مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

خروج مرسدس از بازار روسیه، فروش سهام به سرمایه گذار داخلی!

خروج مرسدس از بازار روسیه فروش سهام به سرمایه گذار داخلی! کمپانی مرسدس نمایندگی خود را از بازار روسیه جدا کرده است و سهام خود را به یک سرمایه گذار داخلی

خروج مرسدس از بازار روسیه فروش سهام به سرمایه گذار داخلی!

کمپانی مرسدس نمایندگی خود را از بازار روسیه جدا کردها ست و سهام خود را به یک سرمایه گذار داخلی فروخته است. مرسدس نیز مانند دیگر کمپانی ها مانند: فولکس واگن، تویوتا، نیسان و رنو از بازار روسیه خارج شده است. مرسدس بنز همانطور که اعلام کرده از بازار خودرو روسیه جدا می شود و سهام شرکت تابع خدمات صنعتی و مالی خود را به یک سرمایه گذار داخلی فروخته که تا به این لحظه آخرین خودروسازی است که از این کشور خارج می شود.

مرسدس بنز روسیه اعلام کرد که سهام شرکت های تابعه محلی به زنجیره فروش خودرو Avtodom فروخته خواهد شد. هارالد ویلهلم، مدیر مالی مرسدس بنز که نتایج سه ماهه سوم را ارائه می کند، گفت که انتظار نمی رود این تراکنش اثرات مهم دیگری در سودآوری و وضعیت مالی گروه فراتر از آنچه در سه ماهه قبلی گزارش شده است، داشته باشد.  وی افزود: تکمیل نهایی معامله منوط به تایید مقام مسئول و اجرای شرایط توافق شده است.

این خودروساز به لیست بلندبالایی از شرکت‌هایی می‌پیوندد که پس از حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، فعالیت خود را در روسیه کاهش می‌دهند. گروه فولکس واگن به دنبال سرمایه‌گذاری برای به دست گرفتن کارخانه خود در کالوگا است، جایی که تولید آن بلافاصله پس از آغاز جنگ اوکراین متوقف شد. همچنین، تویوتا موتور اعلام کرده است که تولید خودرو در این کشور را متوقف خواهد و این شرکت ژاپنی اعلام کرد مزدا موتور در حال بررسی یک خروج دائمی است.

مطالعه بیشتر  بخشنامه طرح تبدیل خودروی فیدلیتی پرایم تیپ 2 به فیدلیتی پرستیژ

اخبار خودروهای ایرانی و خارجی: در چندین سال آینده خودروهای گازسوز در امریکا به طور کامل ممنوع می شوند!

خودروسازی نیسان اعلام کرد که کسب و کار خود در روسیه را به مبلغ ۹۷ سنت به یک نهاد دولتی واگذار می کند و حدود ۱۰۰ میلیارد ین (۶۸۷ میلیون دلار) ضرر خواهد داشت. رنو تصمیم گرفت اکثریت سهام خود در AvtoVAZ را به یک موسسه علمی روسی بفروشد. با این حال، این معامله شامل یک گزینه شش ساله برای بازخرید سهام است.

علاوه بر این کمپانی های ذکر شده، کیا این هفته اعلام کرد که در حال بررسی تعطیلی کارخانه کیا خود در سن پترزبورگ روسیه است که توسط شرکت وابسته هیوندای موتور اداره می شود. هر دو نیسان و رنو شامل قانونی هستند که بازخرید شش ساله بودند. روزنامه روسیه ودوموستی به نقل از یک منبع گفت که قرارداد مرسدس ممکن است شامل قوانین مشابهی باشد.

یکی از مدیران مرسدس گفت که ۱۵ درصد سهام این شرکت در کامیون ساز روسی کاماز تحت تأثیر معامله مورد نظر قرار نخواهد گرفت و باید طبق برنامه در سال جاری به دایملر تراک منتقل شود.

Avtodom که از مدیران و مسئولان مرسدس است، گفت که یک شریک فناوری را برای ادامه فعالیت تاسیسات تولید در شهرک صنعتی Esipovo در شمال غرب مسکو، جایی که مرسدس یک کارخانه تولید دارد، انتخاب خواهد کرد. همچنین، ناتالیا کورولوا، مدیر عامل مرسدس بنز روسیه گفت: اولویت‌های اصلی در موافقت با شرایط معامله، به حداکثر رساندن انجام تعهدات به مشتریان از روسیه هم از نظر خدمات پس از فروش و خدمات مالی و هم حفظ مشاغل کارکنان در بخش‌های روسی شرکت بود. انجمن کسب و کارهای اروپایی (AEB) اعلام کرد که ۹۵۵۸ دستگاه خودروی مرسدس بنز از ژانویه تا سپتامبر در روسیه فروخته شده است که ۷۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

پلیس دوبی با تویوتا لندکروز ۲۰۲۲

mortazavi

حاشیه های خودروسازان خارجی | انصراف لینکلن از تولید خودروهای الکتریکی

mortazavi

بزرگترین سهامدار و رقیب تسلا عربستان سعودی شد!

mortazavi

نظر دهید.