مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

خبر خودرو با تویوتا بعد از حمله سایبری تولیداتش را از سر میگیرد…

خبر خودرو با تویوتا بعد از حمله سایبری تولیداتش را از سر میگیرد... اخبار تازه از خودروهای خارجی | حواشی جالب خودروسازان دنیا | 

خبر خودرو با تویوتا بعد از حمله سایبری تولیداتش را از سر میگیرد…

در جدیدترین خبرهای خودرویی از سایت ۲۲ شرقی حواشی جالب خودروسازان را که مربوط به کمپانی خودروسازی تویوتا می باشد را گزارش می دهیم… بعد از اتفاقات اخیر که بزرگترین صنایع جهانی را تحت تاثیر قرار داده است، تویوتا نیز یکی از مواردی بود که دچار حمله سایبری شد که اعلام کرد ادامه فعالیت های خود را از سر گرفته است…. در اخبار تازه از خودروهای خارجی ادامه خبر را بخوانید….

تویوتا پس از حمله سایبری به تامین کننده، تولید ژاپن را از سر می گیرد. این حادثه در کوجیما تامین کننده تویوتا، ضعف امنیت سایبری را در میان نمایندگان فرعی کوچک یا متوسط ​​نشان می دهد. تویوتا اعلام کرد روز چهارشنبه، یک روز پس از توقف تمامی کارخانه هایش در سراسر کشور در پی حمله سایبری به تامین کننده قطعات، تولید داخلی خود را از سر می گیرد. تویوتا در بیانیه ای اعلام کرد که خطوط تولید در ۱۴ کارخانه خود در سراسر کشور دوباره فعال خواهد شد.

تعلیق روز سه‌شنبه تولید حدود ۱۳۰۰۰ وسیله نقلیه را تحت تأثیر قرار داد و نگرانی‌هایی را در مورد قوی بودن امنیت سایبری در زنجیره تأمین گسترده ژاپن ایجاد کرد.

شرکت صنایع کوجیما، تامین کننده تویوتا که قطعات پلاستیکی و قطعات الکترونیکی را در اختیار این خودروساز قرار می دهد، اعلام کرد شنبه شب یک خطا در یکی از سرورهای فایل خود کشف کرده است. در بیانیه ای جداگانه گفت: پس از راه اندازی مجدد سرور، تایید کرد که به ویروس آلوده شده است و یک پیام تهدیدآمیز پیدا کرد. سخنگوی کوجیما به رویترز گفت که این پیام به زبان انگلیسی نوشته شده بود، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

مطالعه بیشتر  سریع ترین راننده زن جهان کشته شد

یکی از سخنگویان تویوتا گفت، خرابی سیستم در کوجیما به این معنی بود که تامین کننده قادر به ارسال قطعات نبود و تویوتا را مجبور کرد که قطعات را در کارخانه های خود ذخیره نمی کند و تولید را متوقف کند.

سخنگوی کوجیما گفت: که کوجیما فقط برای تویوتا تامین می کند و تامین کننده رده بالای برخی از قطعات و تامین کننده درجه دوم برخی دیگر است. فعالیت های تویوتا در ژاپن شامل یک زنجیره تامین از ۶۰۰۰۰ شرکت در چهار سطح است.

تویوتا گفت که می‌تواند با بهره‌برداری از شبکه پشتیبان بین خود و تامین‌کننده، فعالیت خود را از سر بگیرد. گفت که بازیابی کامل سیستم یک یا دو هفته طول می کشد. خودروسازی تویوتا بزرگترین کمپانی در سال ۲۰۲۱

هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی پشت این حمله بوده و انگیزه آن در دسترس نیست. این درست پس از پیوستن ژاپن به متحدان غربی در سرکوب روسیه در پاسخ به حمله به اوکراین صورت گرفت، اگرچه مشخص نبود که آیا این حمله مرتبط است یا خیر.

این حادثه در تامین کننده تویوتا یک ضعف بالقوه برای صنعت ژاپن را آشکار می کند. کویچی هاگیودا، وزیر صنعت، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت، در حالی که شرکت‌های بزرگ تدابیر امنیتی سایبری دارند، دولت نگران پیمانکاران فرعی کوچک یا متوسط ​​است.

در نوامبر ۲۰۲۰، سازنده بازی‌های ویدیویی ژاپنی کپکام، که بازی‌هایی از جمله Resident Evil را تولید می‌کند، گفت که حمله باج‌افزاری احتمالاً اطلاعات شخصی ۳۵۰۰۰۰ گیمر را به خطر انداخته است و برخی از داده‌های مالی خودش به سرقت رفته است. هوندا در ژوئن ۲۰۲۰ پس از یک حمله سایبری مشکوک، برخی از تولیدات خودرو و موتورسیکلت خود را در سراسر جهان به حالت تعلیق درآورد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

اولین خودرویی که فرمان ندارد! محصولی از هونگ چی

mortazavi

خبرهای جدید از خودرو کمبود قطعات گریبان گیر کمپانی تسلا نیز شد!

mortazavi

استفاده تسلا از سوپرشارژ V4 سریعتر برای Semis و Cybertruck

mortazavi

نظر دهید.