مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

ورود رسمی فیسکر اوشن به بازار خودرو با تولید ۴۲۰۰۰ دستگاه تا ۲۰۲۳

ورود رسمی فیسکر اوشن به بازار خودرو با تولید 42000 دستگاه تا 2023 فیسکر اوشن که در خبرهای قبلی از دنیای خودرو به کانسپت آن اشاره ای کرده بودیم، قرار است...

ورود رسمی فیسکر اوشن به بازار خودرو با تولید ۴۲۰۰۰ دستگاه تا ۲۰۲۳

فیسکر اوشن که در خبرهای قبلی از دنیای خودرو به کانسپت آن اشاره ای کرده بودیم، قرار است تا سال ۲۰۲۳ وارد بازار رسمی خودرو شود و با برنامه ریزی که این کمپانی خودروسازی انجام داده قرار است تا سال جدید نزدیک به ۴۲۰۰۰ دستگاه در سال آینده تولید شود. مشخصات فنی فیسکر اوشن ۲۰۲۳ را در ادامه و البته با جزئیات بسیار کمتری ارائه شده است. خودروساز این مدل اطلاعات دقیق تری در مورد امکانات و مشخصات این مدل گزارش نداده است.

تولید اولیه Fisker Ocean در سال ۲۰۲۳ از امروز در کارخانه کربن خنثی آنها در گراتس، اتریش آغاز شد و اکثر تحویل‌ها برای سال آینده برنامه ریزی شده است زیرا تولید به تدریج از ۳۰۰ دستگاه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به ۸۰۰۰ دستگاه در سه ماهه دوم افزایش می یابد و تا پایان سال به بیش از ۴۲۰۰۰ دستگاه پیش بینی می شود.

تمام واحدهای نسخه اول Ocean One و همچنین نمونه‌های ۲۰۲۳ FWD Sport و AWD Ultra با بهبود در عملکرد و مصرف بهینه مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما همچنان سفارش‌ها برای سطح بالای AWD Ocean Extreme با قیمت ۶۸٫۹۹۹ دلار اعلام شده است.

فیسکر می گوید مدل سطح بالا طبق روش EPA برد ۳۵۰ مایل را ارائه می دهد و به لطف ۵۵۰ اسب بخار قدرت با وجود دو موتوره بودن AWD خود، می تواند در ۳٫۶ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد.

تولید رسمی این SUV پنج سر نشین که مدت های زیادی انتظار برای ورود رسمی آن داشتیم، آغاز شده است و همانطور که اشاره شد قرار است تا سال جدید به بازار خودرو وارد شود و به فروش برسد، خودروی قبلی فیسکر، پلاگین هیبریدی Fisker Karma بود. این مدل هرچند لازم به ذکر است که به پروژه Fisker Ocean وابسته نیست، به این دلیل که توسط Karma Automotive فروخته شده و بازسازی شده است، زیرا خود هنریک فیسکر روی خودروی تمام الکتریکی Ocean SUV تمرکز کرده است.

مطالعه بیشتر  فروش توییتر به ایلان ماسک خوب اما برای سهامداران تسلا بد!!!!

همچنین برای یادآوری باید ذکر شود که کارخانه Magna Steyr در گراتس، اتریش مدل های متفاوتی مانند: مرسدس بنز کلاس G، بی ام و سری ۵، جگوار E-Pace و I-Pace و همچنین BMW Z4 و Toyota Supra را نیز تولید می کند.

ورود رسمی فیسکر اوشن به بازار خودرو با تولید 42000 دستگاه تا 2023 فیسکر اوشن که در خبرهای قبلی از دنیای خودرو به کانسپت آن اشاره ای کرده بودیم، قرار است...

در مقایسه با فولکس واگن ID.4، شاسی بلند Ocean حدود پنج اینچ عریض تر و نزدیک به هشت اینچ بلندتر است (هم از نظر فاصله بین دو محور و هم هم به لحاظ ارتفاع)، اما تفاوت زیادی را نمیتوان مشاهده کرد که کدام مدل بلندتر است!

برای باتری این مدل ظرفیت دقیق آن هنوز اعلام نشده است اما بنا به گزارشاتی که فیسکر ارائه کرده است، خودروهای چهار چرخ متحرک مجهز به باتری بزرگتر Hyper Range تا ۳۵۰ مایل طبق روش تست EPA، تا حد زیادی به خاطر وجود موتور عقب, عملکرد بسیار خوبی خواهند داشت. از طرف دیگر، Fisker می گوید که حالت Boost حداکثر ۵۵۰ اسب بخار قدرت را آزاد می کند که می تواند ماشین را در ۳٫۶ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برساند.

در مدل اسپرت دیفرانسیل جلو که در حال حاضر به دلیل قیمت اولیه ۳۷٫۴۹۹ دلاری قبل از اینکه به بازار ورود پیدا کند، برای سال ۲۰۲۳ فروخته شده است، این مدل پیش فروش، از Touring Range استفاده می کند و ۲۵۰ مایل برد دارد. قدرت این مدل با ۲۷۵ اسب بخار تامین می شود و در عرض ۶٫۹ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می رسد.

کابین داخلی این مدل نسبت به کراس اوورهای برقی دیگر کمی، کمتر است و ضمن اینکه دارای سقف شیشه ای پانوراما است که در سرتاسر صفحه ارائه شده است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

اخبار جدید خودروهای خارجی | برقی شدن خودروها در دستور کار دولت خودروسازان خارجی

mortazavi

اخبار خودروهای خارجی، رکورد جدید تسلا در بازار جهانی!

mortazavi

قدرتمندترین شاسی بلند جهان با نام بنتایگا از شرکت خودروسازی منصوری

mortazavi

نظر دهید.