مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

فراخوان ۵۳۰۰۰ خودروی هیوندای برای مشکل در گیربکس دوکلاچه

فراخوان ۵۳۰۰۰ خودروی هیوندای برای مشکل در گیربکس دوکلاچه

خودروسازی هیوندای که فراخوانی برای ۵۳۰۰۰ خودروی هیوندای با مشکلی در گیربکس دو کلاچه را اعلام کرده است و این مشکل در مدل خودروهای هیوندای‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ است که دارای نقصی هستند که می‌تواند باعث از دست دادن کامل قدرت حرکتی شود و بیشتر در مدل خودروهای Elantra N، Kona N، سانتا کروز، سانتافه، سوناتا، و Veloster N مشاهده شده است که به دنبال آن هیوندای به دلیل مشکل نقص ایمنی در پمپ روغن گیربکس، یک فراخوان به NHTSA ارائه کرد.
این فراخوان شامل ۵۳۱۴۲ خودروی در شش مدل هیوندای می شود که همگی از جعبه دنده دوکلاچه (DCT) استفاده می کنند: سانتافه، سوناتا و ولستر N مدل های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ و النترا N، کونا N و سانتا کروز مدل های ۲۰۲۲ و هیوندای در حین برنامه ریزی مجدد نرم افزار کنترل، گیربکس های آسیب دیده را بازرسی و جایگزین می کند. این خودروساز تا ۵ دسامبر شروع به ارسال نامه های اطلاع رسانی به مالکان خواهد کرد.

هیوندای از طریق اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NTSHA) فراخوانی را به دلیل نقص احتمالی مشاهده شده در پمپ روغن فشار قوی شش مدل از خودروهایش را صادر کرد. همانطور که اعلام شد این فراخوان مدل‌های مجهز به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) هیوندای را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این گزارش اعلام شده که ممکن است رانندگان این مشکل را با روشن شدن چندین چراغ هشداردهنده وجود نقص در خودرو به راننده نشان دهند و در این مرحله خودرو باید سریعا برای تشخیص عیب بررسی شود و در غیر این صورت اگر ایراد آن برطرف نشود کلاچ های گیربکس و دنده های محرک آن بعد از گذشت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه جدا می شوند و خودرو کاملا از حرکت باز می ایستد.

مطالعه بیشتر  مدل ماشین های فولکس واگن | بررسی مشخصات فولکس واگن تیگوان آل اسپیس 2022

مدل‌های تحت‌تأثیر شامل خودروهای Elantra N، Kona N و سانتا کروز مدل سال ۲۰۲۲ و خودروهای سانتافه، سوناتا و Veloster N از هر دو سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ هستند که در مجموع ۵۳۱۴۲ خودرو درگیر فراخوان شدند. نمایندگی ها گیربکس ها را بازرسی می کنند و در صورت لزوم آنها را رایگان تعویض می کنند. آنها همچنین واحد کنترل گیربکس را با نرم افزار به روز برنامه ریزی مجدد خواهند کرد تا قابلیت رانندگی ایمن را برطرف کند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

پیش نمایشی از خودروی تمام برقی از برند لکسوس RZ 450e مدل ۲۰۲۳

mortazavi

معرفی کوتاهی از آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو ۲۰۲۵

mortazavi

کاهش تولید تویوتا به علت بارندگی شدید!

mortazavi

نظر دهید.