مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

خبر داغ خودرو: فاکسکان یک هاچ بک EV در راه دارد!

خبر داغ خودرو فاکسکان یک هاچ بک EV در راه دارد! در ابتدا بهتر است شرح مختصری از کمپانی فاکسکان را ارائه دهیم، این شرکت که یک کمپانی تایوانی می باشد

خبر داغ خودرو فاکسکان یک هاچ بک EV در راه دارد!

در ابتدا بهتر است شرح مختصری از کمپانی فاکسکان را ارائه دهیم، این شرکت که یک کمپانی تایوانی می باشد و بزرگترین تولید کننده قطعات رایانه ای و الکترونیکی جهان است که یک واحد بزرگ در چین و در شهر شنژن دارد و جزء بزرگترین صادرکننده این کشور به شمار می رود. فاکس کان طرف قرارداد با شرکت های بزرگ رایانه ای و قطعات الکترونیکی است که می توان به آمازون، دِل، اپل، بلک بری، سونی، اچ پی، نوکیا، موتورلا، مایکروسافت، سیسکو و … اشاره کرد.

این کمپانی خودروسازی که به تازگی قصد دارد از مدل خودروی الکتریکی خود رونمایی کند و نام آن را B انتخاب کرده که در اصل سال گذشته یک کارخانه خودروسازی در اوهایو را از استارت آپ Lordstown Motors خریداری کرد.

فاکسکان، یک شرکت الکترونیکی تایوانی که یکی از تولیدکنندگان اصلی آیفون‌های اپل است، قصد دارد با فاکسترون مدل B وارد فضای خودرو شود.
رونمایی کامل از مدل B در ۱۸ اکتبر ارائه می شود، تولید اولیه مدل B سال آینده در چین انجام خواهد شد، اما این شرکت می گوید که این هاچ بک در کارخانه مونتاژ Foxconn’s Lordstown، اوهایو از سال ۲۰۲۴ ساخته خواهد شد.

فاکسکان تاکنون حداقل اطلاعاتی را در مورد مدل B ارائه کرده است، به طوری که EV قرار است در ۱۸ اکتبر به طور کامل رونمایی شود. این مدل براساس پلتفرم ایتالیایی Pininfarina نوشته شده که یک خودروی جمع و جور دارای چرخ های بزرگ است.

مدل B بر روی پلت فرم MiH فاکسکان که مخفف Mobility in Harmony است، سوار خواهد شد. این پلتفرم همچنین زیربنای دو مدل اضافی که قبلاً توسط فاکسکان معرفی شده بود، مدل C، یک کراس اوور بزرگتر، و مدل E، یک سدان لوکس خواهد بود. این پلتفرم از تنظیمات تک موتوره و دو موتوره پشتیبانی می کند و فاکسکان ادعا می کند بردی معادل ۴۳۵ مایل از مدل C و ۴۶۶ مایل برای مدل E دارد.

مطالعه بیشتر  هوآوی خودروی برقی تولید میکند!

Foxconn قصد دارد در ابتدا ساخت مدل B را در چین در سال ۲۰۲۳ آغاز کند، اما در نهایت تولید این خودرو را در سال ۲۰۲۴ در کارخانه Lordstown که قبلاً Chevy Cruze تولید می کرد، آغاز خواهد کرد. مشخص نیست که آیا مدل B در ایالات متحده عرضه می شود یا خیر، ظاهراً این کارخانه به گونه ای پیکربندی شده است که سالانه ۵۰۰۰۰۰ خودرو تولید کند، و فاکسکان قصد دارد همچنین کراس اوور گلابی آتی Lordstown Endurance و فیسکر را نیز طبق قرارداد در کارخانه بسازد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

میانبری برای کاهش قیمت و شارژ سریع خودروهای برقی با جدیدترین فناوری دنیا “ماهله”

mortazavi

خبر تازه خودرو | SUV جدید کادیلاک اسکالید V مدل ۲۰۲۲ Cadillac Escalade V Sports

mortazavi

سرمایه گذاری ۳٫۶ میلیارد تسلا برای تولید گیگافکتوری

mortazavi

نظر دهید.