مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

خودروسازان خارجی تولید خود را در روسیه به حالت تعلیق درآوردند..

خودروسازان خارجی تولید خود را در روسیه به حالت تعلیق درآوردند.. در پی واکنش های بسیاری از خودروسازان خارجی برای تنش های اخیر روسیه و اوکراین، شرکت های خودروسازی تصمیم گرفتند که تولیدات خود را به حالت معلق در بیاورد و این در حالی است که بسیاری از شرکت ها با مشکلات تامین قطعات خودرو روبه رو هستند. 

خودروسازان خارجی تولید خود را در روسیه به حالت تعلیق درآوردند.. در پی واکنش های بسیاری از خودروسازان خارجی برای تنش های اخیر روسیه و اوکراین، شرکت های خودروسازی تصمیم گرفتند که تولیدات خود را به حالت معلق در بیاورد و این در حالی است که بسیاری از شرکت ها با مشکلات تامین قطعات خودرو روبه رو هستند. 

بسیاری از خودروسازان در سراسر صنعت خودروسازی جهانی در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین اقدامات قاطعی انجام داده اند. چندین تولید کننده جهانی تحویل به روسیه را متوقف کرده اند، در حالی که برخی دیگر به دلیل کمبود قطعات از تامین کنندگان مستقر در اوکراین مجبور به توقف تولید شده اند. از جمله سازندگانی که تاکنون تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته اند می توان به گروه رنو، بی ام و، جگوار لندرور، استلانتیس و گروه فولکس واگن و… اشاره کرد که در ادامه راجع به هریک صحبت خواهیم کرد.

بسیاری از آنها روابط خود را با شرکای خود در روسیه که هشتمین بازار بزرگ خودرو در جهان است، قطع کرده اند. سال گذشته حدود ۱٫۶۶۶٫۷۸۰ خودرو در این کشور فروخته شد که بیشتر از کانادا، فرانسه یا بریتانیا بود. و اما مشکلات بیشتر ناشی از زنجیره تامین تحت تاثیر قرار در هفته های آینده انتظار می رود. در همین حال، شرکت هایی از جمله فورد و اشکودا متعهد شده اند از کارگران اوکراینی آسیب دیده از جنگ حمایت کنند.

در اینجا چیزی است که ما تاکنون می دانیم در مورد اینکه چگونه شروع جنگ بر تولید کنندگان خودرو تأثیر می گذارد.

خودروسازی استون مارتین

استون مارتین فروش خودرو به روسیه را پس از حمله به اوکراین متوقف کرده است. هر دو کشور بازارهای کوچکی برای شرکت بریتانیایی هستند و کمتر از ۱ درصد از فروش کلی آن در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده اند. استون مارتین در بیانیه ای اعلام کرد: به عنوان یک برند جهانی که محصولات خود را به اوکراین و روسیه صادر می کند، استون مارتین از نزدیک وضعیت جاری در اوکراین را زیر نظر دارد. نگرانی اصلی ما ایمنی و رفاه شرکا و مشتریانمان در کیف و خانواده‌هایشان است و در این زمان سخت با آنها در تماس نزدیک هستیم. به دلیل تاثیر عملیاتی تحریم های اخیر، استون مارتین فروش و ارسال خودرو به روسیه را متوقف کرده است.

خودروسازی بی ام و

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که BMW هفته آینده تولید خود را در تاسیسات آکسفورد و سویندون افزایش داده است. BMW قبلاً تولید خودروهای BMW و Mini را به طور کامل در چندین کارخانه در سراسر اروپا متوقف کرد زیرا با مشکل کمبود قطعات مواجه است. جنگ در اوکراین تأثیر قابل توجهی بر صنعت خودروسازی این کشور دارد. بی ام و گفت: نگرانی اصلی ما ایمنی و رفاه تامین کنندگانمان است. ما همچنان به گفتگوهای فشرده با تامین کنندگان خود ادامه می دهیم. ما با هم به طور مستمر وضعیت قطعات را ارزیابی می کنیم و اقداماتی را برای تضمین تولید به بهترین شکل ممکن برای پاسخگویی به تقاضای بالا برای مشتریان تعریف می کنیم. تولید از دوشنبه ۲۱ مارس در آکسفورد و سوئد از سر گرفته خواهد شد. این شرکت گفت: «تعدادی تیم در حال تولید دوباره در هر دو کارخانه از ۲۱ مارس خواهند بود. بی‌ام‌ و گفت: «ما همچنان انتظار داریم که محدودیت‌های عرضه به دلیل جنگ در اوکراین، همراه با مشکل قطعات نیمه‌رسانا، ادامه‌دار  است و ممکن است به تعدیل‌های بیشتر تولید منجر شود». ب ام و همچنین صادرات خود به روسیه را متوقف کرده و به تولید در تاسیسات کالینینگراد خود که ۱۲۰۰۰ خودرو در سال ۲۰۲۱ ساخته بود، پایان داد.

مطالعه بیشتر  خبر خودروسازان خارجی: الکتریکی شدن فورد 150
خودروسازی فراری

یکی از خودروسازان خارجی با نام فراری صادرات خود به روسیه را به دلیل تهاجم به اوکراین متوقف کرده است. Benedetto Vigna، مدیر اجرایی فراری، گفت: “ما نقش کوچک خود را در کنار نهادهایی ایفا می کنیم که به این وضعیت کمک می کنند.” فراری گفت: با توجه به وضعیت فعلی فراری تصمیم گرفته است که تولید خودروهای خود را برای بازار روسیه تا اطلاع ثانوی متوقف کند.

خودروسازی فورد

فورد فعالیت های سرمایه گذاری مشترک (JV) خود در روسیه را به حالت تعلیق درآورد. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حالی که ما عملیات قابل‌توجهی در اوکراین نداریم، یک گروه قوی از اتباع اوکراینی داریم که برای فورد در سراسر جهان کار می‌کنند». فورد به عنوان بخشی از جامعه جهانی عمیقاً نگران حمله به اوکراین و تهدیدات ناشی از آن برای صلح و ثبات است. این شرکت که سال گذشته ۲۱۰۰۰ دستگاه خودرو در روسیه فروخت، سهام اقلیت در سازنده کامیون Sollers را دارد و سال گذشته حدود ۲۰۰۰۰ کامیون در روسیه تولید کرد.

جنرال موتورز

رویترز گزارش داد که جنرال موتورز برخی از فعالیت های خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورده است. این شرکت آمریکایی تمام صادرات به این کشور را متوقف می کند و می گوید: “فکر ما در حال حاضر با مردم اوکراین است. تلفات جانی یک فاجعه است و نگرانی اصلی ما برای امنیت مردم منطقه است.” این شرکت سالانه حدود ۳۰۰۰ خودرو در روسیه به فروش می رساند.

خودروسازی هوندا

هوندا صادرات خودرو و موتور سیکلت به روسیه را از چهارشنبه دوم مارس متوقف کرد. این شرکت ژاپنی هیچ کارخانه ای در این کشور ندارد، اما یک سخنگوی به رویترز گفت که چالش با وسایل نقلیه حمل و نقل و همچنین پرداخت هزینه ها دلیل آن بوده است. در سال ۲۰۲۰، هوندا اعلام کرد که فروش خودروهای جدید در روسیه را تا سال ۲۰۲۲ متوقف خواهد کرد. در سال ۲۰۱۹ تنها ۱۸۳۶ خودرو و در سال ۲۰۲۰، ۱۴۰۶ خودرو در روسیه فروخت.

خودروسازی جگوار لندرور

جگوار لندرور (JLR) تحویل خودروهای خود به روسیه را متوقف کرد. این شرکت بریتانیایی گفته است که اولویت آن “سلامتی کل نیروی کار ما و خانواده های آنها و همچنین کسانی که در شبکه گسترده ما هستند” است.

در بیانیه ای آمده است: «شرایط کنونی جهانی نیز ما را با چالش های تجاری مواجه می کند، بنابراین ما تحویل خودرو به بازار روسیه را متوقف می کنیم و به نمایندگی از پایگاه مشتریان جهانی خود وضعیت را به طور مستمر رصد می کنیم.

خودروسازی مرسدس بنز

مرسدس بنز که از جمله خودروسازان خارجی مشهور دردنیاست، علیرغم مشکلات تامینی که در حمله روسیه به اوکراین با آن مواجه است، قصد کاهش هزینه خودروهای الکتریکی را ندارد. این کشور قبلاً اعلام کرده بود که یک میلیون یورو (۸۳۳۶۹۰ پوند) برای حمایت از آسیب‌دیدگان از جنگ اوکراین کمک خواهد کرد. تاثیر جنگ روسیه و اوکراین را بر صنعت خودروسازی بخوانید…

خودروسازی میتسوبیشی

به گزارش رویترز، میتسوبیشی گفته است که ممکن است تولید و فروش خودرو به روسیه را به دلیل اختلالات احتمالی در عرضه متوقف کند. این شرکت ژاپنی ۱۴۱ نمایندگی در این کشور دارد.

خودروسازی رنو

رنو تقریبا بلافاصله پس از شروع مجدد تولید در کارخانه خود در مسکو، فعالیت های تجاری خود در روسیه را به حالت تعلیق درآورد. این خودروساز فرانسوی تولید خودروهایی از جمله رنو کپچر و آرکانا و همچنین چندین مدل از خط تولید داچیا از جمله داستر و ساندرو را به حالت تعلیق درآورد.

خودروسازی استلانتیس

کارلوس تاوارس، مدیرعامل Stellantis گفته است که هر تصمیمی در مورد اینکه این شرکت چگونه فعالیت‌های خود را در روسیه تغییر خواهد داد، “به این بستگی دارد که سیاستمداران چه تصمیمی خواهند گرفت”.

مطالعه بیشتر  خبر از خودروسازان خارجی | نسخه الکتریکی و ارتقا یافته جک آیون 2021 (Gac Aion)
خودروسازی سوزوکی

کارخانه سوزوکی در مجارستان صادرات خودرو به اوکراین و روسیه را در پی جنگ در شرق اروپا متوقف کرده است. این شرکت ژاپنی سالانه حدود ۱۰۰۰۰ خودرو به دو کشور صادر می کند که یک دهم صادرات سالانه آن را نشان می دهد. اکنون در حال برنامه ریزی برای انتقال سفارشات به بازارهای دیگر است تا بتواند همچنان به اهداف تولید خود برسد. با این حال، این شرکت اصرار داشت که تحت تأثیر هیچ گونه مشکل عرضه قرار نگرفته است.

خودروسازی تسلا

تسلا از کارمندانی که در نیروهای نظامی اوکراین اجباری می شوند با حداقل سه ماه حقوق حمایت می کند. سازنده آمریکایی خودروهای برقی تاثیر تهاجم روسیه به کشور همسایه خود را در سه ماه آینده ارزیابی خواهد کرد.

این شرکت همچنین دسته دوم تجهیزات ماهواره ای Starlink را ارسال کرده است که اتصال اینترنتی پایدار را برای منطقه فراهم می کند. تسلا همچنین اعلام کرده است که رانندگان سایر خودروهای برقی می توانند در برخی از سوپرشارژرهای خود در مجارستان، لهستان و اسلواکی به صورت رایگان شارژ کنند. تسلا از نظر فنی در اوکراین فعالیت نمی کند، اما این شرکت ادعا می کند که حدود ۵۰۰۰ مالک تسلا در این کشور وجود دارد.

خودروسازی فولکس واگن

فولکس واگن، یکی از خودروسازان خارجی معروف در دنیا پس از توقف فعالیت کارخانه به دلیل کمبود قطعات ناشی از جنگ اوکراین، از هفته آینده به تولید در کارخانه ولفسبورگ خود سرعت می بخشد.

به گزارش اتوموتیو نیوز اروپا، تولید فولکس واگن گلف از روز سه شنبه از سر گرفته می شود، در حالی که فولکس واگن توران، فولکس واگن تیگوان و سئات تاراکو با ظرفیت کاهش یافته ادامه خواهند داد.

رئیس فولکس واگن، رالف برندستاتر، پیشنهاد کرد که به دلیل جنگ “عواقب قابل توجهی” برای این برند وجود خواهد داشت، برندستاتر گفت که بزرگ‌ترین مشکلاتی که با آن مواجه شده‌اند مربوط به عرضه بوده است.

گروه فولکس واگن ماه گذشته به تمام تولید و فروش در روسیه پایان داد و این تصمیم را در رسانه های اجتماعی فاش کرد. این شرکت اعلام کرد که تولید را در کارخانه های کالوگا و نیژنی نووگورود که هر دو در روسیه مستقر هستند، متوقف خواهد کرد.

گروه فولکس واگن یک میلیون یورو (۸۳۳٫۶۹۰ پوند) به سازمان خیریه پناهندگان UNO-Flüchtlingshilfe در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین اهدا خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: «گروه فولکس واگن حمله روسیه به اوکراین را با نگرانی و ناامیدی بسیار می نگرد و امیدوار است که جنگ به سرعت متوقف شود».

اشکودا یکی دیگر از خودروسازان خارجی در مورد حمله روسیه به اوکراین بیانیه ای صادر کرد. این شرکت چک که حدود ۶۰۰ کارمند در کشور دارد و در سولومونوو خودرو تولید می کند، حدود ۴۰۰٫۰۰۰ یورو (۳۳۳٫۳۹۰ پوند) به موسسه خیریه People in Need اهدا خواهد کرد.

خودروسازی ولوو

ولوو اولین برند خودرویی شد که در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین اقدام کرد و حمل و نقل خودرو به این کشور را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.
ولوو اعلام کرد که این تصمیم را به دلیل “خطرات احتمالی مرتبط با تجارت مواد و متریال اولیه با روسیه، از جمله تحریم های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده” گرفته است. این شرکت سوئدی در سال ۲۰۲۱ حدود ۹۰۰۰ خودرو را در روسیه فروخت که این خودروها از کارخانه‌هایی در سوئد، چین و ایالات متحده وارد کشور شدند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

طراحی جدید فولکس واگن در دستان امنی است!

mortazavi

خودرو خارجی جدید | کانسپت برقی Cupra UrbanRebel عرضه تا ۲۰۲۵

mortazavi

ممنوعیت استفاده از خودروهای گازسوز در آمریکا در آینده!

mortazavi

نظر دهید.