مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

بازنشستگی با ۲۷ سال سابقه و ۴ نسل از مگان بنزینی رنو!

مگان بنزینی رنو از کمپانی خودروسازی رنو به این نتیجه رسیده که به تولید خودروهای بنزینی مگان پایان و از آپشن های آن برای نسخه جدیدتر

بازنشستگی با ۲۷ سال سابقه و ۴ نسل از مگان بنزینی رنو!

کمپانی خودروسازی رنو به این نتیجه رسیده است که به تولید خودروهای بنزینی مگان پایان دهد و از آپشن های این مدل برای تولید نسخه جدیدتر مگان کراس اوور ایی تک استفاده کند. بعد از اینکه مگان بنزینی در طول حضور خود در بازار خودرو ۴ نسل کاربردی مگان را وارد کرد، تصمیم به تغییر اساسی گرفته و این خودرو که از سال ۱۹۹۶ در بازار وجود دارد، قرار است در مدل بسیار متفاوت تر دیگری ظاهر شود. در تمامی این مدت، مگان بنزینی در استایل و طرح های متفاوت ظاهر شده است و به طور کلی می توان این مدل را در نسخه سدان چهار درب، هاچ بک سه و پنج درب، کوپه سقف تاشو و مدل استیشن نام برد که همگی از نظر قدرت، سرعت و شتاب خودرو در یک سطح بسیار خوبی قرار داشتند.
تولید مگان در ترکیه و اسپانیا پایان گرفته است اما تاییدیه نهایی این مدل توسط کمپانی رنو انجام نشده است، اما با توجه به اینکه در ترکیه یک هدف ۵ ساله را دنبال می کند گزارش ها نشان دهنده این است که ادامه تولید با مدل رنو اویاک خواهد بود.
البته لازم به ذکر است که پایان این مدل به این معنی نیست که به طور کلی در هیچ جای دیگری به فروش نرسد بلکه مگان بنزینی را می توان هنوز هم در بازارهای خودرو مشاهده کرد و احتمال داده می شود که تا آخرین استوک قطعات تولید این خودرو در بازارهای مانند ترکیه نیز ادامه پیدا کند.
در ماه گذشته رنو مدل های هیبریدی مجهز به فناوری ایی تک را در بازارهای فرانسه معرفی کرد.
همچنین به گفته برخی رسانه ها مدل مگان آر اس نیز قرار است همچنان در اسپانیا روند تولید را طی کند اما به تعداد محدود خواهد بود که تا سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا خواهد کرد. همانطور که مدتی قبل نیز گزارش شد، رنو از یک برند زیرمجموعه خود که در بخش رنو اسپرت قرار است فعالیت کند، نام جدید این بخش را به آلپاین تغییر داده و قرار است در زمینه خودروهای تمام برقی فعالیت کند.
همچنین لازم است اشاره ای شود که کاهش فروش رنو نیز در بازار خودرو نسبت به رقبای دیگر خود مانند، هوندا سیویک، تویوتا کرولا، پژو ۳۰۸، فولکس واگن گلف بوده است و این کمپانی در سال گذشته تنها ۷۹۳ دستگاه از مگان هیبریدی در بریتانیا را به فروش رسانده است که در همان سال گذشته، فولکس واگن گلف نزدیک به ۳۰٫۲۰۰ دستگاه را به فروش رساند!
میزان بالای فروش رنو مگان در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد که نسل چهارم این مدل با تعداد ۱۶۸٫۰۰۰ دستگاه به فروش رسید و رفته رفته فروش آن کم شد که در سال ۲۰۲۱ به زیر ۷۰ هزار دستگاه رسید و بهترین فروش این مدل نیز در سال ۲۰۰۴ بود که نزدیک به ۴۶۵٫۷۷۸ دستگاه به فروش رسید.
مگان تمام الکتریکی E-Teck از همان قوای محرکه ای که به طور مشترک با نیسان آریا اعمال شده بود، استفاده خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۴ این کمپانی قرار است از مدل های جدید خود رونمایی کرده که یکی از این مدل ها سینیک تمام برقی است، مشتریان مگان بنزینی به احتمال خیلی بالا از این پس خودروهای کپتور، آرکانا، اوسترال را انتخاب خواهند کرد.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  کانسپت جدید لکسوس ROV 2021 با موتور هیدروژنی

مطالب مرتبط

فراخوان هیوندای آیونیک ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به دلیل خطر آتش سوزی در صندلی های عقب

mortazavi

خودرو خبر | تغییرات خودرو برای کاهش مصرف سوخت تا سال ۲۰۲۶ در آمریکا

mortazavi

فراخوان فولکس واگن

سردبیر

نظر دهید.