مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

علت شک و تردید خریداران برای خرید خودروهای برقی

علت شک و تردید خریداران برای خرید خودروهای برقی گزارش خبر خودرویی جدید | تلاش خودروسازان خارجی در دنیا بر این است تا بتوانند اعتماد خریدار را جلب کرده و...

علت شک و تردید خریداران برای خرید خودروهای برقی

گزارش خبر خودرویی جدیدی منتشر شده مبنی بر اینکه چرا افراد تمایل کمتری به خرید خودروهای برقی نشان می دهند و این اقدام را با ریسک بالایی انجام می دهند که به نظر می رسد مواردی مانند: قیمت خودروهای الکتریکی، نگرانی بابت محدوده ایی که قرار است خودرو بدون چالش طی کند، زیرساخت های لازم که آیا فراهم شده یا خیر! همگی جزء مواردی هستند که باعث می شود خرید خودروی برقی با چالش های زیادی روبه رو شود که هرچند تلاش خودروسازان خارجی در دنیا بر این است تا بتوانند اعتماد خریدار را جلب کرده و آنها را به سمت خرید ماشین های برقی و الکتریکی هدایت کنند.

در این خصوص، تغییر مهمی در صنعت خودروسازی در حال انجام گرفتن است که بازار خودرو را می خواهند به سمت خودروهای برقی و بدون هیچ آلایندگی روانه بازار کنند و اگرچه خرید خودروهای برقی در ایالات متحده هنوز رقم پایینی دارد اما خودروسازان بسیار مشغول تلاش برای کشف این موضوع هستند که دقیقاً چگونه افراد بیشتری را به خرید یک وسیله نقلیه الکتریکی وادار کنند.

اما براساس گزارش هایی که منتشر شده، نگرانی بابت محدوده ای که قرار است این مدل خودرو طی کند، دیگر نگرانی خریداران نیست و البته این موضوع رتبه دوم را دارد که به وسیله ۴۴ درصد از کل خریداران خودرو به دست آمده و مورد بعدی قیمت خودروهای الکتریکی نزدیک به ۴۸ درصد و نگرانی هایی بابت زیرساخت نیز ۳۶ درصد از این گزارش را در بر میگیرد و در مورد سه نگرانی اصلی خریداران صحبت شده بود.

مطالعه بیشتر  آخرین وضعیت ترخیص خودروهای دپو شده

کوری لیدستون، مدیرعامل Autolist (سایتی که گزارشات خودرو براساس قیمت، مدل و موارد بسیاری ارائه می دهد)، در مصاحبه ای گفت: اینها همان سه نگرانی اصلی هستند که در سال ۲۰۱۹ و دوباره در سال ۲۰۲۱ شاهد بودیم. در حالی که فروش خودروهای الکتریکی به آرامی با ورود مدل‌های بهتر به بازار در حال بهبود است، تصور مصرف‌کنندگان از وسایل نقلیه الکتریکی بد نیست. همچنین بخوانید: هیوندای اولین کارخانه ویژه خودروهای برقی خود را می سازد!

اما براساس گزارشی که انجام شده است، قیمت بالای خرید یکی از موانع اصلی برای قبول خودروهای الکتریکی به شمار می رود که این در صورتی ست که خودروهای الکتریکی هزینه های کارکرد و نگهداری کمتری به نسبت خودروهای بنزینی دارند و ۲۸ درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که حتی اگر مجبور شوند هزینه بیشتری را بابت سوخت بپردازند باز هم تمایلی به خرید خودرو برقی ندارند و این در شرایطی است که قیمت سوخت در ایالات متحده همچنان رشد افزایشی داشته است. اما این موضوع نیز لازم است ذکر شود که در ماه مارس با توجه به افزایش قیمت بنزین از هر ۴ نفر خریدار یک نفر به فکر خرید خودروهای برقی و خرید افتاده است که این یک نکته مثبت برای خودروسازان است.

با این حال، خبرهای خوبی در گزارشات Autolist برای شرکت‌های فروش خودروهای الکتریکی وجود داشت. برخی از دلایلی که خریداران به عنوان دلیلی برای نخریدن خودروی برقی ذکر کرده اند، به سرعت در حال حل شدن است، از جمله اینکه: اندازه یا استایل بدنه مناسب نیست که نزدیک به (۱۱ درصد) از افراد این رای را داشته اند که این موضوع مدنظر قرار گرفته است و تلاش تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی این است که بتوانند در این موضوع خلاقیت بیشتری به خرج دهند. پیکاپ ها و شاسی بلندها در ایالات متحده محبوب هستند و تولیدکنندگان خودرو در این بخش ها به تازگی شروع به دریافت آپشن های واقعی و تمام الکتریکی کرده اند. یکی دیگر از مشکلات قابل حل دیگر، به ویژه زمانی که مسائل زنجیره تامین قطعات به صورت جهانی حل شود، این است که ۶ درصد گفتند که پیدا کردن خودروهای الکتریکی سخت است. اما بازهم بزرگترین مشکلی که نباید آنچنان نیز مشکل بزرگی باشد این است که ۲۳ درصد از خریداران گفتند که نمی‌خواهند یک خودروی الکتریکی بخرند زیرا اطلاعات کافی در مورد آن ندارند. این بیشتر شبیه یک فرصت به نظر می رسد تا تولیدکنندگان بتوانند بر روی این بستر تلاش بیشتری به کار بگیرند. در نظرسنجی، ۶۵ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که اگر مدل خودروی برقی خود را دوست نداشتند می توانند ظرف ۳۰ روز آن را پس بدهند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

جدیدترین خودروهای جهان | رونمایی از خودروی اسپرت برقی ۱۱۶۰-HP Ariel

mortazavi

خبرهای جدید خودروخارجی | تست هوای گرم بوگاتی چنتو دیه چی (Bugatti Centodieci)

mortazavi

خودروسازان خارجی | داچیا داستر ۲۰۲۴ هیبریدی می شود اما مقرون به صرفه!

mortazavi

نظر دهید.