مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

اصرار خودروسازان به تولید خودروهای برقی کوچک!

تولیدکنندگان خودروهای خارجی اصرار زیادی دارند تا تولید خودروهای برقی کوچک را انجام دهند چرا که بدین وسیله می توانند صرفه جویی در سوخت را بیشتر انجام داده و کنترل بهتری نیز داشته باشند.

در این گزارش از اخبار خودرو خارجی از سایت ۲۲ شرقی، این طور به نظر می رسد که در دو هفته گذشته تلاش های فولکس واگن برای تولید خودروهای برقی در اروپا به شدت بالا رفته است و در آینده ای نه چندان دور شاهد تولیدات جدید این شرکت خواهیم بود.

اما نکته ای که جالب توجه می باشد این است که خودروسازان حذف خودروهای کوچک بنزینی را در چندین سال گذشته برای خطوط تولیدی خود انجام داده است و البته در حال حاضر قرار است این خودروها به شکل برقی وارد بازار شوند.

به باور رئیس برند خودروسازی فولکس واگن، رالف برنداستاتر؛ خودروسازی فولکس واگن با برندهای مختلفی که وارد بازار کرده است کاملا این توانایی را دارد که بتواند در بازار خودروهای برقی نیز نقش پررنگی داشته باشد.

وی همچنین به خبرنگاران گفته است:

برند فولکس واگن تا سال ۲۰۲۵ تصمیم دارد که یک خودروی برقی کوچک را با قیمت ۲۴ هزار دلار به بازار عرضه کند، این خودرو بعد از هاچ بک ID3 قرار میگیرد.

مدل خودروی برقی کوچک با نام ” کوپرا “

بعد از اظهار نظر برنداستاتر این کمپانی خودروسازی قصد دارد که یک مدل خودروی برقی کوچک را وارد بازار کند که کوپرا نام دارد و این خودرو قرار است در رده بندی محصولات کوپرا، زیر هاچ بک الکتریکی بورن قرار گیرد و بعد از نیمه دوم سال تحت نظر کارخانه زویکاری آلمان نیز تولید خواهد شد.

مطالعه بیشتر  ترس شدید خودروسازان خارجی برای کمبود قطعات خودروهای الکتریکی

برنداستاتر درباره خودروهای برقی کوچک میگوید:

این خودروها از نسخه های کوچ شده پلتفرم الکتریکی MEB فولکس واگن استفاده میکند و بر این اساس این احتمال نیز وجود دارد که خودروهای برقی کوچک برند فولکس در قالب هاچ بک کوچک و کراس اوور با نام های IDI, ID2 به بازار عرضه می شوند.

خودروهای برقی کوچک | تولید خودروهای برقی | تولید کنندگان خودروهای خارجی | اخبار خودرو | نرخ خودرو در ایران | اخبار خودرو خارجی

برنامه دیگر شرکت های خودروسازی برای تولید خودروهای برقی کوچک

البته با این اقدام فولکس واگن هنوز از بسیاری رقیبان خود عقب مانده است و مدیرعامل گروه رنو، لوکا دمبو اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۳ این خودروساز یک مدل خودروی برقی کوچک ارزان قیمت با طراحی الهام گرفته شده از رنو ۵ را عرضه می کند.

شرکت رنو در حال حاضر یک نسخه الکتریکی از مینی کار توئینگو و مدل برقی کوچک زوئی را به فروش رسانده است و در سال گذشته به پرفروش ترین خودرو الکتریکی در اروپا تبدیل شده است.

شرکت فیات نیز در سال قبل از خودروی نیو ۵۰۰ رونمایی کرد که یک مدل برقی و طبق نسخه بنزینی ۵۰۰ ساخته شده است.

خودروی برقی شرکت هوندا با نام هوندا- ای به بازار وار شد و PSA گروه خودروسازی که از قبل با فیات ترکیب شده است و کرایسلر مدل های الکتریکی پژو ای ۲۰۸ و ای کورسا را به بازار معرفی کرده است.

خودروسازی فورد نیز تا سال ۲۰۳۰ تنها مدل های برقی را تولید کرده است و به طور اختصاصی قصد دارد کارخانه خود در کلن آلمان را برای تولید خودروهای برقی و طبق پلتفرم MEB گروه فولکس واگن در نظر بگیرد. از دیگر رقیبان فولکس واگن هیوندا و کیا با خودروهای برقی i10 و پیکاتو هستند.

مطالعه بیشتر  خروج ژاپنی ها از کره جنوبی
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

تازه ترین خبر خودرویی | قیمت بنزین آمریکا سر به فلک می کشد!

mortazavi

تسلا فناوری استیم Steam را به مدل S و X اضافه می کند!

mortazavi

اخبار تازه خودرو | ۷۰۰٫۰۰۰ نیسان روگ به دلیل خطر آتش سوزی داشبورد فراخوانده شدند!

mortazavi

نظر دهید.