مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

فناوری جدید باتری های تسلا به کاهش قیمت خودرو کمک می کند!

فناوری جدید باتری های تسلا به کاهش قیمت خودرو کمک می کند! خبر از خودروسازان خارجی فناوری جدید باتری های تسلا به کاهش قیمت خودرو کمک می کند!

فناوری جدید باتری های تسلا به کاهش قیمت خودرو کمک می کند! خبر از خودروسازان خارجی 

فناوری باتری جدید تسلا مدل Y ممکن است قیمت کلی خودرو را هم کاهش دهد. تسلا در حال کار بر روی فناوری جدید سلول باتری است که می تواند برای مشتریان سودآور باشد. آیا امکان کاهش قیمت تسلا مدل Y در آینده وجود دارد؟ به نظر می‌رسد این اتفاق می‌تواند به لطف فناوری باتری جدید رخ دهد که به خودروساز اجازه می‌دهد تا هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

براساس گزارشاتی که ارسال شده است، تسلا آماده است تا با افزایش اندازه سلول باتری و استفاده از فرآیندی جدید برای الکترودها، هزینه ها را کاهش دهد. بر اساس این گزارش، این فرآیند می تواند به تسلا اجازه دهد تا قیمت باتری مدل Y 4680 را به نصف کاهش دهد که تقریباً ۸ درصد از قیمت کل است اما در مقابل مدت زمانی طول می کشد تا این فناوری وارد بازار شود.

فناوری پوشش خشکی (منظور روکش خشک بر روی باتری ها است) که تسلا روی آن کار می‌کند، از خرید Maxwell Technologies، شرکتی در سن دیگو که ابرخازن‌هایی تولید می‌کند، که انرژی را برای مواردی که نیاز به انفجارهای سریع و قوی برق دارند، مانند فلاش دوربین، ذخیره می‌کند، به دست آمده است. فناوری که ماکسول برای تولید ابرخازن‌های خود استفاده می‌کرد، مبنای کاری شد که تسلا با باتری‌های سلول خشک ۴۶۸۰ خود انجام می‌دهد، که امسال تولید آن را در کارخانه‌های کالیفرنیا و تگزاس آغاز کرد.

خبر جالب توجه: از جدیدترین خبرهای خارجی خودروها و کمپانی تسلا می توانیم به پر حاشیه ترین مطلب اشاره کنیم که در مورد نرم افزارهای خودران تسلا بوده است و مخالفت ها و اعتراضات زیادی نسبت به این فناوری و اقدامات ایلان ماسک شده است.

مطالعه بیشتر  خروج مرسدس از بازار روسیه، فروش سهام به سرمایه گذار داخلی!

اینطور به نظر می رسد که فناوری پوشش خشک باتری ها هنوز در مراحل اولیه است و توسعه چندانی نداشته است، مشکلاتی را بر سر راه این خودروساز نیز به وجود آورده و به نظر می رسد تولید آن در سال ۲۰۲۳ اتفاق خواهد افتاد. اگرچه این خبر خوبی برای افرادی که به دنبال کاهش قیمت خودرو هستند، نیست اما می تواند در آینده ای نزدیک بسیار برای خودروهای برقی اتفاق خوبی باشد. تسلا همچنان به سمت هدف خود برای تولید یک EV 25000 دلاری پیش می‌رود (هرچند که واقع بینانه باشد) و اگر بتواند راهی برای تولید انبوه باتری‌های روکش خشک پیدا کند، شانس بیشتری نسبت به شرایط دیگر خواهد داشت.

ما همچنان این اخبار را دنبال می کنیم، زیرا پیشرفت در فناوری باتری (و مهمتر از آن، فشار نزولی قابل توجه بر قیمت ها) برای این شاسی بلندهای برقی محبوب می تواند فروش کلی خودروهای برقی را افزایش دهد. با توجه به ممنوعیت کالیفرنیا بر روی خودروهای سوختی و شایعاتی مبنی بر اینکه سایر ایالت ها ممکن است از این روش پیروی کنند، خودروهای برقی مقرون به صرفه در دهه آینده مهم تر از همیشه خواهند بود.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

اطلاعیه کیا برای خودروهای تولیدی خود برای خطر آتش سوزی موتور!

mortazavi

میانبری برای کاهش قیمت و شارژ سریع خودروهای برقی با جدیدترین فناوری دنیا “ماهله”

mortazavi

شروع پیش فروش محصولات ایران خودرو (اسفندماه ۱۴۰۲)

mortazavi

نظر دهید.