مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

جدیدترین حواشی خودروسازان | مشکلات ترمز در تسلا مدل ۳، مدل Y 2021 و ۲۰۲۲!

جدیدترین حواشی خودروسازان | مشکلات ترمز در تسلا مدل ۳، مدل Y 2021 و ۲۰۲۲! مشکلات خودروی تسلا ۳ و مدل Y | مشکلات ترمز در مدل های تسلا | عیب خودروهای برقی تسلا 

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه این هفته اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد بیش از ۴۰۰٫۰۰۰ تسلا که شامل همه خودروهای الکتریکی تسلا مدل ۳ و تسلا مدل Y سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ می شود به دلیل مشکلات سیستم ترمز اضطراری خودکار آنها آغاز کرده است.

این اولین باری نیست که تسلا مجبور می شود با NHTSA در مورد فناوری AEB معیوب خود مقابله کند. در ماه اکتبر، تسلا تقریباً ۱۲۰۰۰ خودروی برقی خود را فراخواند زیرا یک به‌روزرسانی از طریق هوا باعث ایجاد مشکلات ارتباطی بین دو تراشه که به اجرای سیستم‌های AEB کمک می‌کنند، شد. خودروسازان دیگر از جمله نیسان و شرکت شاتل خودران EasyMile نیز با سیستم های AEB خود دچار مشکل شده اند.

فناوری های جدید می تواند منجر به مشکلات جدیدی شود، که گاهی اوقات مجبوریم اصطلاحات جدیدی را برای آنها ابداع کنیم. در دنیای خودرو، تعداد فزاینده خودروهایی با قابلیت ترمز اضطراری خودکار منجر به چیزی به نام “ترمز فانتوم” شده است، که زمانی است که سیستم AEB فکر می کند برای جلوگیری از برخورد باید ترمز کند، اما در واقع چیزی وجود ندارد.

این هفته، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) اعلام کرد که ۳۵۴ شکایت از رانندگان تسلا در مورد این حوادث غیرمنتظره ترمز خودکار در ۹ ماه گذشته دریافت کرده است. NHTSA گفت که رانندگان تسلا گزارش داده اند که “کاهش سرعت سریع می تواند بدون هشدار، به صورت تصادفی و اغلب مکررا در یک چرخه رانندگی رخ دهد.”

مطالعه بیشتر  خودروهای 2023 | مرسدس میباخ EQS | بنز ایی کیو اس
جدیدترین حواشی خودروسازان | مشکلات ترمز در تسلا مدل 3، مدل Y 2021 و 2022! مشکلات خودروی تسلا 3 و مدل Y | مشکلات ترمز در مدل های تسلا | عیب خودروهای برقی تسلا 
جدیدترین حواشی خودروسازان | مشکلات ترمز در تسلا مدل ۳، مدل Y 2021 و ۲۰۲۲! مشکلات خودروی تسلا ۳ و مدل Y | مشکلات ترمز در مدل های تسلا | عیب خودروهای برقی تسلا 

این مشکل به طور بالقوه روی حدود ۴۱۶۰۰۰ وسیله نقلیه، همه خودروهای الکتریکی تسلا مدل ۳ و مدل ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تأثیر می گذارد و افزایش شکایات به طور گسترده نشان دهنده تغییر تسلا از سیستم های ادراک چند سنسوری است که از رادار و دوربین استفاده می کنند به سیستم جدید Tesla Vision که فقط به دوربین ها متکی است. از ماه می ۲۰۲۱، تسلا سنسورهای راداری را در خودروهای مدل ۳ و مدل Y خود که برای بازار آمریکای شمالی ساخته شده اند، نصب نکرده است. مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، هنوز از سیستم فقط دوربین دفاع می کند و در دسامبر گذشته توییت کرد که “در حالی که رادار در دیدن عابران کوچک مشکل دارد، آنها برای تسلا ویژن واضح هستند.” دفتر بررسی عیوب NHTSA یک ارزیابی اولیه را در مورد این موضوع آغاز کرده و اعلام کرده است که از هیچ گونه تصادف یا آسیب مرتبط با این موضوع اطلاعی ندارد.

اخبار تازه از خودروسازان جهان | جریمه سنگین برای خودروسازی تسلا !!!

این اولین باری نیست که NHTSA مشکل ترمز فانتوم تسلا را بررسی می کند. اکتبر گذشته، NHTSA اعلام کرد تسلا برخی از خودروهای مدل S، مدل ۳، مدل X و مدل Y مدل ۲۰۱۷-۲۰۲۱ (در مجموع ۱۱۷۲۸ دستگاه) مدل ۲۰۱۷-۲۰۲۱ را فراخوان می‌کند، زیرا یک خطای ارتباطی ممکن است باعث هشدار نادرست برخورد از جلو (FCW) شود یا فعال شدن غیرمنتظره سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB).

مطالعه بیشتر  قهرمان سال بعد کیست؟ 10 خودروی برتر فرمول یک 2020

NHTSA در آن زمان اعلام کرد که مشکل به‌روزرسانی نرم‌افزاری است که در هنگام خروج خودرو از حالت Sentry یا Summon Standby مشکل ارتباطی بین دو تراشه داخلی را ایجاد می‌کند. NHTSA گفت، در این مواقع، یکی از تراشه ها می تواند در حالت “خواب” یا کم مصرف باقی بماند، با این اثر که شبکه های عصبی ویدئویی که روی یکی از تراشه ها کار می کنند، به درستی با تراشه دیگر ارتباط برقرار نمی کنند و سپس کمتر از حد انتظار اجرا می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، یک وسیله نقلیه آسیب‌دیده می‌توانست اشیاء اطراف خود را به اشتباه شناسایی کند، و این به اندازه‌ای اتفاق افتاد که رانندگان تسلا به زودی افزایش قابل توجهی در تعداد مشکلات هشدارهای برخورد از جلو و رویدادهای AEB گزارش کردند. تسلا به NHTSA گفت که این مشکل را با به‌روزرسانی OTA بعدی حل کرده است.

تسلا تنها خودروسازی نیست که در مورد مشکلات ترمز فانتوم با سؤالاتی مواجه است. در سال ۲۰۲۰، اپراتور شاتل خودران EasyMile مجبور شد عملیات خود را به حالت تعلیق درآورد، زیرا یکی از وسایل نقلیه، مسافری را در توقف ناگهانی مجروح کرد. در سال ۲۰۱۹، NHTSA به دنبال شکایات راننده مشکلات ترمز فانتوم را در شاسی بلندهای ۲۰۱۷-۲۰۱۸ نیسان روگ بررسی کرد. NHTSA در اواخر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که با ۲۰ خودروساز به صورت داوطلبانه کار می کند تا سیستم های AEB سرعت پایین و هشدار برخورد از جلو را تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۳ روی «تقریباً تمام وسایل نقلیه سواری جدید» استاندارد کند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

ون برقی از جنرال موتورز رکورد مسافت را به ثبت رساند!

mortazavi

اطلاعیه کیا برای خودروهای تولیدی خود برای خطر آتش سوزی موتور!

mortazavi

فروش توییتر به ایلان ماسک خوب اما برای سهامداران تسلا بد!!!!

mortazavi

نظر دهید.