مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

تولید موتور هیدروژنی V8 بدون استفاده از یک قطره بنزین توسط تویوتا و یاماها

تولید موتور هیدروژنی V8 بدون استفاده از یک قطره بنزین توسط تویوتا و یاماها همکاری تویوتا و یاماها | موتوری هیدوژنی بدون بنزین تویوتا | خبرهای جدید از خودروسازان 

تولید موتور هیدروژنی V8 بدون استفاده از یک قطره بنزین توسط تویوتا و یاماها همکاری تویوتا و یاماها | موتوری هیدوژنی بدون بنزین تویوتا | خبرهای جدید از خودروسازان 

همکاری کمپانی خودروسازی تویوتا و یاماها روی یک موتور V8 که با نیروی هیدروژن کار می کنند، نسخه اصلاح شده واحد ۵٫۰ لیتری موجود در لکسوس RC F 444 اسب بخار قدرت تولید می کند و حتی یک قطره بنزین نیز استفاده نمی کند.

تویوتا از یاماها خواسته است تا یک موتور احتراق داخلی با سوخت هیدروژن ایجاد کند. و یاماها کارها را نیمه کاره انجام نداده است و تصمیم گرفته است که واحد ۵٫۰ لیتری V8 لکسوس RC F را به عنوان نقطه شروع پروژه انتخاب کند.

این بلوک اساساً یکسان است، اما یاماها تغییراتی را در انژکتورهای سوخت، سرسیلندر و منیفولد ورودی موتور اعمال کرده است تا به موتور اجازه دهد با هیدروژن فشرده کار کند.

یاماها توانسته است از موتور V8 هیدروژنی خود ۴۴۴ اسب بخار قدرت بگیرد، که تنها ۱۳ اسب بخار کمتر از این است که این واحد با بنزین تولید می کند. اما نکته جالب این است که این واحد ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که ۲۰ نیوتن متر بیشتر از پیشرانه استاندارد است.

از آنجایی که تمام نقاط نصب مشابه موتور استاندارد لکسوس ۲UR-GSE V8 است، از نظر تئوری، می‌توان آن را با حداقل تغییرات در دماغه یک RC-F استاندارد انداخت. تنها تغییرات اساسی مورد نیاز سیستم سوخت جدید با مخزن ذخیره هیدروژن تحت فشار به جای مخزن استاندارد بنزین کوپه است.

این پروژه بخشی از همکاری گسترده تری بین کاوازاکی، سوبارو، تویوتا، مزدا و یاماها است که در پایان سال گذشته اعلام شد. هدف این پروژه تحقیق و توسعه گزینه های سوخت جایگزین برای موتورهای احتراق داخلی بود که به این فناوری اجازه می دهد کربن خنثی شود.

مطالعه بیشتر  خودرو خبر | تغییرات خودرو برای کاهش مصرف سوخت تا سال 2026 در آمریکا

رئیس یاماها موتور، یوشیهیرو هیداکا، گفت: “ما در حال تلاش برای دستیابی به بی‌طرفی کربن تا سال ۲۰۵۰ هستیم. در عین حال، موتور تولید شده به نام شرکت ما است.

هیداکا ادامه داد: «موتورهای هیدروژنی پتانسیل خنثی بودن کربن را در خود جای داده و در عین حال اشتیاق ما به موتور احتراق داخلی را زنده نگه می دارند. همکاری با شرکت‌هایی با فرهنگ‌های مختلف شرکتی و زمینه‌های تخصصی و همچنین افزایش تعداد شرکای ما راهی است که می‌خواهیم راه را به سوی آینده هدایت کنیم.»

تاکشی یامادا، از بخش خودرو مرکز تحقیقات و توسعه فنی یاماها، گفت: «این چالشی است که ما می‌توانیم به عنوان مهندس در آن غرق شویم و من شخصاً می‌خواهم نه تنها عملکرد، بلکه جذابیت جدیدی را برای موتور احتراق داخلی دنبال کنم که جهان هنوز ندیده است.»

مزدا اخیراً تحقیقات خود را در مورد سوخت های مصنوعی ساخته شده از کربنی که توسط فیلترهای عظیم از اتمسفر بیرون کشیده شده است، تشریح کرد. سپس کربن جذب شده با مقادیر مناسب با هیدروژن ترکیب می شود تا سوختی با همان خواص بنزین و گازوئیل تولید کند، بدون اینکه کربن جدیدی به هوا اضافه کند.

مزدا همچنین در حال کار بر روی سوخت‌های بیودیزل است که از مواد خام پایدار مانند چربی‌های ریز جلبک و روغن پخت و پز استفاده می‌شود – و این شرکت اخیراً در تلاش برای ترویج و توسعه سوخت‌های تجدیدپذیر به اتحاد eFuel پیوسته است.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

خودرو خبر: ضررهای آمریکای شمالی و اروپا به خاطر کمبود قطعات و تراشه ها

mortazavi

با حقوق ۲ ماه خود خودرو بخرید !!

سجاد ناجی

اخبار خارجی خودرو : اولین ابرخودروی چینی با نام ” هونگ چی S9 “

mortazavi

نظر دهید.