مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

اخبار خودروسازان خارجی: رنو، مصمم برای بازگشت به ایران اما..

در تازه ترین خبر خودرو؛ بازگشت رنو به ایران یکی از موضوعاتی که این روزها بسیار حاشیه ساز شده است و صحبت هایی از بازگشت رنو به ایران شده است که این اقدام برخی خودروسازان خارجی از جمله رنو شاید به یک تصمیم قطعی منجر شود. در ادامه اخبار خارجی خودرو به جزئیات بیشتری از این خبر می پردازیم…

تصمیم قطعی رنو برای برگشت به ایران! حقیقت یا باز هم شایعه…

برخی از کمپانی های خارجی این روزها صحبت هایی از بازگشتشان به ایران مطرح شده است که در این میان کمپانی رنو برای این تصمیم بسیار جدی است. اخیرا صحبت هایی که بین سفیر فرانسه و نمایندگان ایرانی مطرح شده است، نماینده رنو با تاکید بر این که قصد دارد به ایران برگردد ولی به خاطر نامشخص بودن برجام و تحریم ها هنوز زمان دقیق این بازگشت مشخص نیست. رنو گفت که بعد از برداشتن تحریم ها سریعا به ایران برمی گردد.

همچنین در کنار رنو، دیگر شرکت های فرانسوی نیز برای بازگشت به ایران آمادگی خود را اعلام کردند و همین نامشخص بودن برجام و تحریم ها مانع آنها شده است. اما باز هم با چنین تصمیمات برخی شرکت ها، خبری از پژو سیتروئن قبل از تحریم ها نیست.

خبر خودرو؛ بازگشت رنو به ایران | خودروسازان خارجی | اخبار خارجی خودرو | بازگشت رنو به ایران | تصمیم قطعی برخی کمپانی های خودروسازی به ایران در 1400
خبر خودرو؛ بازگشت رنو به ایران

رنو به حدی بر این تصمیم جدی است که حتی در دوران برجام نیز برنامه ای خاصی برای حضور در ایران داشت که موفق نشد آنها را اجرایی کند. قصد رنو بر این بود که به صورت جدی و البته مستقل بتواند در ایران حضور داشته باشد و حتی قراردادی نیز در همین زمینه منعقد شد که در این قرارداد رنو سهام بیشتری از شرکت مشترک داشت که با وجود تحریم ها هیچ کدام اجرایی نشدند.

گران ترین مدل تویوتا!

درنهایت نیز رنو مانند هر شرکت خارجی در زمینه های دیگر مجبور شد ایران را ترک کند و ادامه فعالیت های وی نیز مشخص نیست تا چه زمانی ادامه داشته باشد. از همه تلخ تر شاید عدم حضور پژو سیتروئن باشد که در ایران نیست. اما شرکت رنو با اینکه در دوران برجام اتفاقات تلخی را تجربه کرد همچنان مشتاق است تا در ایران مجددا فعالیت کند چرا که ایران را مانند یک مرکز فعالیت صادراتی می شناسد. رنو همچنین قصد دارد که یک وانت مخصوص بازارهای منطقه آزاد را تولید کند و مسیری ورودی آن، ایران باشد که البته در این بین قصد پوشش دهی بازار ایران را نیز خواهد داشت.

5/5 - (1 امتیاز)
مطالعه بیشتر  بنتلی مولینر برقی تحویل تا سال 2025

مطالب مرتبط

خودرو خبر از اشکودا: به روز رسانی اشکودا اسکالا تا ۲۰۲۳

mortazavi

شروع پیش فروش محصولات ایران خودرو (اسفندماه ۱۴۰۲)

mortazavi

فناوری جدید باتری های تسلا به کاهش قیمت خودرو کمک می کند!

mortazavi

نظر دهید.