مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

جولان خودروساز چینی با تسلا و بنز در اروپا

جولان خودروساز چینی با تسلا و بنز در اروپا Xpeng، خودروساز چینی، قصد دارد به جای رقابت با خودروسازانی مانند فولکس واگن و فورد، با عرضه مدل های لوکس به بازار

جولان خودروساز چینی با تسلا و بنز در اروپا

Xpeng، خودروساز چینی، قصد دارد به جای رقابت با خودروسازانی مانند فولکس واگن و فورد، با عرضه مدل های لوکس به بازار اروپا، با خودروهای لوکس آلمانی و تسلا رقابت کند. Xpeng کسب و کار خود را در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد. این شرکت در سال ۲۰۲۰ وارد اروپا شد و خودروی کوچک را در نروژ به فروش رساند و از سال گذشته محصولات خود را در هلند، دانمارک و سوئد به فروش رسانده است.

اکنون Xpeng تصمیم گرفته است تنها دو مدل G9 و P7 را در اروپا عرضه کند که اولی یک SUV بزرگ و دومی یک خودروی سدان متوسط ​​است.
G9 لوکس ترین مدل Xpeng است که از پاییز در چین به فروش می رسد. این خودروساز چینی مدعی است که این خودرو را با آخرین تکنولوژی برای بازار جهانی توسعه داده است.
اندازه خودرو بزرگتر از تسلا مدل Y، پرفروش‌ترین SUV تسلا است و تقریباً مشابه خودروهای برقی بنز EQE است. ارزان ترین G9 دارای موتور ۳۱۳ اسب بخاری است و به گفته سازنده می تواند تا ۵۷۰ کیلومتر با یک بار شارژ حرکت کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل ۳٫۹ ثانیه است.
شما می توانید یک باتری ماشین را ۱۳۰ کیلومتر در پنج دقیقه شارژ کنید و از ده تا هشتاد درصد شارژ فقط بیست دقیقه طول می کشد.
سه صفحه نمایش بزرگ روی داشبورد، صندلی های چرمی با امکان ماساژ، سیستم صوتی با ۲۸ بلندگو و رادار از ویژگی های لوکس خودرو هستند. در هلند، G9 با قیمت پایه ۶۲۰۰۰ یورو (حدود ۶۷۰۰۰ دلار) و مدل برتر آن ۷۹۰۰۰ یورو قیمت دارد.
برای مقایسه: تسلا مدل Y SUV، یک خودروی کوچکتر، قیمتی بین ۴۷۰۰۰ تا ۶۴۰۰۰ یورو در هلند دارد. ارزان ترین مدل مرسدس بنز EQE در هلند ۹۲۰۰۰ یورو قیمت دارد در حالی که گران ترین مدل ۱۳۱۰۰۰ یورو قیمت دارد.
Xpong P7 دارای ویژگی های لوکس مشابهی است و قیمتی معادل ۵۰۰۰۰ یورو (حدود ۵۵۰۰۰ دلار) دارد. نزدیک ترین رقیب به این خودرو تسلا مدل ۳ است که قیمت پایه آن ۵۳۰۰۰ یورو است.
علاوه بر خودروسازان اروپایی، Xpeng باید با رقبای چینی خود در اروپا نیز رقابت کند. جیلی، مالک ولوو و پولستار، اعلام کرده است که خودروی الکتریکی لوکس خود زیکر را در اروپا به فروش خواهد رساند. یکی دیگر از خودروسازان چینی به نام نئو نیز فروش خود را در نروژ آغاز کرده است. سهم خودروسازان چینی در بازار خودروهای برقی اروپا در سال گذشته دو برابر شده و حدود ۹ درصد برآورد شده است.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  رنو و جیلی سرمایه گذاری مشترکی را برای تولید خودروهای هیبریدی تشکیل خواهند داد!

مطالب مرتبط

لیست جدید قیمت محصولات سایپا ۲ خرداد ۱۴۰۲

mortazavi

اخبار خارجی خودرو: جنسیس GV60 الکتریکی

mortazavi

خودروساز خارجی: تصاویر اولیه پژو ۹X8 مدل ۲۰۲۲

mortazavi

نظر دهید.