مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

متهم شدن ایلان ماسک به دلیل نقص سیستمی در خودروهای تسلا

متهم شدن ایلان ماسک به دلیل نقص سیستمی در خودروهای تسلا اخیرا خبرهایی در مورد خودروهای تسلا خواندیم که در برخی موارد که گزارش شده بود سیستم های به کار رفته

خبرهای تازه از خودرو متهم شدن ایلان ماسک به دلیل نقص سیستمی در خودروهای تسلا

اخیرا خبرهایی در مورد خودروهای تسلا خواندیم که در برخی موارد که گزارش شده بود سیستم های به کار رفته در این مدل از خودروها دچار مشکل شده بود و افرادرا با چالش های زیادی همراه کرده بود، حال در جدیدترین خبر خودرویی این روزها شنیده ها حاکی از آن است که احتمال دارد ایلان ماسک به دلیل نقص در سیستم های امنیتی متهم شود و باید در این خصوص پاسخگو باشد.

ایلان ماسک یک خودروساز در حیطه خودروهای تمام الکتریکی است و با سال ها آزمایش توانسته که نمونه های بسیار خوبی را روانه بازار کند که می توان به سیستم های کمک راننده FSD که برای خودروهای خودران طراحی شده و با بررسی های سختگیرانه ای انجام شد، اما در برخی موارد شاهد نقص در این سیستم بودیم که انتقادات زیادی به این سیستم نیز وارد شد.

تنها در سال جاری، دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) تسلا را به تبلیغات نادرست در مورد قابلیت‌های ایمنی خودروی خود متهم کرده است، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) تحقیقات مداوم خود را در مورد داده‌های تصادفات در دنیای واقعی و بازاریابی نیز بیشتر کرده است. هم اکنون نیز بررسی های بیشتری توسط دادگستری آمریکا درباره این شرکت در حال انجام است.

وزارت دادگستری سومین تحقیقی را به طور خاص در مورد ادعاهای تسلا و کارکنانش در مورد قابلیت‌های ادعایی فناوری‌های آزمایشی خودکار و FSD آغاز کرد، که اولی از سال ۲۰۱۶ در تصادفات رانندگی متعدد ثبت شده دخیل بوده است. این تحقیقات که قبلاً فاش نشده بود، آخرین بار آغاز شد. به گفته این سه منبع دادستان‌های وزارت دادگستری در واشنگتن و سانفرانسیسکو در حال بررسی این موضوع هستند که آیا تسلا یا کارکنان آن ادعاهای بدون پشتوانه داشته‌اند یا سرمایه‌گذاران و مشتریان را در مورد سیستم‌های کمک راننده گمراه کرده‌اند و از گفتن حقیقت امتناع کرده اند!؟.

مطالعه بیشتر  آپشنی جدید برای مرسدس بنز GLA 250

خبرهای تازه از خودرو خروج مرسدس از بازار روسیه!

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، قبلاً اشاره کرده بود که پیش‌بینی می‌کند که برخی از دخالت‌های نظارتی در تولید سیستم FSD این خودروساز برای استفاده گسترده در تمام جاده‌های عمومی ایالات متحد وجود دارد و مشخص نیست دقیقاً چه زمانی این سیستم در بهترین زمان خود آماده می شود!

برخی کارهای ایلان ماسک قبلاً در سال ۲۰۱۸ در تحقیقات وزارت دادگستری به دلیل پست توئیتری “تامین بودجه” که تهدید به خصوصی کردن تسلا کرده بود، مورد بررسی قرار گرفت، اما در نهایت این تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) بود که ماسک را مجبور به پرداخت هزینه کرد و او را مجبور به پرداخت ۴۰ میلیون دلار جریمه و کناره گیری از ریاست تسلاکرد که همچنین او اخیراً مجوز وزارت دادگستری، SEC و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) را برای خرید Twitter.com به قیمت ۴۰ میلیارد دلار دریافت کرد.

اما موضوعی که اکنون مشخص است، تسلا در معرض اتهامات جدید است و علاوه بر موضوعات قدیمی تر که به طور واضح شفاف سازی نشده است، مجبور است در مورد نقص سیستم های خود دلایل روشن و واضحی ارائه کند.

NHTSA در ماه مه سال ۲۰۲۱، تحقیقاتی را درباره یک سری از تصادفات مرتبط با سیستم خودکار تسلا آغاز کرد. در اوایل تابستان امسال، اطلاعاتی در مورد ۱۶ تصادف شامل خودروهای تسلاهای مجهز به سیستم خودران اعلام کرد که NHTSA قبلاً بیش از ۷۵۰ گزارش از فعال شدن ناگهانی ترمز مربوط به Autopilot را مستند کرده است و حداقل ۳۵ بررسی تصادف ویژه را از سال ۲۰۱۶ آغاز کرده است که ۱۴ مورد مرگ و میر گزارش شده است.

مطالعه بیشتر  بیوک قدیمی ترین برند جنرال موتورز یک نسخه الکتریکی ارائه می دهد؟

در ماه آگوست، دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا همچنین تسلا را به تبلیغات نادرست در مورد ایمنی خودکار و سیستم‌های کمک راننده متهم کرد و اعلام کرد که خودروهای این شرکت «هیچ‌وقت نمی‌توانستند و اکنون نمی‌توانند به عنوان خودروهای خودران کار کنند». تسلا در جلسه‌ای که اکنون در حال تنظیم است، می‌تواند از خود و فناوری خود در برابر هرگونه اتهامی دفاع کند. اگر استدلال DMV پیروز شود، دولت فقط از شرکت می‌خواهد که «برای خریداران تبلیغ کند و رانندگان تسلا را در مورد قابلیت‌های ویژگی‌های «Autopilot» و «Full Self-Driving» خود، از جمله هشدارهای احتیاطی در مورد محدودیت‌های ویژگی‌ها، آموزش دهد.

ضمن اینکه در وب سایت رسمی تسلا قوانین به طور کامل بیان نشده و اشاره شده که سیستم کمک راننده خودکار، قابلیت رانندگی کاملا خودکار را دارد و می تواند به راننده در مسیر کمک تاثیرگذاری داشته باشد، در صورتیکه این سیستم در برخی موارد دچار نقص هایی شده است و خطرات جبران ناپذیری را برای برخی افراد داشته است، هنوز مشخص نیست که این خودروساز می تواند در مورد آینده این سیستم ها تضمینی ارائه کند یا خیر!

هر تسلای جدیدی که امروز برای فروش در ایالات متحده موجود است، مجهز به استاندارد «Autopilot» است که کروز کنترل نظارت بر ترافیک و حفظ خطوط را ارائه می دهد. جدیدترین “Autopilot پیشرفته” تسلا با ۶۰۰۰ دلار اضافی علاوه بر قیمت خرید وسیله نقلیه در دسترس است و پس از باز شدن قفل بلافاصله قابل استفاده است. این سیستم مجموعه‌ای از دوربین‌ها، کروز کنترل آگاه از ترافیک، حفظ بین خطوط، فرمان خودکار پیشرفته و ناوبری تغییر خطوط و رمپ‌های خارج از مسیر در تنظیمات بزرگراه، پارکینگ خودکار و قابلیت های رانندگی را ترکیب می‌کند تا سطح ۲+ خود نظارت شده را ارائه دهد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خودروسازان خارجی: تمام شدن محصولات لامبورگینی در سال ۲۰۲۱!!!

mortazavi

اصرار خودروسازان به تولید خودروهای برقی کوچک!

mortazavi

خبر خودرو امروز: فراخوان برای هیوندای پالیسید، کیا تلوراید ۲۰۲۲- ۲۰۲۰

mortazavi

نظر دهید.