مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

خبر خودرو روز | مالکیت جدید رنو در دستان روسیه!

خبر خودرو روز | مالکیت جدید رنو در دستان روسیه! خبرهای حاشیه ساز خودرویی | کمپانی خودروسازی رنو خودروساز فرانسوی و گزارشات آنها با 22 شرقی

خبر خودرو روز | مالکیت جدید رنو در دستان روسیه!

خبرهای حاشیه ساز خودرویی این روزها از روسیه که این بار نوبت به کمپانی خودروسازی رنو می رسد و این طور به نظر می رسد که رنو مالکیت سهام خود را به کشور روسیه واگذار کرده است و هر دو این طرفین قرارداد در ۱۶ می سال ۲۰۲۲ این معامله را تایید کرده و در این باره خودروساز فرانسوی گفته است که حق باز خرید سهم خود را آوتوواز برای ۶ سال اینده محفوظ نگه داشته است.

اما موضوع جالب این است که در پی تنش های اخیر اوکراین و روسیه این کمپانی خودروساز خارجی نیز فعالیت خود را در کشور روسیه متوقف کرده بود و در حال حاضر نزدیک به ۶۸ درصد از مشارکت خود در آوتوواز را متوقف کرده و این خبر را نیز تایید کرده است که مالکیت رنو را به روسیه سپرده است.

هنوز جزئیات دقیقی از رقم نهایی این معامله گزارش نشده است اما به گفته دنیس مانتورف که وزیر صنایع و بازرگانی روسیه است کمی قبل تر اعلام کرده بود که ممکن است رنو سهام خود را در روسیه به قیمت نمادین یعنی یک روبل به روسیه بفروشد و امضا شدن این توافق و انتقال سهام روسیه گروه رنو به فدراسیون روسیه و مسکو اعلام کرده است.

اما صحبت های لوکا د مئو مدیر کل شرکت رنو این چنین است که: امروز تصمیم دشواری گرفته ایم که از اهمیت بالایی برخوردار بود و این تصمیم بر این اساس گرفته شده که بتواند روند تولید در روسیه ادامه پیدا کرده و ما خود را در برابر افرادی که نزدیک به ۴۵ هزار نفر هستند و در روسیه مشغول به کار می باشند، مسئول می دانیم!

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خبر خارجی خودرو امروز | افزایش قیمت خودروهای خارجی به خاطر کمبود قطعات!

mortazavi

خودروسازان خارجی: تمام شدن محصولات لامبورگینی در سال ۲۰۲۱!!!

mortazavi

بازگشت پژو به امریکا منتفی و آلفارومئو جایگزین شد

سجاد ناجی

نظر دهید.