مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی مطلب ویژه

طراحی جدید فولکس واگن در دستان امنی است!

طراحی جدید فولکس واگن در دستان امنی است! طرح آندریاس میندت برای حل بحران ID فولکس‌واگن که می گوید یک طراحی جدید در راه است. مدیر طراحی فولکس‌واگن از چالش تازه‌سازی برند لذت می‌برد. ادامه این خبر خودروهای خارجی را در ادامه مطلب از گزارش های 22 شرقی بخوانید. 

طراحی جدید فولکس واگن در دستان امنی است!

طرح آندریاس میندت برای حل بحران ID فولکس‌واگن که می گوید یک طراحی فولکس واگن جدید در راه است. مدیر طراحی فولکس‌واگن از چالش تازه‌سازی برند لذت می‌برد. ادامه این خبر خودروهای خارجی را در ادامه مطلب از گزارش های ۲۲ شرقی بخوانید. 

در ژوئن ۱۹۹۳، مجله Autocar از گروهی از دانشجویان دانشکده طراحی حمل و نقل دانشگاه کاونتری خواست تا یک تفسیر مدرن از خودروی Caterham Seven را ارائه کنند.

دقیقاً ۳۱ سال بعد، یکی از دانشجویانی که در آن زمان حضور داشت، یک آلمانی که در آن زمان از دانشگاه طراحی پفورتس‌هایم به صورت تبادلی در کاونتری بود و به دلیل تلاش‌هایش برای احیای یک برند خودرویی قدیمی برای توضیح این طرح در مجله Autocar حضور پیدا کرد..

اما این بار تمرین فرضی نبود: آندریاس میندت اکنون مدیر طراحی در فولکس‌واگن است و وظیفه دارد به یکی از بزرگترین برندهای خودروسازی جهان جانی تازه ببخشد. در بازگشت خود به وولفسبورگ در فوریه سال گذشته، او تنها چند هفته فرصت داشت تا مدل ID 2all را طراحی کند، مدلی که به طرز جالبی تعادل بین طراحی مدرن و عناصر رترو را حفظ می‌کند و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

این مفهوم سرزنده، دوستانه و پرانرژی بود، درست مانند مردی که طراحی آن را هدایت کرد.

مهم‌تر از همه، مدل ID 2all و مفهوم جدید «برند عشق» توماس شفر، مدیرعامل فولکس‌واگن به عنوان یک اصلاح مسیر عمده بعد از سال‌ها مدل‌های الکتریکی ID که تا حدی بی‌هویت بودند، عمل کرد. این رویکرد به تولیدکننده این امکان را می‌دهد که سنت‌های خود را در آغوش بگیرد بدون اینکه در گذشته گیر کند. این تأثیر فوری که میندت در بازگشت به فولکس‌واگن داشت، دلیلی است که او را به عنوان قهرمان طراحی ما برای سال ۲۰۲۴ نامگذاری کرده‌ایم.

میندت در سال ۱۹۹۶، کمی پس از فارغ‌التحصیلی، به گروه فولکس‌واگن پیوست و روی نسل اول تیگوان و گلف Mk7 افسانه‌ای کار کرد.

او در سال ۲۰۱۴ به آئودی منتقل شد و خودروهایی متنوعی مانند A1، E-tron GT و AI:ME الهام گرفته از A2 را طراحی کرد. سپس در سال ۲۰۲۱ به بنتلی پیوست، جایی که طراحی او روی مدل محدود باتور به تعیین مسیر خودروهای الکتریکی آینده برند کمک کرد. بازگشت از بنتلی به فولکس‌واگن به طور ناگهانی اتفاق افتاد، با تماسی از شفر و الیور بلوم، مدیرعامل جدید گروه فولکس‌واگن.

میندت می‌گوید: در دسامبر ۲۰۲۲ جلسه‌ای با مدیرعامل و برخی اعضای هیئت مدیره داشتیم و من یک ارائه کوچک داشتم تا توضیح دهم که با فولکس‌واگن چه خواهم کرد.

بخش‌های بزرگی از آن هنوز هم در کاری که اکنون انجام می‌دهیم وجود دارد. با برند مطابقت داشت: من در وولفسبورگ بزرگ شده‌ام و آن را در خونم دارم. دقیقاً می‌دانم با فولکس‌واگن چه باید کرد. شاید کمی خوداعتمادانه به نظر برسد، اما واقعاً باور دارم که یک راه خاص برای انجام این کار وجود دارد.

وقتی میندت می‌گوید در وولفسبورگ بزرگ شده، منظورش این است: پدرش طراح فولکس‌واگن بود بنابراین از سنین کم یاد گرفتم که چنین شغلی وجود دارد و والدینش صاحب یک بیتل بودند. او به یاد می‌آورد: ما چهار بچه بودیم و همه ما در عقب می‌نشستیم، بدون کمربند ایمنی.

مطالعه بیشتر  اطلاعیه جدید سایپا برای مشتریان ساینا دوگانه سوز

ماشین زرد بود، هنوز شماره پلاک آن را به خاطر دارم و می‌توانم بوی آن و صداهایش را به یاد بیاورم. میندت رانندگی را با یک گلف دیزلی یاد گرفت اگر کلاچ را خیلی زود رها می‌کردید، موتور خاموش می‌شد؛ این سخت‌ترین ماشین برای یادگیری بود”) و اولین ماشین خود، یک بیتل، را با قیمت ۵۰۰ مارک آلمان خرید.

این ارزان‌ترین ماشینی بود که می‌توانستی بخری، او می‌گوید. میندت هنوز هم یک نسخه از مدل ۱۹۷۰ آن را دارد.

بنابراین، زمانی که میندت تنها شش هفته فرصت داشت تا یک کانسپت برای یک خودروی الکتریکی کوچک فولکس‌واگن طراحی کند اما با محدودیت‌های قابل توجه (باید روی سیستم‌های حرکتی کانسپت ID Life که بسیار مورد انتقاد قرار گرفته بود، قرار می‌گرفت)، او دهه‌ها به این موضوع فکر کرده بود. من کارم را در فوریه شروع کردم، او می‌گوید، و در اواسط مارس ارائه داشتیم. من باید شروع به دویدن می‌کردم؛ این مانند پریدن به آب بود بدون توجه به دما.

فشار بالایی وجود داشت: من باید از انگلیس به آلمان نقل مکان می‌کردم، بنابراین باید به دیگران می‌سپردم که آن را ترتیب دهند. هنوز برخی از چیزهایم را ندارم! تنها تمرکز من در آن شش هفته تبدیل استراتژی جدیدمان به این محصول بود.

با تنها شش هفته، باید یک فرآیند بدون خطا می‌بود. اگر یک خطا مرتکب شوید، آن در خودرو باقی می‌ماند. این فشار زیادی بود: این نقطه شروعی برای فولکس‌واگن بود. و اکنون ما در حال بررسی پورتفولیو هستیم و این را به آن متصل می‌کنیم.

میندت اذعان می‌کند که کمی عجیب است که یک خودروساز طراحی مجدد را با یک مدل کوچک شروع کند، اما او می‌گوید که این رویکرد با میراث “خودروی مردم” که به تاریخچه فولکس‌واگن بازمی‌گردد، سازگار است.

او اضافه می‌کند: “بیتل یک ماشین بسیار خوش‌بینانه، شاد و دوستانه است.

اگر شما یک سازنده حجم بالا هستید، به علاقه‌مند کردن مردم بدون ایجاد اختلاف توجه دارید، و بیشتر مردم می‌خواهند خودشان را مطمئن و خوشحال نشان دهند. نه بامزه یا کمدی، مثل یک ماشین میکی ماوس، بلکه خوش‌بین و شاد. این چیزی است که مردم می‌خواهند، نه تهاجمی. مدل ID 2all سال گذشته توسط نسخه اسپرت ID GTI دنبال شد، که بیشتر زبان طراحی آینده فولکس‌واگن را تثبیت کرد و نشان داد چگونه برند زیرمجموعه عملکرد برای دوره مدرن بازسازی خواهد شد.

میندت می‌گوید: ما مدل ID GTI را طراحی کردیم تا برند فولکس‌واگن را بیشتر توضیح دهیم. “باید دو چیز باشد: پایدار و دوست‌داشتنی.

و سومین مورد  چیزهای خاص، غیرمنتظره و الهام‌بخش که باید اضافه می‌کردیم. دو مورد اول وظایف خانگی هستند و در ID 2 دیده می‌شوند. سومین مورد فهمیدن آن آسان نبود: منظور ما از سس مخفی چیست؟

برای توضیح آن، کانسپت GTI را طراحی کردیم. روی آن خیلی سس مخفی وجود دارد. به عنوان مثال، وضعیت خوبی دارد که باعث می‌شود ایمن و پایدار به نظر برسد ولی همچنین بسیار اسپرت باشد، به طوری که شما می‌خواهید آن را در گوشه‌ها مثل یک کارتینگ رانندگی کنید. با GTI ما همه چیز را ارتقا دادیم تا واقعاً بتوانید بفهمید منظور ما چیست.

مطالعه بیشتر  خودروها با اعلام قیمت امروز 23 خردادماه 1403

کانسپت GTI پر از نکات طراحی کوچک است، اگرچه میندت می‌گوید که معماری پایه قوی است که بلوک‌های بزرگ ساختمانی یک طراحی خودرو را تشکیل می‌دهد. او می‌گوید: همیشه اول می‌آید، و شما آن را احساس می‌کنید، ولی افراد کمی درباره آن صحبت می‌کنند.” “وقتی بدنه‌ای لاغر و محورهای پهن دارید، بسیار خوب به نظر می‌رسد.

این جزئیات کوچک به متقاعد کردن دوستداران خودرو کمک می‌کند که فولکس‌واگن با گذشته خود ارتباط دارد، اما باید یک عملکرد داشته باشند، میندت می‌گوید، وگرنه فقط یک عنصر تزئینی است  و ما دیگر نمی‌خواهیم تزئین کنیم. او به درپوش‌های چرخ اشاره می‌کند که الگوی بافت توپ گلف را دارند که از دسته دنده‌های دستی GTI تقلید می‌کند.

میندت و تیم طراحی‌اش تنها به نشانه‌های گذشته تکیه نخواهند کرد: آن‌ها در حال حاضر روی ۴۹ خط مدل و ۱۵۰ مدل مختلف کار می‌کنند  تا بتوانند طراحی جدید فولکس واگن را به زودی رقم بزنند.

او اذعان می‌کند: این کمی دیوانه‌کننده است. این واقعاً زیاد است. در حالی که بسیاری از آن مدل‌ها از پلتفرم‌های مشترک استفاده خواهند کرد، فولکس‌واگن از استراتژی قبلی مدل‌های جهانی و طراحی به سمت خودروهای خاص منطقه‌ای، به ویژه در آمریکای شمالی و چین متمرکز بر فناوری، منحرف شده است.

بهترین نمونه، کانسپت ID Code است که در نمایشگاه امسال پکن رونمایی شد: این خودرو دارای نشانه‌های طراحی است که در مدل‌های آینده اروپا دیده خواهد شد، اما یک طراحی خاص برای چین را به نمایش می‌گذارد.

میندت می‌گوید: ما باید یک طراحی برای فولکس‌واگن در سطح جهانی ایجاد کنیم، و سپس برای هر منطقه عناصر خاص و اندازه‌های خاصی از خودروها را توسعه دهیم.

یک هاچ‌بک اسپرت کاملاً با اروپا مطابقت دارد، اما در آمریکای شمالی و چین نقش کمی دارد.

در چین، آن‌ها به عناصر نوری بسیار علاقه‌مند هستند و می‌خواهند حسگرهای اطراف خودرو را به گونه‌ای نشان دهند که در اروپا این کار را نخواهید کرد.

اولین حضور میندت در مجله Autocar در سال ۱۹۹۳ با طراحی یک کانسپت جدید و جسورانه همراه بود. او هنوز پنج نسخه از آن شماره را دارد و با خوشحالی یادآور می‌شود که ما ایده او را در صفحه ابتدایی قرار دادیم، در حالی که دوستش کلاوس بوسه اکنون مدیر طراحی مازراتی به صفحه آخر منتقل شد.

این بار، البته، ایده‌های میندت به واقعیت تبدیل خواهند شد: نسخه تولیدی ID 2all اواخر امسال رونمایی خواهد شد؛ سپس یک کراس‌اوور با استفاده از همان پلتفرم MEB Entry و سپس نسخه تولیدی ID GTI دنبال خواهد شد.

با توجه به شور و شوق و اشتیاق او، به نظر می‌رسد که طراحی جدید فولکس واگن در دستان میندت است. آینده طراحی فولکس‌واگن مطمئناً در دستان امنی است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

مشخص شدن نوع خودروها در سومین طرح سامانه یکپارچه

mortazavi

اصرار خودروسازان به تولید خودروهای برقی کوچک!

mortazavi

کاهش قیمت پژو پارس امروز ۲۴ مهرماه

mortazavi

نظر دهید.