مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

حقایق جالب دنیای خودرو | عجیب ترین قوانین رانندگی کشورها

حقایق جالب دنیای خودرو | عجیب ترین قوانین رانندگی کشورها قانون رانندگی در کشورها | رانندگان و قوانین کشورهای مختلف | اخبار خارجی خودرو

بحرین: خلاف کن، برو زندان

در بحرین، ماموران قانون می توانند تقریباً برای هر تخلف رانندگی مجازات زندان صادر کنند. کسی که چراغ قرمز را رد می کند، گذراندن شش ماه در زندان، پرداخت ۵۰۰ دینار (حدود ۱۰۰۰ پوند) جریمه یا محکوم شدن به این دو مجازات را دارد. آسیب رساندن به اموال هنگام روشن شدن چراغ قرمز تا یک سال زندان و جریمه نقدی تا ۳۰۰۰ دینار (حدود ۶۱۰۰ پوند) مجازات دارد.

آیا از مقدار سیب زمینی که به طور قانونی مجاز به حمل آن هستید، اطلاع دارید؟

به احتمال زیاد نیازی به این کار ندارید، زیرا هیچ محدودیتی برای مکان زندگی شما وجود ندارد، اما قبلاً این یک نگرانی بزرگ با عواقب گران قیمت برای رانندگان در نیو ساوت ولز، استرالیا بود. قوانین رانندگی تحت تأثیر خودروهای یک کشور خاص، وجود داشت و گریبان گیر صاحبان و رانندگان خودرو بود.

در حالی که تقریباً هر کشوری سرعت و رانندگی تحت تأثیر الکل را ممنوع می کند، برخی از آنها قوانین به ظاهر عجیب تری را که برای رفع مشکلات محلی خاص نوشته شده است، اجرا می کنند. به این ترتیب بود که قانون‌گذاران در سراسر جهان مجبور شدند سیب‌زمینی، هدفون و گلگیر (mudflaps) را برای جریمه خودروها در نظر بگیرند.

استرالیا: ماشین خود را قفل کنید

در برخی از ایالت‌های استرالیا، مانند نیو ساوت ولز، قانون به رانندگان حکم می‌کند که اگر می‌خواهند بیش از ۱۰ فوت از آن دورتر شوند، باید بلافاصله پس از ترک، وسیله نقلیه خود را قفل کنند. آنها همچنین باید پنجره ها را هم بسته نگه دارند. البته، این قوانین در مورد خودروهایی که قفل یا پنجره ندارند، مانند مینی موک یا جیپ رانگلر بدون سقف اعمال نمی شود.

استرالیا: سیب زمینی های خود را ثبت کنید

قانون بازاریابی سیب زمینی که در سال ۱۹۴۶ در استرالیا تصویب شد، رانندگانی را که بخشی از شرکت بازاریابی سیب زمینی یا یکی از نمایندگان آن نیستند، از حمل بیش از ۱۱۰ پوند سیب زمینی منع می کند. ماموران قانون نیازی به حمل ترازو ندارند. آنها اجازه دارند وزن را با نگاه کردن به حجم تخمین بزنند. کسانی که این قانون را در دهه ۱۹۴۰ زیر پا گذاشتند، جریمه های بالایی را در پی داشتند، اما هیچ مدرکی مبنی بر اجرای آن در سال ۲۰۱۹ وجود ندارد.

چین: قمار تا رانندگی

مقامات چینی برای جلوگیری از آلودگی هوا و تراکم ترافیک، فروش خودروهای جدید را بر اساس نوع سوخت محدود می کنند. در سال ۲۰۱۹، کمیسیون حمل و نقل پکن به ۶۰۰۰۰ وسیله نقلیه با انرژی جدید (عمدتا خودروهای الکتریکی) و ۴۰۰۰۰ مدل پیستونی اجازه ورود به جاده‌های شهر را داد. رانندگان برای برنده شدن حق خرید خودرو در یک سیستم قرعه کشی شرکت می کنند. شانس برنده شدن حدود یک به ۵۰۰ است. خبر خودروسازان در ۲۰۲۲ | تنوع محصولات سونی، اینبار با ورود خودرو برقی VISION S 02

قبرس: خوردن و نوشیدن در حین رانندگی ممنوع!

قبرس رانندگان را از نوشیدن پشت فرمان منع می کند، حتی اگر از یک بطری آب باشد! غذا خوردن در حین رانندگی نیز غیرقانونی است، زیرا رانندگان باید همیشه هر دو دست خود را روی فرمان نگه دارند و مانند بسیاری از کشورهای اسکاندیناوی، قبرس از رانندگان می خواهد که همیشه چراغ های جلو را روشن کنند.

مطالعه بیشتر  بررسی مدل جدید از 2024 Chevy Trax

فرانسه: دستگاه تشخیص میزان الکل خود را بیاورید

رانندگان فرانسوی از سال ۲۰۱۳ ملزم به حمل دستگاه تشخیص میزان الکل استفاده نشده در خودروی خود بوده اند. در حالی که رانندگانی که تصمیم به خرید آن نداشته باشند، در معرض خطر جریمه ۱۱ یورویی (حدود ۱۰ پوند) قرار داشتند که البته این قانون تصویب نشد و افسران کنترل ترافیک موظفند چیزی مطابق با «قانون است» بگویند و از دستگاه تشخیص میزان الکل خود برای بررسی سطح الکل استفاده کنند.

حقایق جالب دنیای خودرو
حقایق جالب دنیای خودرو اخبار خارجی خودرو 

فرانسه: بدون مجوز، بدون مشکل

رانندگی بدون گواهینامه رانندگی در فرانسه کاملا قانونی است. نکته مهم این است که شما باید بیش از ۱۴ سال سن داشته باشید و مجوز استفاده از موتورسیکلت روی چهار چرخ را داشته باشید. سرعت خودروهای بدون مجوز به ۸ BHP و ۲۸ MPH محدود می شود. تولید کنندگان باید محدودیت های وزن را نیز در نظر بگیرند.

آلمان: مخزن خود را پر نگه دارید

تمام شدن سوخت در اتوبان آلمان غیرقانونی است. ماموران راهنمایی و رانندگی تمام شدن سوخت را یک مشکل قابل پیشگیری می دانند در حالی که اشاره می کنند که توقف در کنار جاده ای که اغلب محدودیت سرعت ندارد بسیار خطرناک است. جریمه برای تمام شدن سوخت می تواند به ۷۰ یورو (حدود ۶۰ پوند) برسد.

ژاپن: وقتی زمین خیس است مراقب باشید

رانندگان ژاپنی باید قبل از رانندگی در یک گودال پر آب احتیاطات لازم را داشته باشند و در چنین مواقعی باید سرعت خود را کاهش دهند تا عابران پیاده خیس نشوند.

ژاپن: در حالت مستی رانندگی نکنید.

ژاپن رانندگی در حالت مستی را بسیار جدی می گیرد. رانندگی تحت تأثیر مشروبات الکلی ظاهراً غیرقانونی است، اما مسافران در صورت سوار شدن به خودرویی که توسط یک راننده مست رانندگی می شود، تا سه سال زندان و حداکثر جریمه ۵۰۰۰۰۰ ین (حدود ۳۵۰۰ پوند) را در انتظار دارند. خبر جدید خودروهای خارجی | عجیب ترین مجموعه ماشین ها در دنیا

مغولستان: رانندگی راست دست ها یا چپ دست ها؟

مغول‌ها در سمت راست جاده رانندگی می‌کنند، اما فقط حدود ۴۸ درصد از خودروهای ثبت‌شده در کشور، دست راست هستند. این رقم در اولان‌باتور، پایتخت، به ۵۵ درصد می‌رسد. ترکیبی از خودروهای فرمان راست و چپ به همان اندازه که به نظر می رسد آشفته است و مقامات در حال بررسی محدودیت های واردات هستند.

اسپانیا: بدون هدفون

رانندگی با هدفون در هر جای دنیا خطرناک است. در اسپانیا، صرف نظر از اینکه در حال گوش دادن به موسیقی یا صحبت با تلفن با استفاده از کیت هندزفری هستید، غیرقانونی است.

آفریقای جنوبی: در صورت خرابی در آنجا بمانید

مقامات در برخی از مناطق سخت گیر آفریقای جنوبی از رانندگان می خواهند در صورت خرابی به زیر کاپوت نگاه نکنند. ماندن در ماشین و درخواست کمک امن تر از پرسه زدن در کنار جاده و خطر سرقت است.

روسیه: تمیز نگه داشتن پلاک خودرو

شاید خوانده باشید که رانندگی با ماشین کثیف در روسیه غیرقانونی است. در مسکو، رانندگان در صورت پوشاندن پلاک خودروهایشان با خاک، نمک یا کثیفی جاده خطر توقف و جریمه شدن را دارند، اما آنها موظف به تمیز نگه داشتن بقیه ماشین خود نیستند. جالب اینجاست که افسران پلیس گاهی اوقات از این شایعه برای جریمه کردن یا دریافت رشوه از رانندگانی که هفته هاست از یک کارواش  استفاده نکرده اند، سوء استفاده می کنند. قانون سوئد بیان می کند که هر خودرویی بدون توجه به نوع جاده یا شرایط آب و هوایی باید چراغ های جلوی خود را در ۲۴ ساعت شبانه روز روشن کند. رانندگان نیازی به روشن کردن چراغ‌های عقب ندارند تا زمانی که دید کاهش پیدا کند.

مطالعه بیشتر  سنسور دور موتور چیست و چگونه کار می‌کند؟

سوئیس: ماشین خود را در خانه نشویید

در سوئیس، رانندگان مجاز به شستشوی وسیله نقلیه خود در خیابان یا جلوی محل سکونت خود نیستند. دولت کاملا این موضوع را ممنوع کرده چرا که هر چیزی باعث شود سیستم آب و فاضلاب آلوده شود به نوعی پیگرد قانونی دارد. تمیز کردن خودرو در سوئیس مستلزم مراجعه به نزدیکترین ایستگاه کارواش و پرداخت هزینه برای استفاده از تجهیزات آن است.

حقایق جالب دنیای خودرو | عجیب ترین قوانین رانندگی کشورها قانون رانندگی در کشورها | رانندگان و قوانین کشورهای مختلف | اخبار خارجی خودرو 
حقایق جالب دنیای خودرو | عجیب ترین قوانین رانندگی کشورها قانون رانندگی در کشورها | رانندگان و قوانین کشورهای مختلف | اخبار خارجی خودرو

تایلند: پیراهن خود را بپوشید

تایلند گرم و مرطوب است اما این بهانه ای برای رانندگی بدون پیراهن نیست. بدون پیراهن در ماشین، اسکوتر و حتی دوچرخه خلاف قانون است. در سال ۲۰۱۴، مقامات به گردشگرانی که هوس آفتاب دارند هشدار دادند که قانون در مورد آنها نیز اعمال می شود و بی پیراهن را غیرقانونی و بی ادبانه خواندند. اخبار خودروهای جدید | نگاهی دزدکی به خودروهایی که در آینده رونمایی می شوند!

ایالات متحده: بدون بازرسی

در آمریکا، ایالت ها و شهرستان ها این قدرت را دارند که تصمیم بگیرند که آیا وسایل نقلیه نیاز به گذراندن یک بازرسی منظم ایمنی و آلایندگی دارند یا خیر. برخی خودروهای خاصی را بر اساس مدت زمان استفاده یا سبک بدنه خود معاف می کنند در حالی که برخی مناطق دیگر به طور کلی تست را حذف کرده اند. میشیگان، مونتانا و داکوتای شمالی کاملاً بدون آزمایش هستند.

ایالات متحده: حمل افراد در عقب وانت یا پیکاپ ها

رانندگان هاوایی اجازه دارند در صورت رعایت شرایط خاص، مسافران را در عقب وانت خود حمل کنند. آنها باید حداقل ۱۲ سال سن داشته باشند و تمام صندلی های کابین باید اشغال شده باشد. این یک عمل رایج و بحث برانگیز در ایالت است. برخی استدلال می کنند که این بی ضرر است و بخشی از قوانین دولت است، در حالی که برخی دیگر اشاره می کنند که این یک راه بسیار خطرناک برای مردم است.

قانون رانندگی در کشورها
قانون رانندگی در کشورها | اخبار خارجی خودرو 

ایالات متحده: لاستیک های مسابقه ای ممنوع!

داشتن تایرهای مسابقه ای که باعث شود در خیابان حرکت های خطرناکی انجام شود ممنوع است و قانونگذاران کانزاس برای این نوع تایرها جریمه ۵۰۰ دلار (حدود ۳۸۴ پوند) یا ۳۰ روز زندان در نظر گرفته است.

حقایق جالب دنیای خودرو | عجیب ترین قوانین رانندگی کشورها قانون رانندگی در کشورها | رانندگان و قوانین کشورهای مختلف | اخبار خارجی خودرو 
حقایق جالب دنیای خودرو | عجیب ترین قوانین رانندگی کشورها قانون رانندگی در کشورها | رانندگان و قوانین کشورهای مختلف | اخبار خارجی خودرو

نژاد: چراغ های زرد

برای دهه‌ها، خودروهای ثبت‌شده در فرانسه نیاز به لامپ‌های زرد رنگ داشتند. ریشه این قانون به سال ۱۹۳۶ برمی‌گردد و ظاهراً برای این تصویب شد که سربازان بتوانند ماشین‌های فرانسوی را از ماشین‌های دشمن در طول جنگ تشخیص دهند. لامپ زرد تا سال ۱۹۹۳ اجباری باقی ماند.

حقایق جالب دنیای خودرو | عجیب ترین قوانین رانندگی کشورها قانون رانندگی در کشورها | رانندگان و قوانین کشورهای مختلف | اخبار خارجی خودرو 
حقایق جالب دنیای خودرو | عجیب ترین قوانین رانندگی کشورها قانون رانندگی در کشورها | رانندگان و قوانین کشورهای مختلف | اخبار خارجی خودرو

ژاپن: دو سوئیچ برای خودرو (چراغ های جلو و چراغ های عقب)

در اوایل قرن بیستم، داشتن یک سوئیچ که چراغ ها را کنترل می کرد، برای خودروهای ثبت شده در ژاپن غیرقانونی بود. سوئیچ نصب شده روی داشبورد می‌توانست چراغ‌های جلو را روشن کند، اما سازندگان باید یک کلید جداگانه و دوم را برای چراغ‌های عقب در قسمت عقب خودرو نصب کنند. ایده این بود که رانندگان بدانند که چراغ‌های عقبشان کار می‌کند یا نه و مجبور به بیرون آمدن و روشن کردن آن‌ها شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

اخبار تازه خودرو | ۷۰۰٫۰۰۰ نیسان روگ به دلیل خطر آتش سوزی داشبورد فراخوانده شدند!

mortazavi

لغو همکاری فورد و کمپانی تازه کار ریوین برای تولید خودروهای برقی

mortazavi

خبر جدید خودروهای خارجی | عجیب ترین مجموعه ماشین ها در دنیا

mortazavi

نظر دهید.