مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

خبر داغ خودرویی | نقص ایمنی کمک راننده Autopilot در خودروهای تسلا

خبر داغ خودرویی | نقص ایمنی کمک راننده Autopilot در خودروهای تسلا تازه ترین خبر ماشین های خارجی NHTSA چند ثانیه قبل از تصادف  Autopilot تسلا را غیرفعال

خبر داغ خودرویی | نقص ایمنی کمک راننده Autopilot در خودروهای تسلا

تازه ترین خبر ماشین های خارجی، به گفته NHTSA نتیجه تحقیق بر روی ۱۶ مدل خودرو از کمپانی خودروسازی تسلا، موضوعی گزارش شده است که خودروی تسلا چند ثانیه قبل از تصادف،  Autopilot ویژکی کمک راننده را غیرفعال می کند. در آخرین تحقیقاتی که این سازمان بر روی مدل خودروهای تسلا انجام داده است به نظر می رسد که مشکلی در یکی از سیستم های کمک راننده این مدل وجود دارد. تسلا مجهز به ویژگی کمک راننده Autopilot است و موضوع از این قرار است که در زمان تصادف کمی تاخیر در پاسخگویی به راننده دارد و نمی تواند به خوبی راننده را از وجود یک تصادف مطلع کند، این تاخیر در حد چندین ثانیه است اما همین جزئیات نیز بسیار نگران کننده است.

این گزارش بر روی ۱۶ مدل خودرو انجام شد که نتیجه تصادف آنها نشان می داد، این ویژگی کمک راننده Autopilot باید راننده را قبل از برخورد خودرو با خودروهای دیگر (چه خودروهای در حال حرکت و چه خودروهای پارک شده) مطلع کند که این ارسال گزارش در پاسخگویی تاخیر دارد و به نظر می رسد حتی این ویژگی قبل از ارسال گزارش و برخورد خودرو با خودروهای دیگر غیر فعال می شود!

اما براساس ادعای شرکت ایلان ماسک اینطور به نظر می رسد که برنامه ریزی این سیستم به شکل برنامه ریزی شده بوده و قبل از برخورد یک ضربه این ویژگی Autopilot غیرفعال می شود تا راننده خودش بتواند مدیریت خودرو را بر عهده داشته باشد نه Autopilot!!!!!

مطالعه بیشتر  اخبار بازار خودرو خارجی | پیش نمایشی از مازراتی MC20 مدل 2022

اما به گفته اداره امنیت NHTSA این کار بسیار احمقانه است که چرا باید ویژگی کمک راننده را طوری برنامه ریزی کرد که کنترل خودرو را درست در ثانیه های حیاتی قبل از تصادف به راننده بدهد و خودش غیر فعال شود و این انتظار که راننده بتواند در چشم بهم زدنی خودرو را کنترل کند کمی غیر ممکن است و نمی توان همچین توقعی را از رانندگان داشت.

خودروسازان خارجی و نتایج تولیدات آنها: فراخوانی نزدیک به ۵۰٫۰۰۰ فورد موستانگ مک ایی به دلیل افت برق!

گزارش NHTSA همچنین نشان می‌دهد که در میان آن ۱۶ موردی که تحت بررسی دقیق قرار دارند، تسلا هشدارهای برخورد رو به جلو و سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار خود را فعال کرده است و به راننده زمانی را برای نشان دادن واکنش اختصاص داده نشده است و در بین این تعداد از مواردی که تحقیق شده هیچ راننده ای نتوانسته است در زمان بین ۲ الی ۵ ثانیه اقدام مثبتی از خودش نشان دهد!

Autopilot، علی رغم نامش، یک ویژگی کمک راننده در نظر گرفته شده است که با نظارت راننده استفاده شود، به این معنی که راننده، که ممکن است نیازی به مداخله در عملکرد سیستم پدال گاز، ترمزها و فرمان نداشته باشد، باید مراقب روند کار باشد. به عبارت دیگر، حتی اگر Autopilot برای رانندگان برنامه‌ریزی شده بود تا تسلا بتواند در صورت خرابی سیستم دست‌های خود را از مسئولیت بشوید، راننده باید به آنچه در جلوی خودرو است توجه کند. حتی اگر Autopilot تا زمان برخورد به کار ادامه دهد، باز هم همینطور است، به این معنی که تسلا همچنان می‌تواند با حسن نیت خود از اعمال چنین ویژگی هایی برای راننده در زمان مناسب نیز بتواند راننده را مقصر این حوادث بداند.

مطالعه بیشتر  ترس شدید خودروسازان خارجی برای کمبود قطعات خودروهای الکتریکی

البته همه چیز به این سادگی نیست. تسلا بارها و بارها Autopilot را به گونه‌ای به بازار عرضه کرده است که نشان می‌دهد قابلیت‌های آن بیشتر از آن چیزی است که هستند، اغلب با اصلاح نکردن افکار عمومی مبنی بر اینکه این سیستم واقعاً مانند یک ویژگی کمک راننده خودکار است. این شرکت عملاً باید به سمت ایجاد اعلان‌های راننده و نکات ایمنی کشیده می‌شد و توجه می‌کرد که راننده چگونه باید در داخل خودروهای خود بیشتر توجه کند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خودروسازان هندی | کمپانی Vazirani مدل Ekonk EV براق و فوق سبک را معرفی کرد

mortazavi

امروز با خبر خودرو | فراخوانی جنرال موتورز برای ۱۷۸۹ شاسی بلند ۲۰۲۱ !

mortazavi

حضور همیلتون در فیلم جدید تام کروز به نام Top Gun!

mortazavi

نظر دهید.