مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

خداحافظی مرسدس با ۹ مدل از خودروهایش!

خداحافظی مرسدس با 9 مدل از خودروهایش! پس از اینکه "اولا کولنیوس" سوئدی در سال 2019 سمت مدیرعاملی گروه مرسدس بنز را بر عهده گرفت، ساختار و مدل تولیدی این شرکت را به کلی تغییر داد و روش های قبلی را تغییر یا اصلاح کرد. در می 2022، مرسدس بنز یک سند استراتژی بلند مدت ارائه کرد که در آن تغییرات قابل توجهی در اندازه و شکل سبد محصولات به منظور کسب مزیت های بازار ایجاد شد.

خداحافظی مرسدس با ۹ مدل از خودروهایش!

پس از اینکه “اولا کولنیوس” سوئدی در سال ۲۰۱۹ سمت مدیرعاملی گروه مرسدس بنز را بر عهده گرفت، ساختار و مدل تولیدی این شرکت را به کلی تغییر داد و روش های قبلی را تغییر یا اصلاح کرد. در می ۲۰۲۲، مرسدس بنز یک سند استراتژی بلند مدت ارائه کرد که در آن تغییرات قابل توجهی در اندازه و شکل سبد محصولات به منظور کسب مزیت های بازار ایجاد شد.

در آن زمان کاملاً مشخص نبود که این خودروساز چگونه قصد انجام این کار را دارد، اما اکنون به نظر می رسد که این شرکت گیوتین خود را برای برخی از مدل های خود تیز کرده است. مجله آمریکایی Car and Driver که متخصص در صنعت خودرو است، گزارش داد: “قتل عام” در راه است.
گئورگ کاچر خبرنگار Car and Drive پس از مصاحبه با مدیران مرسدس در آلمان گفت: “بر اساس بازرسی ما، تنها ۱۴ کابین از ۳۳ کابین شاسی که مرسدس در حال حاضر در اروپا و ایالات متحده ارائه می دهد، در آینده موجود خواهد بود. طرفداران این برند خودرویی باید حداقل با ۱۹ اتاق برای محصولات این شرکت خداحافظی کنند.
مهم ترین عناصر خودروهای لوکس امروزی راحتی و زمان است… این اولین اولویت ماست: نه فقط اضافه کردن یک سبک بدنه جذاب دیگر به نمایشگاه های اروپایی. (توسط مدیریت مرسدس بنز این اظهار نظر اعلام شده است).
در شرایطی که شرکت قصد دارد سیاست‌های خود را برای افزایش بازار، بازگشت سرمایه و بازار تغییر دهد، مسلم است که ابتدا به سراغ سربازانش می‌رود و آنها هستند که داوطلب می‌شوند.
در نتیجه، سربازان خط مقدم مرسدس، یعنی مدل های کوپه، کانورتیبل و کروکی، اولین قربانیان ساده سازی سبد محصولات این شرکت خواهند بود.
همانطور که مجله “Car & Driver” به قول خودی های مرسدس بنز گزارش داد، “بالاخره می توان گفت که خبری از مدل استیشن یا مدل دو دری که فروش ضعیفی داشته است، نخواهد بود”.
بر این اساس، اتاق های “نوع / کلاس A” دیگر واردنخواهند شد. اما کلاس C و E کلاس کوپه و کانورتیبل دو خودرو خواهند بود که احتمالاً کلاس CLE کوپه و کانورتیبل هستند. کلاس CLS آخرین سال خود را پشت سر گذاشت و تولید آن در سال ۲۰۲۴ متوقف خواهد شد.
سرنوشت مشابهی در انتظار AMG GT چهار در است و به احتمال زیاد این مدل در نهایت در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ فراموش خواهد شد.
اما به جای همه اینها، در سال ۲۰۲۶ باید منتظر ورود مدل های جدید باشیم. به عنوان مثال، به جای یک SUV هیبریدی واقعا بزرگ “V8″، باید منتظر یک مدل جدید، کوچکتر با باتری باشیم.
علاوه بر این، یک کوپه AMG GT الکتریکی وارد بازار خواهد شد، در حالی که AMG SL در سبک مرسدس بنز و مرسدس میباخ با فضای جای بیشتر وارد بازار خودرو جهانی خواهد شد.
شرکت مرسدس در تابستان گذشته آخرین مدل GLC را ارائه کرد و چند روز پیش نیز مدل GLE را ارائه کرد. اما تنها مدل هایی که می توان انتظار تولید را داشت، مدل هایی هستند که سود زیادی برای شرکت به همراه دارند. مدل هایی مانند ماشین های Maybach و سفارش Mythos.
مدل های موسوم به “لوکس” قرار است روی راحتی و آسایش مسافران، نصب باتری هایی با قدرت بیشتر و شارژ سریع تر تمرکز کنند.

منابع داخلی مرسدس به خبرنگار نشریه «کار اند درایور» این نکته را هم متذکر شدند که «ضروری‌ترین عناصر خودروهای تجملاتی امروز، راحتی و زمان است… این اولویت شماره یک ماست – نه این که یک مدل بدنه فانتزی دیگر به اتاق‌هایی که فقط به‌درد اروپا می‌خورند اضافه کنیم.»

مطالعه بیشتر  سود بالای فراری در سه ماه اول سال 2023
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

زیان بی سابقه کمپانی رنو با اپیدمی کرونا

سردبیر

آشنایی با Dodge Charger Daytona SRT

mortazavi

افزایش ۲۳ درصدی قیمت سوخت در بریتانیا تا سال ۲۰۲۳

mortazavi

نظر دهید.