مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

قطعی شدن فروش قسمتی از سهام “رنو” در “بنز”

شرکت خودروسازی رنو که اخیرا بدهی زیادی داشته و برای پرداخت آنها با مشکل روبه رو شده است تصمیم گرفته است که بخشی از سهام خود را به شرکت اصلی  و مادر مرسدس بنز واگذار کند تا بتواند بدهی های خود را پرداخت کند. 

تاریخچه کمپانی خودروسازی رنو مانند دیگر شرکت های خودروسازی با فراز و نشیب های بسیار زیادی همراه بوده است و در برخی زمان ها که دچار رکود و شکست شده توانسته سریعا خود را به جایگاه اولیه برساند و از فروپاشی کارخانه جلوگیری کند.

به نقل از این شرکت خودروسازی و به گزارش خبر خارجی خودرو سایت ۲۲ شرقی، در حال حاضر بدهی های این شرکت زیاد بوده و برای حل آن ۱٫۵۴ درصد از سهم خود را در شرکت خودروسازی آلمانی دایملر به فروش می رساند تا اهرمی برای سریع شدن کسب و کار خود داشته باشد.

۱٫۵۴ درصد از شرکت دایملر برابر با ۱۶٫۴۵ میلیون سهم است که شرکت رنو از طریق فرآیند قیمت یابی سهام ابتدا بالاترین قیمت ممکن را به دست می آورد و بعد به فروش می رساند.

آخرین قیمت هر سهم دایملر در زمان انتشار این خبر ۷۲٫۰۹ یور بود که به طور حدسی می توان گفت که کمپانی رنو با فروش ۱۶٫۴۵ میلیون سهم، رقمی برابر با ۱٫۱۸ میلیارد یورو (۱٫۱۴۱ میلیارد دلار) به دست می آورد.

بعد از انتشار خبر فروش بخشی از سهام رنو به مرسدس؛ کمپانی رنو گفت:

همکاری و شراکت صنعتی بین گروه رنو و دایملر بدون تغییر باقی مانده است و این فروش بخشی از سهام تاثیری بر روی روند کلی شرکت نخواهد داشت.

این شرکت همچنین با شرکت نیسان نیز همکاری دارد و برای تقویت شراکت های صنعتی خود در سال ۲۰۱۰ اقدام به خرید سهام دایملر کرده است و ضمن اینکه شرکت دایملر هم دچار دردسر دیگری شده و باید در کشور چین ۲٫۶ میلیون دستگاه خودرو برای رفع عیب فرا خوانده تا عیوب آنها را برطرف کند.

مطالعه بیشتر  انرژی همجوشی برای سوخت خودروهای آینده

البته گفته شده این عیب مربوط به مشکلات نرم افزاری می باشد و به این صورت می توان گفت که چنانچه تصادف یا سانحه ای اتفاق بیفتد نرم افزارهای مرسدس بنز نمی توانند مکان دقیق تصادف را پیدا کنند و به پلیس یا اورژانس اطلاع بدهند.

ماه گذشته این تعداد تنها ۱٫۲۹ میلیون دستگاه بود که برای مدل های ۲۰۱۶ به بالا بود ولی در حال حاضر مشخص شده که تعداد بیشتری خودرو به این عیب مبتلا شده اند و فراخوان شرکت مرسدس بنز برای ۲٫۶ میلیون خودرو است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

پیش نمایشی از خودروی تمام برقی از برند لکسوس RZ 450e مدل ۲۰۲۳

mortazavi

کانسپت جدید لکسوس ROV 2021 با موتور هیدروژنی

mortazavi

لندروور دیفندر اکتای با سرعت شتاب فوق العاده

mortazavi

نظر دهید.