مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

آیا خودروهای برقی ردپای کربن دارند؟

آیا خودروهای برقی ردپای کربن دارند؟

همانطور که خودروهای الکتریکی رایج تر و ارزان تر می شوند، تأثیر آنها بر تغییرات آب و هوا روز به روز آشکارتر می شود. انتشار گازهای گلخانه ای از موتورهای احتراق داخلی یک تهدید شناخته شده است، اما انتشار گازهای گلخانه ای در هنگام ساخت یک وسیله نقلیه الکتریکی باعث شده است که بسیاری از مردم تعجب کنند که خودروهای برقی واقعا چقدر می توانند برای محیط زیست مفید باشند و آیا خودروهای برقی ردپای کربن دارند و میتوانند یک آسیب جدی داشته باشند.!

در حالی که این درست است که سوخت‌های فسیلی در طی فرآیندهای استخراج و پالایش مورد نیاز برای تولید باتری سوزانده می‌شوند، انتشار طول عمر خودروهای الکتریکی به طور قابل‌توجهی کمتر از انتشار گازهای گلخانه‌ای است که خودروهای گازسوز ایجاد می‌کنند.

برای تولید برق به نوعی نیروگاه نیاز است، اما صرف نظر از منبع انرژی، برق بدون باتری یا راهی برای ذخیره انرژی هیچ معنایی ندارد. ارزیابی چرخه عمر خودروهای برقی باید تولید برق و اثرات آن بر محیط زیست را در نظر بگیرد، زیرا حتی کارآمدترین و مسئولانه‌ترین باتری‌های لیتیوم یونی نیز دارای ردپای کربن هستند.

خبر خوب این است که وزارت انرژی ایالات متحده و سایر سازمان های دولتی بزرگ در حال جمع آوری اطلاعات در مورد تأثیرات خودروهای الکتریکی بر محیط زیست هستند. اندازه گیری ردپای کربن شروع خوبی است، اما با توجه به محبوبیت EV در ایالات متحده، واضح است که باتری ها را نمی توان بدون عواقب تولید کرد.

هنگامی که یک خودروی الکتریکی در جاده ها قرار می گیرد، انتشار گازهای گلخانه ای که ایجاد می کند در مقایسه با خودروهای سوخت فسیلی تقریباً وجود ندارد، اما این بدان معنا نیست که شارژ وسایل نقلیه الکتریکی یک فعالیت بدون جریمه است. نحوه و مکان تولید برقی که خودروهای الکتریکی را شارژ می کند، اهمیت دارد. بسته به کشور و منابع اصلی برق آن، شارژ یک خودروی الکتریکی می تواند به مراتب بهتر از انتشار چرخه زندگی از خودروهای سوخت فسیلی باشد. استثنا در اینجا معدود کشورهایی هستند که منابع اصلی انرژی برای برق آنها سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ است.

مطالعه بیشتر  اخبار خودروهای خارجی | به زودی کیا سول الکتریکی نسخه بوردمستر...

نیروگاه‌هایی که به منابع تجدیدپذیر متکی هستند مانند انرژی باد، آبی، خورشیدی و حتی انرژی هسته‌ای  انتشار کربن را با سرعتی تولید نمی‌کنند که شارژ یک خودروی برقی را بدتر از سوخت خودروهای بنزینی کند.

مزایای داشتن یک وسیله نقلیه الکتریکی چیست؟

کاهش نگهداری

درست است که وسایل نقلیه گازسوز معمولاً ارزان‌تر هستند و سوخت‌گیری آسان‌تر می‌شوند، اما داشتن یک خودروی برقی مزایای متعددی دارد که ربطی به هزینه‌ها ندارد. یکی از بزرگترین مزایای داشتن یک خودروی الکتریکی، کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری منظم است. هیچ تغییری در روغن وجود ندارد، هیچ قطعه مکانیکی برای شکستن زیرپوش وجود ندارد، هیچ سیستم اگزوز وجود ندارد و عمر قطعات دیگر مانند ترمز قابل افزایش است. بسیاری از مردم گزارش می دهند که رانندگی با یک ماشین برقی آرامش بخش تر از یک وسیله نقلیه گازسوز است، زیرا صدای موتور وجود ندارد.

عملکرد بیشتر

بسیاری از مدل های الکتریکی مزایای عملکردی قابل توجهی را نسبت به خودروهای گازسوز نیز ارائه می دهند. این نه تنها در مورد خودروهای با کارایی بالا از پورشه، تسلا و دیگران، بلکه حتی برای وسایل نقلیه روزمره هم صدق می کند. گشتاور و شتاب فوری می تواند اتومبیل های الکتریکی را برای رانندگی هیجان انگیز کند و آنها را سریعتر از آنچه اکثر مردم انتظار دارند، بسته به عادات رانندگی، کند.

مشوق های مالیاتی

بسته به ماشین الکتریکی که انتخاب می کنید، ممکن است اعتبار مالیاتی نیز وجود داشته باشد. دولت ایالات متحده یک بار اعتبار مالیاتی تا سقف ۷۵۰۰ دلار به خریداران خودروهای برقی واجد شرایط ارائه می دهد – و ایالت های مختلف نیز برای مدل های منتخب اعتبار مالیاتی ارائه می دهند – که هزینه موثر خرید را کاهش می دهد.

همه اینها، و ما حتی به کاهش کامل انتشار گازهای گلخانه ای در رانندگی روزمره و این واقعیت که قیمت گاز به شدت در نوسان است، اشاره نکرده ایم. هزینه های سوخت انگیزه بزرگی برای بسیاری از خریداران است.

مطالعه بیشتر  خروج مرسدس از بازار روسیه، فروش سهام به سرمایه گذار داخلی!

معایب خودروهای برقی چیست؟

دسترسی به شارژ

داشتن یک خودروی برقی دارای چند نکته منفی است که ممکن است بلافاصله در زمانی که در مغازه فروشنده برای خرید خودرو ایستاده اید، آشکار نشوند. بسته به موقعیت مکانی شما، ممکن است دسترسی آماده به ایستگاه های شارژ داشته باشید یا نداشته باشید. این امر به ویژه در مورد افرادی که در ساختمان‌های آپارتمانی زندگی می‌کنند یا کسانی که اجاره می‌کنند صادق است، زیرا نصب سیستم شارژر در خانه غیرممکن است.

زمان برای شارژ

همچنین ممکن است متوجه شوید که شارژ خودروهای برقی خیلی طول می کشد، حتی اگر یک ایستگاه شارژ در نزدیکی آن وجود داشته باشد. برخلاف پر کردن مخزن بنزین که می‌تواند چند دقیقه طول بکشد، بیشتر خودروهای برقی برای بازیابی بخش قابل توجهی از برد خود زمان بیشتری می‌برند. این می تواند سفرهای جاده ای را برای بسیاری غیرعملی کند، زیرا نیاز به توقف و شارژ به مدت نیم ساعت یا بیشتر می تواند یک سفر ساده را به سفری طولانی و دردناک تبدیل کند.

هزینه خرید

در آخر، بحث هزینه خرید وجود دارد. خودروهای برقی صرف نظر از نوع، اندازه یا فناوری، معمولاً گران‌تر از خودروهای گازسوز قابل مقایسه هستند.

دوام خودروهای الکتریکی چقدر است؟

باتری خودروهای برقی پس از مدتی مانند هر قطعه الکتریکی دیگر شروع به خراب شدن می کند. با گذشت زمان، باتری‌های یک خودروی الکتریکی ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی را از دست می‌دهند. خودروها تنها زمانی مفید هستند که بتوانند محدوده تبلیغاتی خود را طی کنند، بنابراین یک خودروی الکتریکی با باتری بد تقریباً بی ارزش است.

خودروسازان ضمانت هایی را برای باتری ها و قطعات الکتریکی در خودروهای برقی مانند هر خودروی دیگری صادر می کنند. در بسیاری از موارد، این ضمانت‌نامه‌ها تا ۱۰ سال یا ۱۰۰۰۰۰ مایل گسترش می‌یابد، به این معنی که باتری یک خودروی الکتریکی در صورت خرابی در این مدت قابل تعمیر یا تعویض است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

حقایق جالب دنیای خودرو | عجیب ترین قوانین رانندگی کشورها

mortazavi

تازه ترین خبر خودرویی | قیمت بنزین آمریکا سر به فلک می کشد!

mortazavi

خداحافظی مرسدس با ۹ مدل از خودروهایش!

mortazavi

نظر دهید.