مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

فراخوان هیوندای آیونیک ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به دلیل خطر آتش سوزی در صندلی های عقب

فراخوان هیوندای آیونیک 2017-2018 به دلیل خطر آتش سوزی در صندلی های عقب | جدیدترین اخبار خودروهای خارجی در دنیا بیش از 10000 هیوندای آیونیک

فراخوان هیوندای آیونیک ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به دلیل خطر آتش سوزی در صندلی های عقب | جدیدترین اخبار خودروهای خارجی در دنیا 

در جدیدترین فراخوان هایی که اعلام شده است، خودروهای هیوندای ایونیک مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ دچار نقص فنی و برقی هستند که باعث می شود در قسمت صندلی های عقب آتش سوزی اتفاق بیفتد و همین باعث شده تا این کمپانی به فکر اعلام یک فراخوان باشد تا بتواند از حوادث بیشتر جلوگیری کرده و اصلاحات جدید را بر روی این مدل خودروها اعمال کند. بیش از ۱۰۰۰۰ هیوندای آیونیک هیبریدی و پلاگین هیبریدی از مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به دلیل خطر آتش‌سوزی در صندلی‌های عقب فراخوان شدند.

هیوندای در اسنادی که در سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) ثبت شده است، می گوید که مشکل از مجموعه رله برق است که در زیر صندلی عقب قرار دارد. در وسایل نقلیه آسیب دیده وجود دارد و مستعد گرم شدن بیش از حد است. این خودروساز پیش از این، فراخوانی برای این موضوع صادر کرده بود، اما پس از دریافت گزارش‌های متعدد مبنی بر آتش‌سوزی خودروهایی که قبلاً رفع مشکل شده بودند، فراخوان دور دوم را اعلام کرد.

دنیای خودرو: ارزان تر نشدن خودروهای برقی فاجعه ای در بازار خودرو که در آینده ای نزدیک رقم خواهد خورد.

قبلا یک فراخوان برای هیوندای آیونیک ۲۰۱۸-۲۰۱۷ اعلام شده بود که براساس گزارشات دریافت شده مشکل در مجموعه برقی ۱۰۵۷۵ Ioniq است و این امر می تواند باعث داغ شدن بیش از حد شود که منجر به خطر آسیب حرارتی و آتش سوزی در جایی که مجموعه در زیر صندلی های عقب قرار دارد، شود. مجموعه ای از خودروهای مشابه در اکتبر ۲۰۱۸ برای همین موضوع فراخوان شدند. در آن زمان چاره هیوندای تعویض رله اصلی یا کل مجموعه بسته به میزان آسیب بود.  پیشنهاد می کنیم بخوانید: دردسرهای کمبود تراشه در دنیا همچنان ادامه دارد و خودروهای بسیار زیادی را به خواب طولانی برده است!

مطالعه بیشتر  VinFast دو شاسی بلند VF 6 و VF 7 را به بازار معرفی کرد...

پس از فراخوان، چهار مورد آتش‌سوزی در سال گذشته گزارش شده است. علاوه بر این، هیوندای در بررسی ۱۱ خودروی Ioniq که قبلا فراخوان شده بودند، تعداد ۵ خودروهایی که به درستی تعمیر شده بودند را شناسایی کرده است. این خودروساز تخمین می زند که تنها حدود ۱ درصد از ۱۰۵۷۵ وسیله نقلیه دارای مشکل هستند.

همچنین خودروسازی هیوندای اعلام کرده است که تا تاریخ ۲۶ آگوست به افراد دارای این مدل خودروها اطلاع داده می شود و مالکان باید خودروی خود را توسط نمایندگی بازرسی کنند. وسایل نقلیه آسیب‌دیده بدون در نظر گرفتن وضعیت گارانتی، رله اصلی یا PRA آن‌ها به‌صورت رایگان تعویض می‌شوند، و این قطعه توسط تامین‌کننده‌ای متفاوت و با کیفیت ارائه می‌شود. تا آن زمان، روشن شدن چراغ هشدار HEV یا عدم توانایی در استارت می تواند نشان دهنده مشکل در خودرو باشد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

ایران خودرو بخشنامه پیکاپ فوتون را اعلام کرد! دی ماه ۱۴۰۱

mortazavi

توقف تولید مینی ها به خاطر کمبود قطعات و تاثیر تنش های اوکراین!

mortazavi

اخبار خودروهای جدید | نگاهی دزدکی به خودروهایی که در آینده رونمایی می شوند!

mortazavi

نظر دهید.