مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

پایان کار سایونارا، سوناتا، کیا K5 و استینگر در خبر دنیای ماشین ها

پایان کار سایونارا، سوناتا، کیا K5 و استینگر در خبر دنیای ماشین ها طبق گزارشات خبری امروز، سایونارا، سوناتا، کیا K5 و استینگر قرار است از رده خارج شده ...

پایان کار سایونارا، سوناتا، کیا K5 و استینگر در خبر دنیای ماشین ها

طبق جدیدترین گزارشات خبری امروز، نشان از این است که سایونارا، سوناتا، کیا K5 و استینگر قرار است از رده خارج شده و جای خود را به نسخه های برقی ارائه دهند که البته هنوز تاییدیه رسمی از این کمپانی های خودروسازی خارجی ارائه نشده است. هیوندای سوناتا با توجه به اینکه نزدیک به ۳۰ سال است تولید می شود در آینده ای نزدیک دیگر شاهد حضور او نخواهیم بود و همچنین تولید سدان سایز متوسط K5 و استینگر دیفرانسیل عقب به علت اینکه فروش خوبی نداشتند به تولید خود پایان دادند که البته هنوز تاییدی در این باره از سوی مدیران کیا و هیوندای صورت نگرفته است.

همه این اقدامات به این خاطر است که خودروهای الکتریکی قرار است وارد بازار شوند و البته لازم به ذکر است که کارخانه هیوندای همراه با سدان Grandeur که با نام آزرا نیز شناخته می شد در ایالات متحده، تعطیل شدند و خودروی الکتریکی آیونیک ۶EV تولید شد که در ایالات متحده، کارخانه سوناتا در مونتگومری، آلاباما برای تولید خودروهای برقی به روز رسانی شدند. اما مدیر هیوندای در گفتگویی که داشت به این موضوع اشاره کرده که خط تولید هیوندای همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

علاوه بر سوناتا، به نظر می‌رسد که کیا ممکن است استینگر و K5 را نیز متوقف کند. اینطور به نظر می رسد که اگر K5 سرنوشت سوناتا را دنبال نکند، کمی شوکه کننده است چرا که K5 که با نام اپتیما شناخته می شد؛ از یک معماری مشابه با سوناتا برخوردار است و قرار است که استینگر بعد از این بازه زمانی سه ماهه خط تولید خود را متوقف کند و با EV6 GT-Line جایگزین شود. همچنین باید یادآوری کنیم که استینگر تا آوریل ۲۰۲۲ نزدیک به ۱۰ درصد افزایش در فروش داشته است.

مطالعه بیشتر  بالا بردن کیفیت خدمات در نمایندگی ها از جمله اقدامات مدیران خودرو

با هدف گروه هیوندای برای فروش ۳ میلیون خودروی برقی تا سال ۲۰۳۰، برخی از وسایل نقلیه همیشه شاهد این مشکل خواهند بود. با افت شدید فروش خودروهای سایز متوسط ​​(فروش سالانه خودروهای سایز متوسط ​​به کمتر از ۱ میلیون دستگاه در سراسر صنعت خودرو کاهش یافته است)، اما این مدل ها آماده بازنشستگی هستند و می توانند با خودروهای برقی جایگزین شوند. اما اگر این مدل خودروها قرار است واقعا به پایان خود برسند مدل های دیگر هیوندای و کیا مانند فورد فیوژن، مزدا ۶، فولکس واگن پاسات، بیوک ریگال نیز به چنین دیدگاهی نیز دچار خواهند شد و تصمیم گیری هایی در مورد ادامه حضور آنها گرفته خواهد شد.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

کانسپت شورولت Beast مدل ۲۰۲۱

mortazavi

تجربه پروازی متفاوت با رنو ایر۴ مدل ۲۰۲۱ Renault Air4 Concept

mortazavi

معرفی کانسپت پژو اینسپشن ۵ ژانویه ۲۰۲۳

mortazavi

نظر دهید.