مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

خبر داغ خودرویی امروز: اولین خودروی مسابقه ای فورد موستانگ

خبر داغ خودرویی امروز: اولین خودروی مسابقه ای فورد موستانگ یکی از جدیدترین اقدامات کمپانی خودروسازی موستانگ این بوده که اولین ماشین مسابقه ای خود را وارد

خبر داغ خودرویی امروز: اولین خودروی مسابقه ای فورد موستانگ

یکی از جدیدترین اقدامات کمپانی خودروسازی موستانگ این بوده که اولین ماشین مسابقه ای خود را وارد بازار کند نسل هفتم فورد موستانگ جدید برای سال ۲۰۲۴ ساخته شده است. قرار است در مسابقات قهرمانی سوپراسپرت های استرالیا که با Bathurst 1000 این آخر هفته، ۹ اکتبر آغاز می شود، شرکت کند. این اولین موستانگ از رقابت های جدید موستانگ های آینده است و همچنین اولین موستانگ است که وارد فرمت نسل ۳ جدید سوپراسپرت ها می شود.

اگرچه شرکت‌های سوپراسپرت نسبت به گذشته به رقیبان خود نزدیک‌تر شده‌اند، نسخه‌های به اصطلاح Gen-3 هنوز هم در حال رقابت با یکدیگر هستند و موستانگ جدید نیز تفاوتی ندارد. بر اساس موستانگ GT 2024، این مدل مسابقه ای سوپراسپرت از همان موتور Coyote V-8 استفاده می کند. فورد پرفورمنس می‌گوید V-8 این خودروی مسابقه‌ای از حجم ۵٫۰ لیتر به ۵٫۴ لیتر رسیده است که مطابق با قوانین خودروهای Gen 3 است و موتور بزرگ‌تر بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۹ پوند بر فوت گشتاور دارد. در مقایسه، موستانگ های خیابانی GT حدود ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارند، در حالی که انتظار می رود مدل های جدید Dark Horse حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید کنند. V-8 بزرگتر خودروی مسابقه ای توسط یک پیل سوختی ۳۶ گالن تغذیه می شود، در حالی که نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته با تعویض متوالی به چرخ های عقب منتقل می شود.

کمبود تراشه ممکن است حتی بعد از سال ۲۰۲۳ نیز ادامه دار باشد، جزئیات این خبر خودرو خارجی را می توانید در لینک قرار داده شده بخوانید.

مطالعه بیشتر  معرفی کیا سورنتو هیبریدی 2023 همراه با افزایش قیمت بالا

این مدل مسابقه ای دارای بال عقب و یک طراحی جلو پنجره اسپرت است که درنگاه اول طول خودرو را کمی بیشتر نشان می دهد و به دلیل سیستم تعلیق جناغی، دمپرهای Supashock Pedders و کویل‌های Pedders قدرت و هندلینگ بسیار فوق العاده ای را ارائه می دهد.

در حالیکه پیست Bathurst در استرالیا یک پیست بسیار پرچالش و هیجانی است می تواند مکان مناسبی برای مسابقات اتومبیلرانی نسل هفتم موستانگ باشد. هنوز اما انتظار می رود که موستانگ های دیگری نیز وارد بازار شوند و قرار است مدل های بیشتری رونمایی شوند که باید منتظر بمانیم تا ببینیم این خودروساز چه اقدامات دیگری را در دست دارد و به انجام می رساند.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خرید توئیتر توسط ماسک همزمان با توقف تبلیغات برخی خودروسازان

mortazavi

خبر خودرو امروز: فراخوان برای هیوندای پالیسید، کیا تلوراید ۲۰۲۲- ۲۰۲۰

mortazavi

خودروسازان خارجی | داچیا جوگر جدید ۲۰۲۲ در ۳ سپتامبر معرفی می شود!

mortazavi

نظر دهید.