مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

بالارفتن دوباره فروش خودروساز بزرگ دنیا!

بالارفتن دوباره فروش خودروساز بزرگ دنیا خودروسازی بزرگ جهان چین که در بازار خود بعد از همه گیری کرونا و برطرف کردن مشکلات کمبود قطعات به رشد قابل توجه در

بالارفتن دوباره فروش خودروساز بزرگ دنیا

خودروسازی بزرگ جهان، چین که در بازار خود بعد از همه گیری کرونا و برطرف کردن مشکلات کمبود قطعات به رشد قابل توجه در فروش خود رسیده است و نزدیک به ۲۹٫۷ درصد نسبت به سال قبل حدود ۲٫۴۲ میلیون دستگاه را به فروش رسانده است که هنوز دو درصد کمتر از دوره مشابه در سال ۲۰۲۱ می باشد.

اما به طور کلی هنوز امار خودروسازان نشان می دهد که فروش این هفت ماهه باز هم ۲ درصد کمتر از دوره مشابه در سال ۲۰۲۱ می باشد و فروش خودروهایی که با انرژی جدید تولید می شوند و شامل خودروهای برقی خالص، پلاگین هیبریدی و خودروهای سلول سوختی هیدروژنی هستند، در ماه جولای نسبت به سال قبل ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

انجمن بزرگ خودروسازان در چین، برای فروش خودروهای گسترده مانند: وسایل نقلیه مسافربری، اتوبوس و کامیون را دنبال می کند و در حالی که انجمن خودروهای مسافری چین که در ماه جولای گزارشی را ارائه کرده است، تمرکز خود را بر روی خرده فروشی ماشین هایش گذاشته است.

ژو هایدونگ، مقام ارشد انجمن خودروسازان چین، بعد از آنکه کمبود تراشه که در سال گذشته شدت داشت و بسیاری از خودروسازان را با چالش زیادی همراه کرده بود، توانست امسال به رشد بسیار خوبی برسد و فروش خود را به افزایش پایدار برساند.

به گفته خودروسازان چین: فروش در ماه جولای نزدیک به ۳٫۳ درصد کمتر از ژوئن بوده است به این خاطر که امواج گرما در سراسر کشور سرعت تولید کارخانه را کاهش داد و همچنین بازدید افراد از نمایشگاه نیز بسیار کم شده بود.

مطالعه بیشتر  فعال شدن سیستم رادار در مدل خودروهای تسلا

کشور چین همیشه در تلاش بوده است تا تقاضای خودرو را با تشویق هایی مانند: کاهش مالیات بر فروش خودروهای موتور کوچک و یا استفاده از یارانه ها بیشتر کند تا بتواند گامی به سوی تولید خودروهای برقی و جایگزینی با خودروهای بنزینی داشته باشد.

همچنین تلاش بسیار زیاد این کشور برای مبارزه با کرونا در ابتدای سال ۲۰۲۲ با وجود ماه ها قرنطینه صنعت خودروسازی این کشور را دچار آسیب های زیادی کرد و ضمن اینکه هزینه بالای نفت و قیمت باتری، خریداران را به سوی خودروهای هیبریدی پلاگین اقتصادی سوق می دهد که فروش آنها در ۷ ماه اول سال ۲۰۲۲ تقریبا ۳ برابر شد و در مقابل خودروهای الکتریکی فروش دوبرابری داشتند.

اما لازم به ذکر است که بدانید، تلاش این صنعت برای خودروهای تجاری همچنان ضعیف است و فروش در ماه جولای ۲۱٫۵ درصد کاهش داشته است که چین در زمینه لجستیک و بهبود زیرساخت های خود در این زمینه فعالیت بیشتری و یا تاثیرگذار تری نداشته است.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

رونمایی از سدان کره ای با نام کیا K9 مدل ۲۰۲۲

mortazavi

ایلان ماسک ۹۳۰ میلیون دلار از سهام تسلا را به فروش رساند!

mortazavi

جدیدترین حواشی خودروسازان | مشکلات ترمز در تسلا مدل ۳، مدل Y 2021 و ۲۰۲۲!

mortazavi

نظر دهید.