مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

ارزش کدام یک بیشتر است؟ خودروهای برقی معمولی یا هوشمند!!!

ارزش کدام یک بیشتر است؟ خودروهای برقی معمولی یا هوشمند!!! خودرو خبر امروز | تازه هایی از صنعت خودرو | خودروسازی تسلا | 

ارزش کدام یک بیشتر است؟ خودروهای برقی معمولی یا هوشمند!!! خودرو خبر امروز | تازه هایی از صنعت خودرو | خودروسازی تسلا 

کارخانه خودروسازی تسلا یکی از بزرگترین و بروزترین برند های این حوزه است. یک از تفاوت های مهم تسلا با بقیه ی رقبایش هوشمند سازی خودروهایش از طریق ریزتراشه ها است که به وسیله ی آنها می تواند از طریق اینترنت و از راه دور خودرو را بروز رسانی کند. که اصطلاحا به آن over-the-air updates یا OTS‌ هم می گویند.

به عنوان مثال: در مدل ۳ تسلا مشکلی پیش آمده بود و با شکایت مشتریان این مشکل رسانه ای شد، ولی کمپانی تسلا موتورز به جای فراخوان دادن و جمع آوری همه خودرو و تعمیر دوباره آنها با یک تغییر در نرم افزار ترمز خودروها مشکل را حل کرد و جلوی میلیون ها دلار هزینه را گرفت.

یکی از مدیران مهم گروه خودروسازی فولکس واگن؛ توماس اولبریش Thomas Ulbrich مدیر بخش آر اند دی (تحقیق و توسعه) می گوید: به زودی می خواهند نرم افزار جدید این خودرو را در بازار عرضه کنند. گفته می شود این نرم افزار حدود(۳۰۰میلیون خط کد نویسی) دارد. این نرم افزار را می توان عامل اصلی ایجاد نسل جدیدی از خودرو های فولکس واگن دانست. اما زمانی بود که خودروهای فولکس واگن ۹۹% سخت افزار بودند ولی الان شیب سرعت تغییرات در این برند به طور کامل این روند را برعکس می کند.

حالا با این سرعت رشد تکنولوژی سوال مهمی پیش روی مشتریان است، که آیا خودروی برقی با هوشمندی پایین و ارزان تر یا اصطلاحا dump (خنگ) را ترجیح می دهند و یا خودرو های گران و هوشمند را می خواهند انتخاب کنند؟

مطالعه بیشتر  علت شک و تردید خریداران برای خرید خودروهای برقی

برای بخش قابل توجهی از مشتریان حریم خصوصی اهمیت بسیار ویژه ای دارد، آن ها دوست ندارند که خودروسازان به علایق و عادت ها و سبک زندگی شان دسترسی داشته باشند، حس زیر نظر بودن برای هیچ کدام از مشتریان خوشایند نیست.

البته در حال حاضر خودروهای شورولت بولت، فیات ۵۰۰ برقی و نیسان لیف از این ویژگی بسیار خوب برای کسانی که برای حریم خصوصی خود ارزش قائل هستند، برخوردارند. ضمن آن که این خودروها در بین خودروهای برقی موجود در بازار از همه ارزان تر هستند.

البته کارخانه های خودروسازی مثل شورلت بولت، فیات ۵۰۰ برقی و نیسان لیف توانسته اند در عین بروز بودن و ارزان بودن این اطمینان را به مشتریان خود بدهند که اطلاعات آن ها زیر نظر نیست و مشتریان در حین رانندگی در فضایی امن ذهنی هستند.

خودروهای هوشمند تا زمانی برای مشتریان ارزش ایجاد می کنند که حق انتخاب آنها را کاهش نداده و به حریم خصوصی آنها احترام بگذارد و بدون اطلاع و بدون اجازه مشتری اطلاعات شخصی را گردآوری نکند.

ارزشی که امروزه خودروهای هوشمند برای مشتریان ایجاد می کنند این است که با جمع آوری اطلاعات به صورت نامحسوس و بدون اطلاع مشتری از محیط زندگی و عادت های روزمره ی آن ها حق انتخاب را از آن ها نگیرد وحس نا امنی را انتقال ندهد، در کنار این حس امنیتی خودروهای هوشمند ایجاد می کنند باید به راحتی و سهل شدن  فرآیندهای حین رانندگی و امنیت خودرو هم توجه ویژه ای داشته باشته باشند.

طبق معمول در هر جامعه ای با ورود یک تکنولوژی جدید مردم نظرات بسیار متفاوتی راجب آن دارند. در بازار آینده مردم باید این حق انتخاب را داشته باشند که بین خودروهای معمولی که سعی بیشتری در رعایت حریم خصوصی دارند و خودروهای هوشمندی که می توانند با رفتار مشتری به طور کامل آشنا شوند حق انتخاب داشته باشند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خودروساز خارجی اشکودا | جانی تازه به اشکودا اسلاویا

mortazavi

اخبار جدید خودروهای خارجی | برقی شدن خودروها در دستور کار دولت خودروسازان خارجی

mortazavi

استلانتیس: ارزان تر نشدن خودروهای الکتریکی = سقوط بازار خودرو

mortazavi

نظر دهید.