مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

شاسی بلند سه ردیفه برقی هیوندای آیونیک ۷ مدل ۲۰۲۴

شاسی بلند سه ردیفه برقی هیوندای آیونیک 7 مدل 2024 کمپانی خودروسازی هیوندای یک شاسی بلند سه ردیفه برقی آیونیک 7 را قرار است تا سال 2024 وارد بازار خودرو کند

شاسی بلند سه ردیفه برقی هیوندای آیونیک ۷ مدل ۲۰۲۴

کمپانی خودروسازی هیوندای یک شاسی بلند سه ردیفه برقی آیونیک ۷ را قرار است تا سال ۲۰۲۴ وارد بازار خودرو کند و در حال حاضر این مدل شبیه به یک کانسپت است که رونمایی شده است و تا تولید نهایی هنوز کمی فاصله دارد.

 هیوندای Ioniq 7 سومین وسیله نقلیه از خانواده در حال توسعه خودروهای الکتریکی Ioniq خواهد بود. با پیروی از کراس اوور ساب کامپکت Ioniq 5 و سدان Ioniq 6 که به زودی وارد بازار می‌شود، در مدل هیوندای ۷، چراغ‌های عقب پیکسلی و چراغ‌های روشنایی در روز الهام گرفته شده از مدل های قبلی ایونیک است. زمانی که کانسپت ۷ در نمایشگاه خودروی لس آنجلس ۲۰۲۱ رونمایی شد، خوزه مونوز، مدیر عامل هیوندای موتور آمریکا، قول داد که مدل تولیدی به خودروی نمایشی نزدیک شود. او در این باره گفت: زمانی که این مدل در خط تولید نهایی قرار بگیرد شما شگفت زده خواهید شد. اما اینکه مدل سون از آیونیک دارای درب های بزرگ و کابین داخلی اتوبوسی است اما تمام تلاش بر این بوده تا این مدل به شکل لوکس و مخاطب پسندی ارائه شود که باید بگوئیم بسیاری از جزئیات کابین برگرفته از آیونیک ۵ است.

از مشخصات پلت فرم و پیشرانه Ioniq 7 می توان گفت که بر اساس پلت فرم مدولار الکتریکی-جهانی هیوندای (E-GMP) ساخته خواهد شد که می تواند چندین اندازه را با سیستم های باتری مختلف در خود جای دهد. این همان معماری استفاده شده در Ioniq 5 ،Kia EV6 و Genesis GV60 است که همگی بسیار کوچکتر هستند. به طور مشابه، هیوندای Ioniq 7 اشتراکات زیادی با کیا EV9 و جنسیس GV90 خواهد داشت. کیا قرار است به زودی تولید شود و می تواند سال آینده وارد خط تولید نهایی شده و برای ورود به بازار آماده شود. در حالی که جنسیس GV90 به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد. سدان Ioniq 6 نیز پلت فرم خود را با این SUV ها به اشتراک خواهد گذاشت. مانند برادر کوچکترش، ما انتظار داریم که مدل ۷ بردی معادل ۳۰۰ مایل داشته باشد در حالی که می تواند با یک شارژر ۳۵۰ کیلوواتی در مدت ۲۰ دقیقه بین ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  اخبار خارجی خودرو: معرفی نسخه جدید کیا اسپورتیج

مطالب مرتبط

تولید موتور هیدروژنی V8 بدون استفاده از یک قطره بنزین توسط تویوتا و یاماها

mortazavi

بهم ریختگی بازار خودرو با قیمت های عجیب و غریب فروش کد ملی!

mortazavi

خداحافظی مرسدس با ۹ مدل از خودروهایش!

mortazavi

نظر دهید.