مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

فروش توییتر به ایلان ماسک خوب اما برای سهامداران تسلا بد!!!!

نتیجه فروش توییتر به ایلان ماسک خوب اما برای سهامداران تسلا بد!!! خودروسازان دنیا فروش توییتر به ماسک | سهامداران توییتر و ایلان ماسک | سرمایه گذاران تسلا

نتیجه فروش توییتر به ایلان ماسک خوب اما برای سهامداران تسلا بد!!!

در جدیدترین شایعات یکی از خودروسازان دنیا؛ ایلان ماسک در روزهای اخیر این بوده که قرار است توییتر به مالکیت این تولید کننده خودرو در بیاید و گفته شده که فروش توییتر به ایلان ماسک ممکن است برای سهامداران توییتر و ایلان ماسک خوب باشد، اما سرمایه گذاران تسلا را به وحشت انداخته است. هنگامی که این خبر در روز دوشنبه اعلام شد – با موافقت هیئت مدیره پلت فرم رسانه های اجتماعی با پیشنهاد ماسک به مبلغ ۵۴٫۲۰ دلار به ازای هر سهم یا تقریباً ۴۴ میلیارد دلار است. شرکت تسلا که ایلان ماسک مدیرعامل آن است، سهام خود را اندکی کاهش داد. ظاهراً چند روز طول کشید تا سرمایه‌گذاران بفهمند که قرارداد توییتر چه معنایی برای ماسک و برند تسلا دارد. پرسش‌ها و آشفتگی‌ها در نهایت منجر به فروش سهام در روز چهارشنبه شد و سهام به حدود ۹۰۰ دلار سقوط کرد که از قیمت ۱۱۴۵ دلار چند روز پیش آن پایین‌تر بود.

این مقدار کمی بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار از ارزش شرکت کاست، اگرچه کمپانی تسلا هنوز به طور قابل توجهی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. چند عامل برای ایجاد این چالش و کاهش سود دست به دست هم دادند. برای اولین بار، جنگ در اوکراین و اخبار امروز در مورد بستن خطوط لوله گاز طبیعی به بلغارستان و لهستان توسط روسیه، نگرانی از کندی رشد اقتصادی را افزایش داد. سپس نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره ایالات متحده و اثرات خورنده تورم بر سود وجود دارد. حتما بخوانید: دیدار دولت بایدن با تسلا و دیگر خودروسازان در رابطه با زیرساخت های خودروهای برقی!

مطالعه بیشتر  اخبار خودروسازان | لامبورگینی کانتاش مدل 1971 بعد از سالها دوباره مفهومی می شود!

اما چندین عامل وجود دارد که ممکن است برای تسلا کمی خطرآفرین باشد و این است که اگر ماسک بر روی توییتر متمرکز شود ممکن است از توجه بر روی تولید خودروهای برقی منصرف شده و تسلط او را بر این حوزه کمتر کند، ضمن اینکه بسیاری از نگرانی ها به این خاطر است که تعداد زیادی از سهام تسلا شخصا در اختیار خود ایلان ماسک می باشد و به عنوان وثیقه برای توییتر در نظر گرفته شده است که ممکن است برای تأمین مالی برای خرید به فروش برسد. خبر جدید از ماشین های آینده: ون برقی از جنرال موتورز رکورد مسافت را به ثبت رساند!

تمامی این مباحث باعث شد یک هفته پراز چالش برای ایلان ماسک باشد و این صد البته نگرانی بسیار زیادی برای سهامدارن تسلا به وجود آورده است که به نظر می رسد هر چقدر اوضاع با وضعیت غیرعادی روبه رو شود، آنقدر سهام تسلا و سود این شرکت بالا می باشد که با چنین بادهای مخالفی دچار افت شدید نخواهد شد!

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خبر خودرو خارجی امروز | طراح سابق استون مارتین، مسئول داچیا در آینده ای نزدیک

mortazavi

نسخه جدید رادفورد Radford Type 62-2 Pikes Peak

mortazavi

ستاره فرمول یک جانی دوباره گرفت

سردبیر

نظر دهید.