مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

بحران تراشه صنعت خودرو تا پایان سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد یافت!

کاهش بحران تراشه خودرو تا پایان سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد یافت.  خودروسازان خارجی | تامین تراشه خودرو در سال ۲۰۲۲ | حل مشکل خودروسازان خارجی | اخبار خارجی از خودروسازان جهان

بر اساس پیش بینی هایی که در صنعت خودرو شده است، کمبود تراشه در جهان که تولید خودرو را در ۱۲ ماه گذشته کاهش داده است، تا پایان سال جاری با عادی شدن عرضه کاهش خواهد یافت. با این حال، مشکلات زیادی برای خریداران خودروهای جدید در چند ماه آینده وجود دارد، زیرا نمایندگی های سفارش به رشد خود ادامه می‌دهند و تولیدکنندگان تمرکز خود را بر روی مدل‌های سودآورتر حفظ می‌کنند. با اینکه تقریبا می توان گفت بیشتر خودروسازان خارجی از همه گیری کرونا کمی به حاشیه امن رسیده اند اما همچنان مشکلاتی مانند کمبود تراشه باعث شد تا رشد تولید خودرو با کندی شدیدی روبه رو شود و از این رو بسیاری از کمپانی های خودروسازی تصمیم گرفتند مدل هایی بسازند که علاوه بر تامین نیاز مشتری به شکلی باشد که کمتر به چنین قطعاتی نیاز داشته باشند.

تامین کمبود تراشه در ماه های جاری ۲۰۲۲

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا ماه گذشته گفت: «سال گذشته، ما منابع مهندسی و مدیریت زیادی را برای حل مسائل زنجیره تأمین، بازنویسی کد، تغییر تراشه‌ها و کاهش تعداد تراشه‌های مورد نیازمان صرف کردیم». ضمن اینکه شرکت تحلیلگر LMC Automotive تخمین می زند که سازندگان باید سال گذشته ۹٫۶ میلیون خودرو دیگر تولید می کردند.

LMC به پیش‌بینی‌های دقیق تولید افتخار میکرد و خبر از تولید بالا میداد، نهایتا مجبور شد پیش‌بینی سال ۲۰۲۱ را که بهتر از سال ۲۰۲۰ گزارش کرده بود را پس بگیرد و نهایتا جهان را با آمار واقعی سال ۲۰۲۱ رو به رو کند. زیرا تأثیر کمبود تراشه کمی شدید تر است.

تخمین زده شده است که بدترین ضربه از جهت کمبود تراشه برای فورد است که ۱٫۲۶ میلیون دستگاه در سطح جهان از دست داده است، پس از آن گروه فولکس واگن با ۱٫۱۵ میلیون و جنرال موتورز با ۱٫۰۹ میلیون قرار دارند.

مطالعه بیشتر  خودروسازان خارجی: تمام شدن محصولات لامبورگینی در سال 2021!!!

بر اساس گزارش LMC، فروش در اروپا ۱٫۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ که کووید ۱۹ شروع شده بود و ۲۶ درصد نسبت به میانگین ۲۰۱۹-۲۰۱۸ کاهش داشت. همچنین بخوانید از تازه ترین اخبار خودروسازان دنیا و اقدام ولوو برای تولید باتری پایدار!

با این حال، امسال LMC محاسبه می‌کند که حجم تولید از دست رفته به دلیل بحران تراشه به نصف کاهش می‌یابد و به ۴٫۸ میلیون می‌رسد، زیرا خودروسازان به تعداد بیشتری از ریزکامپیوترها دست پیدا می‌کنند که همه عناصر موجود در خودرو را کنترل می‌کنند.

بحران تراشه صنعت خودرو تا پایان سال 2022 کاهش خواهد یافت.  خودروسازان خارجی | تامین تراشه خودرو در سال 2022 | حل مشکل خودروسازان خارجی | اخبار خارجی از خودروسازان جهان 
بحران تراشه صنعت خودرو تا پایان سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد یافت.  خودروسازان خارجی | تامین تراشه خودرو در سال ۲۰۲۲ | حل مشکل خودروسازان خارجی | اخبار خارجی از خودروسازان جهان 

پیت کلی، مدیر عامل LMC در اوایل این ماه گفت: «تقاضا همچنان از عرضه پیشی می‌گیرد، و این به ویژه در بازارهای بالغ (مانند اروپا و ایالات متحده) شدید است. مشتریان باید کمی بیشتر صبر کنند.

در حال حاضر ما بزرگترین مرکز سفارشات و یا همان نمایندگی ها را داریم که تا به حال داشته ایم. اگر عرضه رایگان وجود داشت، فکر می‌کنم صنعت رونق می‌گرفت. کیا و هیوندای در واقع یکی از برندگان بزرگ سال گذشته بودند زیرا بهتر از رقبا با کمبود تراشه روبرو شدند.

بر اساس داده‌های خودروی اروپایی ACEA، گروه هیوندای موتور با فروش ۱٫۰۲ میلیون خودروی هیوندای، کیا و جنسیس، با ۲۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل، بزرگترین شرکت های سودآور اروپا در سال گذشته بودند. تویوتا نیز عملکرد خوبی داشت و فروش خودروهای تویوتا و لکسوس را به ۷۶۰۱۷۸ دستگاه رساند که ۹٫۶ درصد رشد داشت. بحران تراشه نیز به طور کلی توسط صنعت خودروی چین به خوبی مدیریت شده است.

کلی گفت: «تولید خودروهای سبک چین در حال پیشی گرفتن از فروش خرده‌فروشی است که نشان می‌دهد تمرکز بیشتری روی صنعت خودرو در آنجا نسبت به آمریکا و اروپا وجود دارد. از جمله تاثیراتی که کمبود تراشه بر صنعت خودروهای خارجی داشت: افزایش قیمت خودروهای خارجی به خاطر کمبود قطعات!

مطالعه بیشتر  اینترنت ماهواره ای استارلینک ایلان ماسک به کمپینگ ها می رسد!

این فیلتر از طریق عرضه خوب برای SAIC متعلق به MG است، که میانگین فروش ماهانه آن در طول سال افزایش یافت تا به ۳۰،۶۰۰ دستگاه برسد و باعث شد جایگاه آن بالاتر از سیتروئن، رنو و هوندا قرار داد. JLR اعلام کرد که در میان کمبود تراشه، ۱۵۵۰۰۰ سفارش عقب مانده بزرگ دارد و در حال حاضر ۳۷۰۰۰ سفارش برای Land Rover Defender است.

کاهش بحران تراشه خودرو تا پایان سال 2022 کاهش خواهد یافت.  خودروسازان خارجی | تامین تراشه خودرو در سال 2022 | حل مشکل خودروسازان خارجی | اخبار خارجی از خودروسازان جهان 
کاهش بحران تراشه خودرو تا پایان سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد یافت.  خودروسازان خارجی | تامین تراشه خودرو در سال ۲۰۲۲ | حل مشکل خودروسازان خارجی | اخبار خارجی از خودروسازان جهان 

بر اساس نظرسنجی اخیر وزارت بازرگانی ایالات متحده از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تراشه، این مشکل با تقاضای شدید برای انواع تراشه ها تشدید شد. این نشان داد که تقاضا از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، ۱۷ درصد بیشتر بوده است زیرا کالاهای مصرفی اعم از خودرو گرفته تا تلفن همراه و تجهیزات بازی ویدیویی دارای فناوری‌های تشنه چیپ بیشتری هستند.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، گفت: “این کمبود نیمه هادی نتیجه عدم تطابق قابل توجه در عرضه و تقاضا است.”

اروپا و ایالات متحده که می‌خواهند وابستگی تراشه‌هایش به آسیا را کاهش دهند، اکنون به‌عنوان یک موضوع فوری به آن رسیدگی می‌شود. اتحادیه اروپا حتی قانون تراشه‌های اروپایی را به منظور کمک به توسعه محلی کارخانه‌های تولید تراشه معرفی کرد، با این که اینتل یکی از تولیدکنندگان نشان داد که در هیئت مدیره حضور دارد.

این ظرفیت جدید امسال تکمیل نخواهد شد، اما در صورتی که هیچ گونه جهش دیگری از کرونا وجود نداشته باشد، عرضه خودرو باید تا پایان سال ۲۰۲۲ به نوعی به حالت عادی بازگردد.

ماسک معتقد است که بخشی از مشکل تراشه احتکار بوده است. او مدعی شد، درست مانند افرادی که در روزهای اولیه شیوع بیماری کرونا اقلام ضروری را جمع‌آوری می‌کردند، برخی از شرکت‌ها نیز همین کار را با تراشه‌ها انجام دادند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

رنو مگان RS ، سریع ترین خودروی محور جلو محرک دنیا !

Sajjad Amanian

اطلاعیه کیا برای خودروهای تولیدی خود برای خطر آتش سوزی موتور!

mortazavi

خودروهای ۲۰۲۲ | آئودی آر اس ۳ مدل ۲۰۲۲

mortazavi

نظر دهید.