده و ۴۲۲۸۷۵ دستگاه را تحویل داده است. آخرین نتایج نشان دهنده افزایش قابل توجهی نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ است، زمانی که این خودروساز ۳۰۵۴۰۷ خودروی برقی تولید کرد و ۳۱۰۰۴۸ دستگاه را تحویل داد که در آن زمان پس از چندین ماه مشکلات زنجیره تامین آشنا به یک چهارم رکورد تبدیل شد. که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش داشته است.

مدل ۳ و مدل Y در مجموع بار دیگر با تولید ۴۲۱۳۷۱ دستگاه و تحویل ۴۱۲۱۸۰ دستگاه، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند، در حالی که مدل S و مدل X با ۱۹۴۳۷ دستگاه و ۱۰۶۹۵ دستگاه در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

برندگان واقعی در این سه ماهه احتمالاً کارخانه‌های گیگاکارخانه‌های برلین-براندنبورگ، آلمان و آستین، تگزاس هستند که هر دو از زمان افتتاح در سال ۲۰۲۲ افزایش تولید داشته‌اند. راه‌اندازی این دو کارخانه در واقع تعداد تأسیسات مونتاژ تسلا را دو برابر کرد. در سال‌های سخت اولیه همه‌گیری کرونا ساخته شد، زیرا این خودروساز خارجی در اوایل این دهه بر روی رشد تولید و به‌روزرسانی‌های قابل توجهی در خط تولید مدل‌های خود شرط‌بندی کرده بود.

مطالعه بیشتر  خرید توئیتر توسط ماسک همزمان با توقف تبلیغات برخی خودروسازان

انتظار می‌رود که رقابت در حوزه خودروهای برقی در ماه‌ها و سال‌های آینده عامل بسیار مهم‌تری باشد، زیرا تسلا اکنون در بخش‌های بیشتری نسبت به رقبا دارد، از جمله چندین سدان بزرگ و کامیون‌های الکتریکی. در طول سال ۲۰۲۳، زیرا تسلا به‌روزرسانی‌های مدل ۳ را که یکی از دو مدل پرفروش آن بوده است، آماده می‌کند، عرضه خواهد شد.

رقابت بیشتری در انتظار است. اکنون انتظار می رود که Cybertruck در بهترین سناریو تا پایان سال در آستین وارد تولید شود، اما به سختی می تواند تنها پیکاپ الکتریکی در فروش باشد. در فاصله زمانی بین رونمایی بدنام تسلا از پیکاپ الکتریکی و شروع تولید برنامه ریزی شده آن، چندین خودروساز از جمله فورد، ریوین، رام و جنرال موتورز پیکاپ های برقی را روانه بازار کرده و یا در حال راه اندازی هستند، به ویژه فورد F-150 لایتنینگ که شاهد قابل توجهی بوده است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خودروسازان خارجی | اتمام جدیدترین محصول لامبورگینی قبل از ورود به بازار!!!!

mortazavi

کانسپت کلاسیک جیپ الکتریکی CJ Surge

mortazavi

اخبار خودروسازان | لامبورگینی کانتاش مدل ۱۹۷۱ بعد از سالها دوباره مفهومی می شود!

mortazavi

نظر دهید.