مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

خبر امروز از خودرو | فراخوان برای ۷۲۵۰۰۰ شاسی بلند GMC و مشکل چراغ جلو!

خبر امروز از خودرو | فراخوان برای 725000 شاسی بلند GMC و مشکل چراغ جلو! خودروهای GMC | حواشی خودروسازان جهان | کمپانی جی ام سی | کمپانی خودروسازی

خبر امروز از خودرو | فراخوان برای ۷۲۵۰۰۰ شاسی بلند GMC و مشکل چراغ جلو! خودروهای GMC | حواشی خودروسازان جهان | کمپانی جی ام سی | کمپانی خودروسازی

مشکل نور زیاد چراغ خودروهای GMC یکی از تازه ترین حواشی خودروسازان جهان است که کمپانی جی ام سی مجبور شده است برای ۷۲۵٫۰۰۰ مدل شاسی بلند فراخوان صادر کند تا این مشکل حل شود، هر چند که این کمپانی خودروسازی ادعا کرده است که این مشکل تاثیری بر روی ایمنی خودروها نخواهد گذاشت اما به درخواست اداره ملی ایمنی ترافیک، باید فراخوان را به خودروهای مربوطه اعلام کند.

کمپانی GMC برای ۷۲۵٫۰۰۰ مدل شاسی بلند خود که در قسمت چراغ های جلو مشکل دارند، فراخوان داده است و علت آن هم نور زیاد این چراغ ها می باشد. NHTSA درخواست جنرال موتورز را برای کنار گذاشتن فراخوان مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ رد کرده است، حتی اگر مشکل ایمنی در چراغ‌های SUV گزارش نشده باشد. چراغ های جلوی بیش از ۷۲۵٫۰۰۰ خودروی شاسی بلند GMC Terrain 2010-2017 ظاهراً بیش از حد روشن هستند، با اینکه تا به امروز هیچ مدرکی وجود ندارد که کسی مشکلات ایمنی را گزارش کرده باشد. در سال ۲۰۱۹، جنرال موتورز از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) درخواست کرد که این اجبار برای فراخوان لغو شود، زیرا نه تنها هیچ تصادفی صورت نگرفته بود بلکه شکایتی نیز انجام نشده بود.

با این حال، از آنجایی که این چراغ‌ها در برخی موارد بسیار روشن هستند، NHTSA این هفته درخواست جنرال موتورز را رد کرد و توپ را در زمین جنرال موتورز قرار داد تا چگونگی حل این وضعیت را دریابد.

مطالعه بیشتر  هوآوی خودروی برقی تولید میکند!

جنرال موتورز باید بیش از ۷۲۵٫۰۰۰ GMC Terrains را فراخوانی کند تا مشکل چراغ های جلوی خودروهای شاسی بلند را برطرف کند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) در حال جمع‌آوری اطلاعات در مورد GMC از سال‌های مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ بوده و ادعا می‌کند که چراغ‌های جلو می‌توانند در شرایط آب و هوایی خاص، از جمله برف و مه، “نور تابشی برای سایر رانندگانی که در نزدیکی این خودروها رانندگی می‌کنند” ایجاد میکنند.

NHTSA در یک سند Denial of Petition که پنجشنبه به ثبت فدرال ارسال شد، گفت که چراغ‌های جلو در مواقعی بسیار بسیار روشن هستند. به طور خاص، انعکاس از محفظه چراغ‌های جلو، دو ناحیه کوچک را در بالای وسیله نقلیه روشن می‌کند که وقتی مطابق با استانداردهای ایمنی وسایل نقلیه موتوری فدرال اندازه‌گیری می‌شود، نتیجه مناسب را ندارد و NHTSA گفت که بیش از سه برابر روشنایی مجاز در این نقاط اندازه گیری است. همچنین بخوانید از تولیدکنندگان خودرو در دنیا: مشکلات ترمز در تسلا مدل ۳، مدل Y 2021 و ۲۰۲۲!

در سال ۲۰۱۹، این خودروساز از NHTSA درخواست کرد تا برای موضوع چراغ‌های جلوی Terrain معافیتی در نظر بگیرد زیرا “انعکاس هیچ تاثیری بر ایمنی خودرو برای خودروهای روبرو یا اطراف ندارد.” همچنین گفت که استنلی، تامین‌کننده چراغ‌های جلو، این قطعات را دوباره طراحی کرده است، “که از انعکاس‌هایی که علت این مشکل هستند جلوگیری می‌کند.” جنرال موتورز همچنین گفت که در این باره «فقط یک درخواست مشتری مرتبط با این وضعیت» شنیده است و از هیچ گونه تصادف یا جراحتی آگاه نیست، و یکی از مشتریان شاکی است و چنین مشکلی را گزارش کرده است.

مطالعه بیشتر  رئیس پلیس راهور فراجا : لازم است بدانیم آلیاژ مورد استفاده خودروسازان چیست!؟

با این حال، NHTSA درخواست جنرال موتورز را در روز جمعه رد کرد و این تصمیم اکنون جنرال موتورز را مجبور به فراخوانی خودروها و تعمیر چراغ‌های جلو بدون هزینه برای مالکان خودرو می‌کند. NHTSA گفت که تقریباً ۷۲۶۹۵۹ مدل تولید شده بین ۲۱ می ۲۰۰۹ تا ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۷، به طور بالقوه در این فراخوان حضور دارند.

جنرال موتورز به رویترز گفت که برخی از Terrains دارای قطعات جایگزین چراغ جلو هستند که همان نور را ایجاد نمی کنند و این مشکل برای Terrains در سال ۲۰۱۸ و مدل سال بعد برطرف شده است. رویترز گزارش داد که این خودروساز گفت اکنون “تصمیم NHTSA را بررسی کرده و گام های احتمالی بعدی را بررسی خواهد کرد.”

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خبر خودرو | رشد تولید خودرو به قبل از کرونا برگشت!

mortazavi

فورد به نشانه اعتراض، فعالیت خود را در روسیه متوقف کرد!

mortazavi

بزرگترین سهامدار و رقیب تسلا عربستان سعودی شد!

mortazavi

نظر دهید.