مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

جدیدترین خبر خودرو جهان | ۶۰۰ اسب بخار برای لوتوس الترو مدل ۲۰۲۴

جدیدترین خبر خودرو جهان | ۶۰۰ اسب بخار برای لوتوس الترو ۲۰۲۴… لوتوس Eletre جدید یک خودروی EV SUV چهار چرخ متحرک با حداقل ۶۰۰ اسب بخار است. که قرار است در آینده به تولید نهایی برسد و وارد بازار جهانی خودرو شود. مدل جدید لوتوس الترو ۲۰۲۴، دارای یک باتری ۸۰۰ ولتی با بیش از ۱۰۰٫۰ کیلووات ساعت ظرفیت و بردی است که با استفاده از چرخه EPA برابر با ۳۱۵ مایل است. Eltre در ووهان چین ساخته می شود و در سال ۲۰۲۴ به ایالات متحده می رسد. تقریباً تمام مدل‌های لوتوس، از دستورالعمل یکسانی برای اتومبیل‌های اسپرت سبک و ساده پیروی می‌کنند. تنها تعداد کمی از آنها بیش از دو صندلی دارند. بنابراین اغراق نیست اگر بگوییم  ۲۰۲۴ Eletre تازه رونمایی شده یک حرکت انقلابی برای یک SUV الکتریکی با عملکرد بالا است. در حقیقت این مدل کاملا براساس معماری لوتوس ساخته شده است و از یک ساختار آلومینیومی- فولادی برخوردار است که با باتری ۸۰۰ ولتی عملکرد فوق العاده ای از خود نشان می دهد.

جدیدترین خبر خودرو جهان | 600 اسب بخار برای لوتوس الترو مدل 2024 | مدل جدید لوتوس | 2024 Eletre | بازار جهانی خودرو و جدیدترین دستاوردها از خودروسازان

بررسی مشخصات لوتوس الترو ۲۰۲۴

در حالی که نکات مهم فنی زیادی برای بحث وجود دارد، بدون شک این استایل دراماتیک Eletre است که اولین تاثیر را در هنگام دیدن خودروی نمایشی در استودیوی طراحی لوتوس ایجاد کرد. این یک خودروی مفهومی دور از دسترس نیست، بلکه به زودی به یک مدل قابل خرید تبدیل خواهد شد. این خودرو شباهت زیادی به لامبورگینی اوروس از نظر نمای جلویی و جانبی دارد. این مقایسه در مورد ابعاد نیز صادق است: اگرچه لوتوس از لامبو به عنوان معیار یا رقیب یاد نمی کند. مدل های جدید دیگر از کمپانی لوتوس را با عنوان: لوتوس آمیرا بنزینی، رقیبی جدی برای پورشه و آلپاین! در لینک قرار داده شده بخوانید.

سایر جزئیات شامل یک سیستم آینه جانبی مبتنی بر دوربین است که در مناطقی که مجاز است ارائه می شود. آینه‌های درب معمولی در بازارهای غیرماجراجویانه‌تر از نظر فناوری از جمله ایالات متحده استاندارد خواهند بود. نوار نور با عرض تمام روی درب قابلیت تغییر رنگ سبز یا آبی و همچنین قرمز و نارنجی را دارد. در هنگام حرکت خودرو فقط از رنگ‌های مجاز قانونی برای چراغ‌های توقف و چراغ‌های راهنما استفاده می‌کند، اما همچنین می‌تواند انیمیشن چند رنگی را در زمانی که قفل ماشین باز است نمایش دهد و وضعیت شارژ باتری را نیز نشان دهد.

کابین Eletre جایی است که بیشتر از سایر مدل‌های لوتوس متفاوت است، هیچ یک از آن‌ها دارای سوئیچ‌های فلزی برنزی آسیاب‌شده یا کنسول مرکزی توخالی با نور پس‌زمینه LED نیستند. طراحان این مدل می گویند که بسیاری از فضای داخلی با در نظر گرفتن سلیقه چینی طراحی شده است. لوتوس Eletre مدل ۲۰۲۴ در کارخانه جدیدی در ووهان تولید می شود و چین درصد قابل توجهی از فروش را به خود اختصاص خواهد داد. با این حال، با چرم دوخته شده و داشبورد میکروفایبر و صندلی‌های اسپرت که با پارچه‌های با کیفیت تزئین شده‌اند، مطمئناً تجربه کلی بسیار عالی به نظر می‌رسد.

مطالعه بیشتر  فعالیت جدید فورد با فروش 100% آنلاین همراه با قیمت های ثابت خودروهای برقی

هر دو نسخه چهار و پنج نفره Eletre ارائه خواهند شد، دومی دارای یک نیمکت تکی در عقب به جای صندلی های جداگانه ای است که در اینجا می بینید. سقف شیشه ای پانوراما تمام قد یک گزینه خواهد بود. این خودرو برای سرنشینان جلو و عقب بسیار سبک و جادار به نظر می‌رسد.

رابط کاربری Eletre جدید است و به گفته تیم طراحی، با سیستم مبتنی بر گوگل مورد استفاده ولوو و پولستار ارتباطی ندارد. ماشین دارای یک سیستم نمایش بود که وضوح صفحه نمایش لمسی مرکزی OLED 15.1 اینچی را نشان می داد، اما ما قادر به آزمایش عملکرد آن نبودیم. لوتوس قول داده است که دسترسی به ۹۵ درصد از سیستم های خودرو با سه ورودی صفحه نمایش یا کمتر امکان پذیر خواهد بود. همچنین یک نمایشگر هدآپ با پوشش های واقعیت افزوده دریافت خواهد کرد. سیستم صوتی فراگیر ۸۰۰ واتی با ۱۵ بلندگو استاندارد خواهد بود و سیستم صوتی ۲۳ بلندگوی ۱۵۰۰ واتی اختیاری است. خبر جدیدترین خودروهای آینده با زودتر از موعد با پولستار ۵ مدل ۲۰۲۴ ملاقات کنیم…

جدیدترین خبر خودرو جهان | 600 اسب بخار برای لوتوس الترو مدل 2024 | مدل جدید لوتوس | 2024 Eletre | بازار جهانی خودرو و جدیدترین دستاوردها از خودروسازان

باید منتظر جزئیات کامل پیشرانه باشیم، اما لوتوس قول داده است که حتی کم‌توان‌ترین Eletre نیز دارای سیستم چهارچرخ محرک و حداقل ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود. این شرکت به طور مشابه در مورد ظرفیت دقیق بسته باتری تردید دارد و می گوید که بیش از ۱۰۰٫۰ کیلووات ساعت ذخیره سازی خواهد داشت. لوتوس ادعا می کند که در کمتر از سه ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن ۱۶۱ مایل در ساعت است. لوتوس می‌گوید بردی معادل ۳۷۳ مایل را تحت پروتکل آزمایش WLTP اروپا هدف قرار داده استکه برابر با ۳۱۵ مایل طبق روش EPA در ایالات متحده است  و Eletre می‌تواند دو سوم باتری خود را در ۲۰ دقیقه با سرعت ۳۵۰ کیلووات پر کند.

مطالعه بیشتر  فناوری جدید باتری های تسلا به کاهش قیمت خودرو کمک می کند!

چندین جزئیات دیگر وجود دارند که کمتر به آنها اشاره شده است و اولین مورد وزن است. در حالی که این شرکت می گوید که استفاده گسترده از آلومینیوم و فیبر کربن در مقایسه با ساختار معمولی تر، جرم را کاهش داده است، هنوز هم می توانیم با خیال راحت شرط بندی کنیم که Eletre زیباترین لوتوس تمام دوران خواهد بود. حدس و گمان های آگاهانه نشان می دهد که قیمت آن حدود ۵۵۰۰ پوند خواهد بود. دیگری قیمت است که هنوز تایید نشده است، اما به ما گفته می شود که انتظار نزدیکی به تسلا مدل X را داشته باشیم که نقطه شروعی در حدود ۱۲۰۰۰۰ دلار را پیشنهاد می کند که Eletre در سال ۲۰۲۴ به ایالات متحده برسد. اما یک چیز از قبل مشخص است: آینده لوتوس با گذشته اش بسیار متفاوت به نظر می رسد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

اخبار خارجی خودرو: معرفی خودروی ایتالیایی با نام “Estrema Fulminea”

mortazavi

خداحافظی مرسدس با ۹ مدل از خودروهایش!

mortazavi

بزرگترین سهامدار و رقیب تسلا عربستان سعودی شد!

mortazavi

نظر دهید.