مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

خودروی الکتریکی بدون شارژ در آینده ای نزدیک

خودروی الکتریکی بدون شارژ در آینده ای نزدیک یک شرکت سوئیسی به نام نانوفلوسل قصد دارد خودروی الکتریکی بسازد که به جای باتری ها از فرآیند تولید برق متفاوتی

خودروی الکتریکی بدون شارژ در آینده ای نزدیک

یک شرکت خودروسازی سوئیسی به نام نانوفلوسل قصد دارد خودروی الکتریکی بدون شارژ بسازد که به جای باتری ها از فرآیند تولید برق متفاوتی استفاده می کند. فناوری ای که از سلول های جریان نانو برای تولید الکتریسیته استفاده می کند «باتری جریان» نامیده می شود. با این فناوری الکتریسیته در مایعی ذخیره می شود و در دو مخزن مجزا قرار می گیرد و سپس طی فرآیندی شیمیایی آزاد می شود و به موتور ارسال می شود، اکنون خودروهای برقی به زمان زیادی برای شارژ باتری ها نیاز دارند. اما خودروهایی که از “باتری های جریان” استفاده می کنند، مانند خودروهای بنزینی و دیزلی، می توانند تنها در چند دقیقه سوخت گیری کنند.

مواد به کار رفته در این فناوری نسبت به باتری های فعلی ارزان تر است و محیط زیست را کمتر آلوده می کند. در سال در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶، نانو فلوسل برخی از مفاهیم خود را با این فناوری به نمایش گذاشت. یکی از این مدل ها یک خودروی اسپرت به نام Quantino 25 است که دو مخزن ۱۵۰ لیتری در کف خودرو تعبیه شده است.

با پرکردن این مخازن می توان خودرو را تا ۲۰۰۰ کیلومتر پیمود. حداکثر سرعت خودرو ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از سه ثانیه است.

عیب اصلی فناوری “جریان باتری” تعداد کم پمپ بنزین است. در مورد کارایی این باتری ها تردیدهایی وجود دارد اما دو سال پیش، نانو فلوسل اعلام کرد که ۵۰۰۰۰۰ کیلومتر آزمایش کوانتینو ۲۵ نشان داده است که این فناوری قابل اعتماد است و نگهداری از خودروی الکتریکی بدون شارژ آسان است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  از نگاه بنز، تولید ماشین های الکتریکی = بیکار شدن کارگران صنعت خودرو

مطالب مرتبط

ب‌ام‌و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۱۹

سجاد ناجی

VinFast دو شاسی بلند VF 6 و VF 7 را به بازار معرفی کرد…

mortazavi

خودرو خبر خارجی | فراخوان ۵۶۳۷۱۱ دستگاه برای مدل CR-V هوندا

mortazavi

نظر دهید.