مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

نقص جدی، سرقت راحت در خودروهای کمپانی تسلا

نقص جدی، سرقت راحت در خودروهای کمپانی تسلا | اخبار خودروهای خارجی روز دنیا در به روز رسانی جدید خودروها می توان با استفاده کردن از یک کلید NFC این خودروها

نقص جدی، سرقت راحت در خودروهای کمپانی تسلا | اخبار خودروهای خارجی روز دنیا

چندی پیش بود که در مورد خودروهای تسلا صحبت کردیم و نقصی که در برخی مدل خودروهای تسلا وجود داشت باعث شده بود که این مدل خودروها آتش بگیرند! بار دیگر محصولات این کمپانی با نقص دیگری مواجه شدند که جدی تر از اتفاقات دیگر است و به راحتی می تواند مورد سرقت قرار بگیرد. سارقان میتوانند با یک کلید دیجیتال این خودروها را در مدت زمان ۱۳۰ ثانیه سرقت کنند. البته این نقص امنیتی را مارتین هرفورت یک محقق امنیتی پیدا کرده است و قبلا نیز محصولات تسلا را مورد بررسی قرار داده بود و نقص های دیگری نیز کشف کرده بود. در به روز رسانی جدید خودروها می توان با استفاده کردن از یک کلید NFC این خودروها را باز کرد و بدون قرار دادن کارت کلید در کنسول مرکزی استارت و روشن کردن این خودرو را انجام داد.

البته به روز رسانی خودروها عاملی بود تا این اتفاق بیفتد و کار را بسیار راحت کرده است و در مدت زمان ۱۳۰ ثانیه میتوان بدون کمترین زحمتی درب این خودروها را باز کرد. مشکل به این دلیل است که خودروها می توانند بدون اینکه هویت راننده را مورد تایید قرار دهند با استفاده از کلید های ذکر شده درب آنها را باز کرد. همچنین بخوانید: ادعای ایلان ماسک برای خودرویی بدون پدال و فرمان تا ۲۰۲۴!

ضمن اینکه باید گفت اگر کلید جدیدی نیز ساخته شود هیچ گونه هشداری به راننده ارسال نخواهد شد اما از طرفی اگر کلید جدید ثبت شود برنامه موبایلی تسلا تا زمانی که این تایید را دریافت نکند و مالک اجازه ثبت کلید را ندهد این اتفاق نخواهد افتاد اما هرفورت متوجه این شده است که خودرو با هر دستگاه BLE که در نزدیکی خود قرار داشته باشد، ارتباط برقرار کند و او برنامه ای را تولید کرده است که با همان زبان برنامه رسمی تسلا میتواند ارتباط با خودرو را برقرار کند.

مطالعه بیشتر  خودروی مفهومی فورد اف 100 الومینیتور مدل 2021

همچنین این محقق امنیتی گفته است که در فرآیند تایید هویت در بازه زمانی ۱۳۰ ثانیه ای تنها برای رانندگی نیست و این ارتباط می تواند حتی به شکل آفلاین و دنیای BLE انجام شود و هر مهاجم می تواند تبلیغات LE بلوتوث خود را ببیند و احتمال اینکه پیام هایی را دریافت کند وجود دارد.

البته در یک ویدئویی که از یک هکر دریافت شده به راحتی نشان داده که اگر در حین باز کردن درب ماشین با کارت NFC در نزدیکی آن، قادر به استفاده از برنامه موبایلی برای ساخت کلید خودرو و سرقت در آینده وجود خواهد داشت. زمانیکه این اتفاق بخواهد بیفتد راننده از این امر اطلاعی نیز نخواهد داشت. هرفورت ادعا کرده است که این روش را بر روی تسلا مدل ۳ و مدل Y تست کرده است اما همچنان گفته که تست او بر روی مدل های آپدیت شده این دو مدل خودرو نبوده است اما از نظر این مدل های جدید و به روز شده نیز میتوانند به راحتی مورد سرقت قرار بگیرند. ایلان ماسک به ادعای این محقق واکنشی نشان نداده است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

الکتریکی شدن خودروهای جگوار تا سال ۲۰۲۵

mortazavi

شاسی بلند سه ردیفه برقی هیوندای آیونیک ۷ مدل ۲۰۲۴

mortazavi

تویوتا پریوس ۲۰۲۰

سجاد ناجی

نظر دهید.